Met vwo-advies naar het vmbo?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door DCRK, 20 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.674
    113
    Vrouw
    Met het overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4 kun je ook naar het mbo. Dat kan ook een optie zijn hè. Dan hoeft hij maar 3 jaar te bikkelen ipv 5 jaar. Mocht het echt moeizaam gaan.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Wat een mooi verhaal! Wat een kanjer, jouw zoon.
    Wat me opvalt is dat je schrijft: er uit halen wat er in zit.
    Je hoort dat natuurlijk wel vaker, dus ik bedoel dit uiteraard niet persoonlijk.
    Maar eigenlijk is het: er uit halen wat je als ouders er uit wil halen, waarvan wij denken dat er uit gehaald moet worden.
    En dat is meestal: studeren op het hoogst mogelijke niveau.
    Terwijl dat helemaal niet altijd is wat bij het kind past.

@TS Ik heb hier van alles wat
    Oudste doet na de mavo (vmbo-TL) nu Havo. Vmbo deed ze met 2 vingers in haar neus en opstromen was geen enkel probleem.
    Je zou denken dan gaat ze daarna door naar het HBO maar ze heeft moeite een opleiding te vinden die bij haar past en wellicht wordt het toch MBO. Uiteraard ook wat “oh is dat niet zonde” gehoord maar please…niks zonde.
    Middelste doet gymnasium en die zie ik eerder HBO doen dan naar de Universiteit. Zij is zo creatief, praktisch ingesteld.
    De jongste vmbo KB op speciaal onderwijs. Een diploma halen, zelfstandig het leven in en happy zijn is het doel.

Kortom elk kind heeft zijn eigen pad, soms is het best lastig om die weg te vinden. Maar ik heb wel gemerkt dat luisteren naar je kind echt heel belangrijk is.

Zxcvb, GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina