Met welk computerprogramma zelf uitnodigingen maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama81, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    De titel zegt het al, ik wil voor de eerste verjaardag van mijn zoon zelf een leuke uitnodiging maken en die per post versturen, maar ben helaas niet zo heel erg creatief en weet ook niet met welk programma je dat het beste kan doen.

    Dus:
    Met welk programma kan ik het best een uitnodiging maken?
     
  2. marjand

    marjand VIP lid

    13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Bij hallmark kun je online kaarten maken. (ook leuke van cars bijvoorbeeld) je kunt dan voorop de kaart ook teksten zetten zoals in jou geval uitnodiging en teksten in de kaart. Heel gemakkelijk.


    Dit kan trouwens ook bij greets en tnt ook dacht ik.

    succes
     
  3. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Dat is niet wat ik bedoel denk ik. Ik wil ze gewoon zelf maken en zelf uitprinten, dus niet via hallmark, de hema, webprint of noem maar op. Maar doe je dat via photoshop of in een office bestand of zo? Heb geen flauw idee...
     
  4. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Als je publisher hebt (ms office) kan je heel makkelijk zelf uitnodigingen maken. Je kan plaatjes en vormpjes invoegen en deze vergroten, verkleinen, kaders eromheen maken, dat soort dingen.

    Er zit ook een aantal standaard uitnodigingen in.
     
  5. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Via psp paint shop pro .....maar daar moet je wel handig mee zijn .....
    Ik maak daar zelf de uitnodiging mee voor mijn zoontje die in okt 1 jaar word :D
     
  6. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je kunt het simpel houden, in een word document met wordart en afbeeldingen invoegen of met MS Paint (standdaard op je computer), of idd met photoshop of paint shop pro. Zijn wel dure programmas.
    Een gratis programma is GIMP GIMP - The GNU Image Manipulation Program
     
  7. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Valhalla , thnx, publisher heb ik idd op mijn lap staan! Ben een beetje aan het stunten, maar kan iemand zeggen hoe ik bijvoorbeeld een plaatje van ballonen in kan voegen?
     
  8. Ineke1983

    Ineke1983 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Ik doe het altijd met word...
    En ik doe het ook voor mijn familie :) heb al verjaardagen gedaan, trouwen, jubileums, kinderfeestjes ed
    Een afbeelding zoek ik op met google afbeeldingen of in het bestand, dan op achtergrond zetten en dan tekst erinvoegen...
    Succes ermee!
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als het niet lukt wil ik ook wel wat moois voor je maken met paintshop!
     
  10. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Bedankt voor de tips!!

    Natasja, bedankt voor je aanbod! Ik ga vandaag eerst zelf kijken of het gaat lukken en anders PB ik je even!
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    zijn er ook wat simpele programmas. ik ben al weken aan het stunte en heb nog geen uitnodiging. ik moet ze volgende week afhebben maar het lukt me gewoon niet om er een te maken. ze wordt 12 september 2 en houden dan ook der verjaardag maar niemand die het tot nu toe weet :(.

    wie wil me helpen er een te maken met een foto van alicia en daarbij 2 balonnen of de cijfer 2. ik kan de achtergrond niet eens blank maken.

    gr sandra
     
  12. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    @lovewinnie: ik wil wel wat proberen. Geef maar aan hoe je het ongeveer eruit wil laten zien.
     
  13. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    haha blij dat ik niet de enige ben die zo loopt te klooien hihi :D
     
  14. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
  15. Pipo1973

    Pipo1973 Actief lid

    30 jan 2007
    431
    0
    0
  16. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Insert - picture / Invoegen - afbeelding

    Je kan zelf een plaatje invoegen uit een bestand, maar als je bijv. clip art kiest, en dan zoekt naar 'balloon' krijg je een hele rij met geinige ballontekeningetjes in allerlei stijlen. Als je op het plaatje staat verschijnt er rechts een balkje, als je daar op klikt kan je het plaatje invoegen.

    Mocht je verder willen prutsen in publisher en je komt 'r niet uit kan je altijd ff een gil geven hoor. Succes :)
     

Deel Deze Pagina