Hoi meiden Even een nieuwschierige vraag van een klein beetje ongeruste moeder. Quinn was op 9 nov gemeten en gewogen, zijn lengte was toen 88 cm en woog ongeveer 14,5 kilo Nu is hij dinsdag weer in het ziekenhuis geweest voor controlle en daarbij weer gewogen en gemeten 89 cm en 15,5 kilo Ik vond dit eigelijk dat hij erg weinig was gegroeit en was aangekomen. Voor dat Quinn echt in maatje 86 duurde ook al vrij lang namelijk en dan nu dit. Dus mijn vraag is, is dit normaal, snap wel dat ze steeds minder hard gaan groeien maar dit slaat natuurlijk alles. Het ziekenhuis maakte zich nog geen zorgen, maar houden het wel in de gaten, maar ja ben en blijf een mama, die doet dat dus wel zorgen maken.
Hm hier groeit onze dochter niet sneller hoor ze is ong even groot als quinn maar heeft hiervoor maanden in dezelfde kledingmaat gelopen. Nu in 2 mnd schiet ze ineens 2 maten door maar toen we in december op vakantie gingen paste ze nog in het skipak van vorig jaar
hier ook niet zo een snelle groeister . in een half jaar tijd was ze 4 cm gegroeid en een pond aan gekomen
Hier geen idee hoelang keano is ben de laatste keer geweest op het cb tijdens de laatste prikken. Ik weet het erg lang dus maar hier vinden ze het niet nodig om vaak te komen. Ik heb wel ff gebeld met het cb maar het sc hijnt babyboom te zijn en de baby's gaan voor. Keano heeft in elk geval nu maatje 92 maar past ook nog wel maatje 86 hoor
Met 2 jaar en 4 maanden was mijn oudste 90 cm en 12,5 kilo. De keer daarvoor was bijna een jaar eerder, dus daar heb je niet zoveel aan. De keer daarna was 3 maanden later en toen was hij 91 cm en 12900 gram, dus in 3 maanden 1 cm en 400 gram gegroeid. Hij doet trouwens ook altijd al heel lang met zijn kledingmaten, zo heeft hij nu ook al 2 jaar dezelfde winterjas gebruikt en die past nog steeds. En hij past nu ook nog steeds sommige truien van vorig jaar. Trouwens, volgens mij is jouw zoontje misschien niet zo heel lang, maar met z'n gewicht is volgens mij niet veel mis. Want mijn oudste is inmiddels ruim 3 en is nu ca 98 cm en weegt nu pas 14,5 kilo. Dus, zolang het ziekenhuis zich niet al te druk maakt, hoef jij dat volgens mij ook niet te doen, hoor.
Ik vind het ook wel meevallen hoor. Eva groeit in de lengte wel iets harder, maar ze was dan ook wel erg klein en gaat nu ietsjes omhoog de curve in qua lengte. Qua gewicht blijft ze altijd erg lang staan. En als ze dan eindelijk wat is aangekomen, wordt ze wel weer ziek (gelukkig niet vaak) waardoor ze weer afvalt en we weer terug zijn bij af. Zo woog ze eindelijk boven de 12 kilo, is net weer ziek geweest en weegt dus opeens weer een halve kilo minder.
Hier pasgeleden op het CB 83 cm en 12 kilo (bij 2 jaar 4 maanden dus). Quinn z'n maten lijken mij dus heel netjes!
Na het eerste jaar groeien ze ook niet veel meer. Jesse was ook niet veel gegroeid in een half jaar. Drie centimeter en bijna 1 kg. Hij is nu wat zwaarder dan hij lang is. Maar aangezien wij hem eigenlijk geen koek of snoep geven, vond de kinderarts dat wij hem niet minder mogen geven qua eten, omdat hij alleen gezond eet, en ook helemaal niet veel. Hij is wel een heel rustig kind, ook een rustige speler, daar wijt ze zijn molligheid aan.
ukkie hier ook niet zo hard gegroeid hoor! al vinden wij dat ie VEEL te groot wordt woog twee weken geleden 11 kg en was 85 cm, vorige keer met 1,5 jaar was ie 10 kg en 84,5 cm heeft (afhankelijk van het kledingmerk) maatje 86/92
Keld was 90cm in augustus, eergisteren naar het cb en is nu 92cm, dus ook niet veel. Gewicht is ook niet zoveel bij, maar ze zei dat dit niet erg was, hij zit mooi rond het gemiddelde. Mijn man en ik zijn ook niet van de grootste..
Mijn dochter was ook maar twee centimeter gegroeid van oktober tot nu. Maar volgens het CB was ze goed gegroeid. Dus ik geloof niet dat ze nog heel hard hoeven te groeien.