Met volle angst vooruit..

Discussie in 'De lounge' gestart door yoghurt, 17 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Dankje. Jij ook sterkte!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    heb medicijnen geslikt maar daar wordt ik zo mat van.

    wauw wat een mooie gedichten! Goed dat je dit doet.
     
  3. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Je hebt helemaal gelijk! Dankje voor dit duwtje
     
    Felice vindt dit leuk.
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.551
    7.367
    113
    Ik hoop oprecht dat je snel de juiste hulp vindt!! Ik mis nu even de emoticon van een *digitale knuffel* :)
     
    yoghurt vindt dit leuk.
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou cognitieve gedragstherapie (of RET) en emdr aanbevelen.
    Qua alternatief zat ik aan haptonomie en iets van yoga te denken.
     
    yoghurt vindt dit leuk.
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.898
    7.617
    113
    Ik ben er met cognitieve gedragstherapie voor een groot deel af gekomen. Het blijft echter altijd een wankel evenwicht hoor, en iets dat je moet onderhouden. Bij vermoeidheid, ziekte of stress steekt het zo weer de kop op.
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Er zit een wereld van verschil nog tussen niet alles doen terwijl je angstig bent en ook daadwerkelijk genieten van wat je aan het doen bent. Vooral na zoveel jaar is dat echt iets wat je opnieuw moet gaan ontdekken. Ik schijf uit mijn ervaring, dus niet algemene waarheid. Maar wat ik gemerkt heb is dat de hulpverlening kan helpen om de angsten kleiner te maken. Maar de weg vanuit minder angst naar zorgenloos is een pad wat je vaak zonder hulp moet gaan belopen. Ik vind het dan positief dat de titel is 'met volle angst vooruit'. Als je dat kan dan ben je ook sterk genoeg om met minder angst al die fijne dingen opnieuw te gaan ontdekken. Wat ik jou mee wil geven is dat zodra de hulp klaar is, er nog veel werk aan de winkel is. Je kan dan lopen, maar je zal dan zelf weer jouw conditie op pijl moeten gaan brengen. Ze zeggen vaak dat de hulp succesvol is als de klachten minder worden, maar dat is hoever ze jou kunnen helpen. Er valt daarna nog veel meer uit te halen op eigen houtje.
     
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik heb al vanaf mijn 16e een angst en paniekstoornis die soms meer soms minder aanwezig is. Zo erg als in het begin (lees als in 4 maanden de deur niet uit geweest) is het niet meer.

    ik heb therapie en medicatie gehad. ik heb het deels geaccepteerd dat het nu eenmaal bij me hoort en ik weet dat ik het heb en probeer dingen niet te vermijden.

    Ik heb een te laag vit b12 en sinds ik daarvoor behandeld word dmv injecties zijn de angstklachten een stuk minder. Verkijk je niet op vitaminetekort of een storing in de neurotransmitters.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.551
    7.367
    113
    @yoghurt hoe gaat het met je? Moest ineens aan je denken en dacht, even informeren hoe het is :)
     
  10. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Dit wilde ik ook adviseren!

    20 jaar meegedraaid in de GGZ en zo’n beetje alles geprobeerd. Vorige jaar begonnen met de ACT en mijn leven is compleet veranderd! Hele fijne methode. Ik ken het gevoel, met volle angst vooruit is dan ook mijn motto :oops: Hopelijk kun je iets vinden wat bij je past!
     
    ellessinia vindt dit leuk.
  11. Fissie

    Fissie Actief lid

    6 apr 2020
    394
    371
    63
    Vrouw
    Hier angst overgehouden na een prenatale/postnatale depressie. Veel therapie gehad, eerst voor depressie en nu voor angst. Volgende week bij weer emdr doen en daarna wellicht een cognitieve groep.

    nu ik probeer weer zwanger te worden ben ik ook naar een intake geweest voor een kwetsbare zwangeren groep. Vanaf 12 weken zwanger ga je daar heen en zit je in een groep met meer vrouwen met angsten.
     
  12. coquelicot

    23 mrt 2019
    31
    3
    8
    Vrouw
    @yoghurt ook hier herkenbaar.
    Hier ook al heel wat jaren angst en paniekaanvallen.
    Ik ga binnenkort (opnieuw) in therapie want het beheerst mijn hele leven.

    Is jullie angst te combineren met de zorg voor kleine kinderen?
     
  13. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Wat lief!
    Ik heb nog geen actie ondernomen, baal van mezelf. Maar door de vakantie ging het supergoed met me en dan is de stap naar hulp heel groot.
    maar goed dat je me dit bericht stuurt want dat is wel t zetje in mijn rug.
    Ik ga maandag meteen bellen...
     
  14. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    tijdens de zwangerschap totaal geen last gehad. Heel bijzonder miss door de hormonen.
    Zorg gaat prima. Door de kinderen raak ik niet depri. En gelukkig heb ik weinig angsten om de kinderen zelf dus dat helpt natuurlijk.
    Mijn angsten gaan vooral om mezelf.
     
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.551
    7.367
    113
    Graag gedaan :D
    Zal maandagavond wel weer even een berichtje doen ;)

    Maar wel fijn dat het nu in vakantietijd in elk geval goed gaat!
     
  16. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.551
    7.367
    113
    En, heb jemig gebeld? :)
     
  17. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Yep heb aankomende maandag een afspraak. Het was nogal druk en insta mijn ding geen haast had mocht ik 1,5 week wachten. En ik wilde zelf ook wel een dokter en die werkt niet elke dag
     
  18. AliceBlue

    AliceBlue Actief lid

    13 feb 2020
    107
    49
    28
    Vrouw
    Helaas heb ik geen tips voor je maar ik leef wel met je mee want ik weet hoe het is. Soms of vaak durf ik niet eens mijn huis uit. Ik heb antidepressant maar die helpen niet en ik heb dr al veel geprobeerd. Zelfs antipsychotica geprobeerd. Werkt niet. Ik ben dus ook afgekeurd en zit thuis maar op de bank. Al 10 jaar zo. Sterkte.
     
  19. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.551
    7.367
    113
    Top dat de afspraak in elk geval staat! :thumup:
     
    yoghurt vindt dit leuk.
  20. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    wat vervelend dat het zo heftig is en geen medicijnen werken. Helaas kan ik je ook niet helpen. Maar wel een knuffel voor je!
     

Deel Deze Pagina