Een huilbaby, gaat het ooit over?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Strandbal, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    De eerste 2 weken had ik een modelbaby, wat was ik blij! Sliep overdag een paar uurtjes en snachts ging ook perfect met maar 1 nachtvoeding. Maar inmiddels is dat allemaal anders en huilt ze de hele dag. Ze slaapt niet langer dan een kwartier en als ze al stil ligt duurt dat hooguit 10 minuten.
    Ik ben gewoon zo gestresst ervan. Ik kan niet even plassen of ze huilt.
    Ik ben al bij de HA geweest maar er was niks. Bij het CB aangekaart en die hadden het advies rust en regelmaat en zo nu en dan even laten huilen kan geen kwaad. Nou dat werkt niet.
    Nu zijn we in turkije en zijn we zelfs hier naar het ZH geweest vanmiddag. Ze gaan de urine controleren over 3 dagen krijgen we de uitslag en verder hebben we druppels gekregen waardoor ze zich beter zal moeten voelen.

Natuurlijk zijn er ook tussendoor leuke momentjes dat ze lacht en geluidjes maakt en ik ben ook dol op onze dochter maar dat constante gehuil kan ik gewoon amper meer aanhoren. Inbakeren werkt ook niet. Snachts slaapt ze gelukkig wel daar hebben we geluk mee en misschien vinden sommigen dat ik dan niet moet klagen maar de hele dag een huilende baby breekt gewoon op.

Wat ik met dit topic wil? Geen idee, gewoon ff klagen nu het me gewoon ff teveel is.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudste was een huilbaby, op advies van het cb eerst 6 weken rust en regelmaat geprobeerd, hielp geen bal, hij bleef huilen

Uiteindelijk zijn we in het ziekenhuis beland en hij bleek 18 uur per dag te huilen maar een oorzaak konden ze vinden

Met 9 weken zijn we naar de osteopaat gegaan en die heeft zeker geholpen, maar het echte hulp middel was de draagdoek ! Overdag deed hij alleen in de doek zijn slaapjes,

Tot een maand of 7 heeft hij zo geslapen bij mij tot 22.00 uur, daarna kreeg hij de papfles en ging slapen tot 05.00/05.30

Het was niet ideaal maar een stuk beter te doen dan die 18 uur per dag huilen

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier ook één. Eerste half jaar alleen maar gehuild. Sliep niet, of amper, verborgen reflux, obstipatie, dronk slecht. Kinderarts geweest, hap, osteopaat....uiteindelijk was mijn redding de draagzak daar was hij min of meer stil in en sliep hij uren in. Na een half jaar hield het op en nu is hij een vrolijk mannetje (al vind ik wel dat hij nog wel veel kan huilen maar at is misschien ook omdat ik ongeveer een trauma aan huilende babys heeft ik word er mega gestresst van!)

Dus: zeker draagdoek of zak proberen! Eventueel laten doorverwijzen naar kinderarts om alles uit te sluiten of bij een osteopaat langs gaan.

En het de tijd geven. Superstom, heb je nu niks aan ik weet het maar het gaat echt voorbij!!!!

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat gebeurt er precies? Wanneer huilt ze? Tijdens de voeding, net erna? Kan het reflux zijn? Pas je de leefregels toe?

In veel gevallen is er wel degelijk iets aan de hand, dat opgelost kan worden. Als je wat meer info geeft, kunnen wij misschien mee oplossingen zoeken.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier 2 huilbabys met medische reden. Toen dat aangepakt werd 2x een vrolijke, blije baby.

Idd wat shakes zegt.
    Wat voor voeding geef je?

6. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Dochter was ook een huilbaby zonder medische reden.
    Poeh wat was dat zwaar.. Ik begrijp je helemaal!
    Maar aan de andere kant mag je van geluk spreken dat ze s'nachts wel slaapt.. Zodat je in ieder geval je nachtrust kan pakken.
    Dat was hier helaas niet het geval (en nu ze 1 jaar is nog steeds regelmatig drama nachten).

De tips die al gegeven zijn, sluit ik mij bij aan.
    Overdag gaan dragen in een draagdoek (deed hier echt wonderen)!
    En ook heeft de osteopaat erg goed geholpen.
    Wij hadden maar liefst 4 behandelingen nodig maar ik ken er ook genoeg die aan 1 behandeling al genoeg hadden.

Sterkte meid!

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou ze huilt constant. Op schoot valt ze in slaap maar zodra je dr neerlegt begint ze weer. Ze is ook zo uitgeput dat ze d'r ogen amper openhoud. En op schoot houd ze het ook hooguit 10 minuten vol.
    Reflux heb ik aangekaart bij de HA in nl maar daar reageerde ze nogal op van dat elke baby dat wel heeft. En eerlijk heb ik niet het idee dat dat het is.
    En snachts slaapt ze gelukkig maar dat is na veel moeite en vaak heb ik de halve nacht stofzuiger geluid via m'n telefoon aan anders word ze gelijk wakker.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je de draagdoek al geprobeerd? Op zich is het wel logisch dat ze bij jou wilt slapen op deze leeftijd. Met een draagdoek is zij tevreden, en heb jij je handen vrij.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #9 Strandbal, 25 aug 2015
    Laatst bewerkt: 25 aug 2015
    Met mijn rug is een draagdoek echt geen optie helaas, en dat is geen aanstellerij ofzo. ik heb dag in dag uit rugpijn.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb zelf vergroeiingen in mijn rug maar met een juiste ergonomische draagdoek voel je dat echt niet. Met tassen, maxicosi etc heb ik ook direct last. Echt ik was ook sceptisch en dacht dat het met mijn rug niet kon maar ten einde raad toch gedaan en gelukkig ging het goed. Misschien mag je er ergens een lenen (draagdoekenmarkt of draagpraat op facebook) om te proberen. Als het niets is dan niet!

Osteopaat werkte hier ook trouwens of tenminste, het bracht het huilen terug naar wat minder uur! Dat een optie?

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Bedankt voor jullie adviezen. Als ik weer in nl ben ga ik eens kijken hoe en wat ik kan doen. Ik weet ook wel dat het een keer overgaat maar afentoe is gewoom ff teveel dat constante gehuil.
    Iets medisch als reflux is het denk ik niet, ze toont iig geen kenmerken daarvan.
    Misschien kma, maar heb geen idee hoe je dat herkent.

12. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ja het gaat over! Heeft bij ons helaas wel 1 jaar geduurd. Pffoe heel heftig.

13. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Draagdoek!! Echt..neem een consult! Ik heb ook last van mn rug etc maar ook ik heb me rot gedragen aan het begin. Dl sliep nooit, huilde de hele dag en ik werd er helemaal naar van. Sliep alleen op mn buik. Ik vond een draagdoek geitenwollensokken maar oooh als ik me er nou eerder in verdiept had! Had me zoveel ellende bespaard.
    Dl had reflux en kiss (naar manueel therapeut geweest)
    Misschien handig om medische problemen te laten uitsluiten? En echt...je moet aandringen..op je strepen staan, anders kom je nergens..dat hebben we zelf wel ondervonden.

Ow ja...ik raad je een babyconsulent aan! Dat is onze redding geweest. Als je meer daarover wil weten pb me maar hoor :)

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook gehad met de eerste. Zou toch ook voor een draagdoek of draagzak gaan als er verder geen medische reden is voor het gehuil. Was hier iig een goede oplossing!

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je zo'n rugpijn hebt, is een ergonomische draagdoek net wel een oplossing. Veel beter voor je rug dan voortdurend met een huilend kind op je arm rondlopen. Echt, geef het een kans.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Inbakeren?

Hier een zoontje die exact even oud is :)
    Huilt zodra je hem neerlegt maar bij ons slaapt hij wel even gelukkig.
    Wegleggen lukt dan ook niet.
    Maar hij heeft reflux en kma waarschijnlijk
    Heeft 6 dagen in zh gelegen ervoor en daar begonnen met inbakeren.
    Daar word hij echt rustig van!
    We hebben ook een bepaalde methode waar we hem mee in slaap kunnen krijgen...in zijn eigen bedje :)
    Na ontslag ging het echt een paar dagen goed, nu iets minder maar morgen kinderarts bellen of medicatie aangepast kan worden :)

Hier is de draagdoek ook ideaal!

17. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even voor de zekerheid oortjes laten checken? Hier met 3 weken al oorontsteking en reflux en huilen... van narigheid hebben we de halve winter gewandeld :)
    Na 8 maanden gaat het nu goed. Aanpassen vd voeding maakte hier al wat verschil, maar bleef huilen en spugen. Bij 6 maanden vaste voeding werd het nog beter en nu hij kan zitten spuugt hij bijna niet meer.
    Het komt echt goed!

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik weet niet zeker of je weet wie ik ben, maar wij hebben samen in een FB groepje gezeten en daar heb ik ook wel eens verteld dat ik er echt gek van werd om niet even zelf naar de wc te kunnen omdat mijn dochter ook niet weggelegd kon worden.

Ik heb meerdere dingen gedaan:
    Een ergonomische draagdoek - grote kans dat het wel goed te doen is met je rug hoor. Ik heb een keizersnede gehad en droeg haar een paar weken erna overdag constant in de doek. Ik zag er erg tegen op omdat ik veel last hebt gehad van de keizersnede maar het pas prima te doen. Is natuurlijk niet hetzelfde als rugpijn maar toch.

Inbakeren en altijd bij haar blijven zitten tot ze sliep. Dit lukte pas na weken in de doek en vaak viel ze dan nog in mijn armen in slaap. Maar stapje voor stapje kreeg ik haar in bed.

Zo min mogelijk prikkels - ik kan me voorstellen dat nu je in Turkije bent, familie haar ook volop aandacht wil geven. Mijn dochter kon daar niet tegen. We konden nog niet fatsoenlijk op bezoek bij één van haar oma's zonder dat ze compleet van slag was. Ook dit is uiteindelijk goed gekomen hoor, maar het vraagt heel veel geduld.

Sterkte. Het is echt zwaar. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel, maar logisch dat de dagen je opbreken.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet plat willen liggen is wel echt een kenmerk van reflux. Mijn oudste was ook een huilbaby maar dat bleek veroorzaakt te worden door verborgen reflux. Met medicatie was ze een ander kind. Zou in ieder geval even de symptomen van verborgen reflux opzoeken en er bij je kleintje op letten.

20. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Je zou ook eens kunnen proberen je kindje op de zij te laten slapen. Mijn dochter van nu 2 maanden wilde ook bijna niet slapen, deed de hele dag door hazenslaapjes. Ik legde haar eerst op haar rug, maar bedacht me opeens dat ze misschien liever op haar zij ligt. Dat uitgeprobeerd en ze slaapt nu uren achter elkaar. Reflux heeft ze absoluut niet, zijligging ze gewoon veel fijner. Misschien iets om uit te proberen? Wel stutten met handdoeken, zodat ze niet naar haar buik doorrolt.

Deel Deze Pagina