Dochter gaat volgende week 4 daagse lopen. Op vrijdag komen ze aan.. ik hoor dat je begeleider iets kan geven die mee heeft gelopen: wat? En wat geef je je kind en groepje?? Is er in de winkels al iets te vinden? Snoep hoop ik enigszins te beperken...tips zijn erg welkom!!
De winkels liggen vol er mee. Kruidvat, Big Bazar, Action, Jamin, enz. Overal hebben ze genoeg liggen. Zelf doe ik meestal iets kleins, maar leuks qua snoep. Voor vriendjes en vriendinnetjes ook iets kleins, bv. een zakje chips, een Kanjersstroopwafel, een keer een rolletje kauwgom (van de Action), dat verpak ik dan leuk en dan met een lintje er aan zodat het om de nek kan en klaar. Heb ook wel eens van die bellenblaaszwaarden gedaan en van die klaphandjes. Bij twee kinderen zag ik dit jaar een schepnetje met een zakje snoep er aan, dat vond ik ook leuk.
Op de laatste avond is het vaak toch gewoon snoep hier. Dit jaar krijgt dochter een ijshoorn van de plaatselijke ijswinkel met tegoedbonnetjes voor ijsjes. Vriendinnen van haar en vriendjes van zoon krijgen zo'n plastic beker met een rietje er al in gevuld met snoepspekjes. Overige bekende kindjes snoepsleutels aan een ketting.
hier is het net voorbij. Ik heb bij de kruidvat een zak met mini zakjes maltesers gehaald. Gaatje erin, touwtje erdoor en dan 12 zakjes voor 2.50 voor vriendjes en klasgenoten . Gewoon zakjes chips zie je hier ook veel. Beste vriendinnetjes hebben hier een pakje calligrafie stiften (kruidvat 0,99 cent) gehad. Voor leiding een bosje bloemen kan ook altijd. Ik heb ook weleens - in mijn bakfase- een pak cupcake mix ofzo aan een touw om m'n nek gekregen (zwaar hihi - wel lief) . In principe ben ik vóór gezonde dingen of voor een klein kadootje in plaats van ál dat snoep. Maar feit is wel, dat snoep vaak goedkoper en gemakkelijker is... Dus vandaar dat ik toch bezweken was voor de maltesers... Wat ik ook zag: leuke pennen (action) , kindernagellakje op een zakje chips geplakt, voor je eigen kind: Een mini- TY knuffeltje aan een sleutelhanger aan een touwtje...
Hier geef je alleen iets aan je eigen kind en dat zal inderdaad snoep zijn. Heb ik dan weer geen enkel probleem mee.
Ik geef aan mijn eigen kinderen een Donald duckje oid. De meeste kinderen delen aan alle vriendjes een snoepketting uit maar daar doe ik niet aan mee Daarbij zie ik elk jaar weer dat sommige kinderen helemaal niks hebben gekregen. Dus of iedereen wat geven of helemaal niet. Persoonlijk vind ik dat er veel te veel snoep in omloop is tijdens deze dagen en dat dat niet aansluit bij het gezonde van de avondvierdaagse lopen. Ik schrok me kapot toen ik de eerste keer meeliep. Een snoepje ok maar hele zakken
Wij hebben ook meegedaan (hier is de vierdaagse al geweest) maar er is niks uitgedeeld van snoep o.i.d. Mijn zoontje heeft ook niet met zijn klas gelopen (die deed niet mee) maar gewoon met mij. Na afloop heeft hij wel een medaille gekregen, net zoals alle andere kids die 4 dagen gelopen hebben
Hier stond (in elk geval vorig jaar) een bus/vrachtwagen van de een of andere organisatie, waar kinderen hun gekregen snoep konden inleveren tegen iets gezonds of een klein kadootje. Vond ik geniaal gevonden. Mijn oudste heeft nog nooit meegelopen, maar we willen dat volgend jaar wel eens met hem gaan doen. Ik ga daar echt geen snoep voor kopen, maar een kadootje o.i.d. Is het de bedoeling dat je vriendjes enzo ook iets geeft? (ben er niet in thuis)
Ik maak uitdeelzakjes aan een touwtje, daarin gaan een stuiterbal, een handje waterballonnen, een pen en een paar kleine snoepjes. Bij ons is het gebruikelijk dat je alle vrienden van school/sport/buurt en verre familieleden ook geeft
Hier loopt iedereen met eigen kinderen. Ook enkel wat geven aan t eigen kind.. meestal door opa /oma bijvb. Dochter kreeg vorig jaar nieuwe teenslippers...
Hier is vorig jaar de avond4daagse geweest. Tijdens het lopen kregen onze kinderen een halve sinaasappel met pepermunt in een doekje, een appel of banaan, water en een klein snoepje. Op de laatste avond kreeg hij een snoepketting maar meer ook niet.
Oh die heb ik niet gezien. Van ons hebben ze iig een een ketting met een spekding eraan gehad en een klein ding van de Action (zoon bakje slijm, dochter zo'n klein hatchimal ei) en van oma hadden ze ook zo'n ketting en daar zaten wat tumtums in, maar niet overdreven veel. Onderweg krijgen ze van sponsors, water, banaan, krentenbol, waterijsje. Ik gaf ze voor onderweg water, stukjes appel en een granenreep mee. De laatste dag had ik nog een zak spekjes bij me.
Oeh dat zag ik hier ook weer veel... lekker fris... maar schijnt een aanslag op het (kinder)gebit te zijn; zoet en zuur en dan de hele tijd sabbelen... Dus daar begin ik toch maar niet aan.
De eerste 2 avonden vonden ze het heerlijk, de laatste waren ze er alweer een beetje klaar mee. Voor de 3/4 avonden per jaar doe ik zelf niet zo moeilijk.
Ik geef voor onderweg niks mee. Ze krijgen hier altijd halverwege iets lekkers: banaan, eierkoek, krentenbol of ijsje. Alleen bij heel warm weer zou ik wat drinken meegeven. Op de laatste avond krijgen veel kinderen iets van hun ouders. Dit jaar heb ik mijn kinderen een klein zakje snoep gegeven en een puzzelboekje. Hier gelukkig niet de gewoonte om ook aan andere kinderen wat te geven. Anders wordt het wel heel veel. Want van iedereen een klein beetje snoep is alsnog heel véél.
Hier krijg je onderweg een stuk fruit en op een ander punt drinken met een koekje (van de organisatie). Voor kind gaat lopen krijgt hij gewoon avondeten. Het is maar 5 kilometer dus dat is wat mij betreft meer dan genoeg. Ze krijgen een flesje drinken mee en een klein zakjes snoep.