hoi meiden. 26 augs wordt onze kleine meid 2 jaar. maar nu zit ik dus met het volgende probleem. ik weet nu dus niet wat ik mijn fam als avondeten moet geven. ik wil eens wat anders dan soep met broodje knakworst. ik zoek dus leuke,en makkelijke recepten,maar wel iets aparts. wat doen jullie met een verjaardag?? wij zetten meestal worst,kaas,chips,toastjes op tafel. en natuurlijk ook taart. en dan de soep,broodje knakworst. bij mijn zus is het altijd veel eten,haar ex man komt uit indonesie,en haar ex vriend is een molukker,die vaak eten voor de verjaardagen maakt. dus die pakken groot uit altijd,en het is altijd super lekker. maar nu wil ik dus eens wat anders. wie kan mij daarbij helpen?? alles is welkom. alvast bedankt. gr tammy77(tamara)
im doe soms ook soep of stokbrood met salades enzo en manlief zet dan vaak de patatpan aan voor frietjes voor de liefhebber. niet iets bijzonder of speciaal maar wel makkelijk
Hier doen we ook soms een etentje bij verjaardagen. Meestal doen we zelfgemaakte pizza of de laatste tijd doen we ook rolletjes. Dan zetten we het vlees in een grote pan op tafel en eromheen alle spullen die erbij kan doen: sausjes, guacamole, sla, kaas enz. En een bak met taco-chips als extra.
je kan ook pannekoeken maken met ijs of je voelt de pannenkoeken met lekker groenten en sausjes? je kan van alles maken. patatjes met snacks doen t ook goed. en dan voor later op de dag/avond lekkere toastjes met van alles en nog wat
Wij doen vaak zelfgemaakte nasi met saté of rendang. Rendang maak ik altijd de dag van tevoren omdat dat lang moet sudderen.
Hier wel eens grote pan spaghetti met 2 verschillende sauzen, sla erbij verder vaak chinees gehad op verjaardagen. grote pan shoarma, broodjes erbij en sla verder even geen ideeen
grote bak lasagna? wij doen wel eens afbakbroodjes vullen met gehakt en dan kaas erover en dan in de oven
idd wat happygirl zegt lijkt me ook wel lekker. een grote pan met shoarma en dan sla erbij met broodjes. En voor de mensen die geen vlees willen euhh ?? maar weetje wat ook lekker is wat vaak bij ons wordt gemaakt is Turkse aardappelsalade,lekker fris en het vult toch dit is een foto ervan http://www.masalcafe.net/rt/mn/images/products/93460060_patatessalatasi.jpg en dit het recept: Aardappelsalade – Patates Salatasi | Kookpunt - Recepten uit de hele Wereld
Koud buffet (kun je vantevoren allemaal klaarmaken) of Soep en worstebroodjes of Pizza of Friet bakken, hamburgers bakken en een grote zak broodjes erbij, gesneden ui, sausjes, en ieder maakt zijn eigen broodje
Meestal doen wij een grote pan sate en een grote pan goulash en daar broodjes-turks brood bij of broodjes gezond en huzarensalade ... valt hier altijd goed in de smaak ..
Ik doe meestal ook soep met brood maar wilde laatst ook wat anders. Ik heb gewoon een hele grote pan nasi en bami gemaakt. Daarbij schaaltjes met komkommer,zoetzuur,kroepoek,satesaus etc. Zowel de nasi als de bami had ik de avond ervoor al gemaakt althans op de dag zelf hoefde ik alleen de rijst en de bami nog te koken. Was een groot suc6!
Lekker is dat he rendang maar is het dan nog lekker de volgende dag wij maken het altijd zelfde dag maar warm je het dan op of hoe doe je dat?
BBQ! Altijd lekker en gezellig (vind ik dan hè). Edit: voor de vegetariërs maak ik altijd gevulde puntpaprika's en gevulde courgette ed. En dan behalve vlees nog lekker rauwkost, aardappelsalade enzo erbij.
Wij maken zelf nasi en sate of we zetten de bbq aan. Zoals morgenavond, mijn schoonzus is jarig en dan gaat de bbq aan. En dan hoeven er niet eens van al dure liflafjes erop maar gewoon sate, hamburgers, frikadellen voor de kinderen en zelfgemarineerde knoflookgarnalen. Mss ook een idee om tapas te maken of een koud buffet met bv een visschotel (gerookte zal, haring en paling) een couscoussalade, pastasalade, stokbrood, zelfgemaakte knoflookboter, gevulde eieren, rolletjes rookvlees met ei, hamrolletjes met asperges of augurken. iig succes en zorg er ook voor dat je zelf niet de hele dag loop te rennen.
broodje kroket frikandel hamburger kipcorn koud buffet, koude schotel kopen en dan mooi opmaken, broodjes erbij lekker gevul;de eitjes, tomaatjes, lekkere salade erbij, gehaktballetjes oid... bbq warm vlees {lekker varkenshaas in roomsaus oid} met stokbrood? of met friet of misschien meer in de trant van tapas {wat wel veel werk is} verschillende quiches saté met brood uhmmmm heb je hier iets aan?
dank je wel voor jullie denk werk. vind het nog steeds moeilijk om wat te kiezen. wil niet teveel werk,maar een keer een leuke indruk achterlaten zeg maar. vorig jaar met mijn verjaardag had ik allemaal hapjes op tafel staan,en toen was alleen mijn moeder en nichtje+aanhang er,en toen had mijn zus dus aan mijn moeder gevraagd,wat we hadden gegeten. toen had mijn moeder dus gezegd:helemaal niks,ze had alleen maar hapjes op tafel staan,dus ik heb later nog een paar boterhammen gegeten toen ik thuis kwam. nou dat vond mijn zus dus geen stijl. tewijl ik had gezegt,dat ik niks bijzonders aan mijn verjaardag zou doen,maar er stond genoeg op tafel voor iedereen. nu wil dus voorkomen dat het nu weer achteraf gezeur is. wil iedereen nu dus een beetje met open mond laten staan. heb ook altijd het gevoel dat ik moet concureren met mijn zus,maar dat is een ander verhaal. mochten jullie een lekker recept voor salades hebben,lekkere hapjes,of wat dan ook. alles is nog steeds welkom.
Pfff wat vervelend zeg Snap wel dat je dat gevoel hebt maar ergens klopt het natuurlijk niet vooral niet omdat je zus het ook niet zelf klaar maakt. Dus heb je er echt veel voor over bel dan de catering en doe ze versteld staan dat je alles zelf hebt gemaakt hahahaha nee hoor grapje. Ik wil je wel mijn recept voor de nasi en bami geven hoor, smaakt altijd weer anders toch En ik heb er al veel positieve reacties op gehad haha. Suc6!