Met welk dieet ben jij succesvol afgevallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tranquila, 21 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben nu bijna 6 weken bezig en ruim 4,5 kilo kwijt. Het had wel wat meer kunnen zijn, maar heb ook gewoon wel eens een gebakje gegeten enzo;). Uiteindelijk wil ik er totaal ongeveer 9-11 kwijt (van 71 naar 60-62), dan zit ik voor mij op een gezond BMI (1.60m). Als dat zo blijft gaan als nu, ga ik misschien voor nog 2 kilo extra.

Voor mij is het echt bewustwording wat ik elke dag eet/naar binnen werk wat al een enorm verschil maakt.

2. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Welke sport deeed je?

3. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Diëten werkt bij mij niet. Na een dieet ga je dus gewoon weer verder als daarvoor en dan zit het er zo weer aan. Inclusief nog wat extra kilo's als je pech hebt.

Hier sinds 5 maanden het roer omgegooid. Mijn hele voedingspatroon omgegooid en ik weet nu ook dat ik de rest van mijn leven zo moet blijven leven. Uiteraard iets aangepast als ik op mijn streefgewicht ben, maar eten zoals ik hiervoor deed dat kan gewoon nooit meer. Ik hoop ergens rond augustus op mijn streefgewicht te zijn. Lukt dat niet, dan is het jammer. Dan ga ik gewoon door om er uiteindelijk wel te komen. Heb nu nog 16 kg te gaan. Ik zit op de helft nu.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Paar jaar geleden 15 kg afgevallen met koolhydraatarm. Maar ik kon op een gegeven moment echt geen kaas, vleeswaren en eieren meer zien. Blehhhh! En toen zat het er weer aan.

Nu doe ik heel simpel: eet minder en beweeg meer. Eet alleen dingen die je écht lekker vindt en ga niet 's avonds op de bank zitten met je beste vriend de chocola.

Zoek een sport die je ook echt leuk vindt, anders houd je het niet vol. Ik was lid van de sportschool en het is NIET mijn ding. Nu zwem ik 2x in de week (wel echt in een groep, dus niet op m'n dooie gemak baantjes trekken) en dat bevalt goed. Je hoeft niet te sporten, zorg dan dat je veel wandelt of fietst.

Een dieet is niet blijvend, je moet leren anders te eten.

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik DOE nog steeds aan sporten! :D Ik heb ontdekt dat ik sporten eigenlijk best leuk vind, en dat na 20 jaar bankzitten!

Ik ben begonnen met 3x per week wat cardio (arc trainer, loopband wandelen etc.) en krachttraining. En toen heb ik zelf eens een proefles spinning gevolgd en dat vond ik zo ontzettend leuk, dat is inmiddels een jaar geleden en ik spin inmiddels 3x per week, het is zo verslavend!

Verder ongeveer 2x per week krachttraining (zonder apart cardio want dat doe ik genoeg).

Verder heb ik door het lopen op de loopband ontdekt dat ik eigenlijk best wel van hardlopen houd. Had ik nooit verwacht, want ik dacht dat dat niets voor mij zou zijn. Inmiddels loop ik gemiddeld 2x per week hard, gewoon lekker buiten, zo'm 8-10 km per keer. Hoofd leeglopen en gaan!

Ik heb net afgelopen zondag meegelopen met de Stevensloop, 10 km met zware wind tegen in 1:02:06 gelopen! geen mega record maar voor mij top! Ik doe regelmatig mee met hardloopwedstrijden, het geeft me zo'n enorme boost als ik het uitgelopen heb. Dat is iedere keer weer een overwinning op mijzelf. Ik heb nog in de planning staan: Kippenren 10 km (hier in het dorp), Marikenloop 7,5 km, Marathon van Amersfoort (10 km), Dam tot Dam by Night (5 EM), de Disneyland Run (5 km) en wederom de Zevenheuvelennacht (7 km). Daar komt ongetwijfeld nog meer bij!

Je moet gewoon echt een sport vinden die je leuk vindt, anders hou je het gewoon niet vol. Maar geef het ook een kans en motiveer jezelf ook. Ik denk ook wel eens: pffff geen zin, maar toch ga ik! Want ik wil never nooit meer zo dik worden als toen!! Ik heb er zo hard voor gewerkt en dat wil ik zo houden.

En ik zie het eigenlijk ook niet als een dieet, maar als een andere levensstijl, wat de dames hier voor mij ook al schreven. Ik zal gewoon de rest van mijn leven echt wel op moeten letten wat ik eet. Want ongenegeerd alles naar binnen werken, dat kan gewoon niet. En ja, ik kom ook echt nog wel eens bij de McDonald's en neem dan ook gewoon lekker een menu met frietjes. Maar dan probeer ik de rest van de dag wel streng te zijn, dat ik niet 's avonds dan nog een zak chips weg eet (dat deed ik voorheen echt wel). Of op een feestje keuzes maken, wel het gebak maar dan niet ook de toastjes en de kaas en de worst en de nootjes......

6. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik doe ook khd arm. Minder eten werkt echt niet bij mij, ik werd alleen maar dikker. Ik ben nu voor het eerst in mijn leven 10 kilo afgevallen en moet nog heel veel.
    Maar dit is voor mij echt te doen en hou het makkelijk vol. Maar goed ik denk dat iedereen verschillend is en baat heeft bij een ander dieet.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Dit.

8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

15 kilo 12 jaar geleden en nog steeds op gewicht door sporten, dagelijkse buikspieroefeningen (nu niet meer haha) en gezond en gevarieerd eten. Ik snoep niet of zeer zelden en dat kost me geen moeite.

In mijn overtuiging gaat het om bewegen en balans in je voeding en hoeveelheid.

9. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Keto dieet. Heel heftig en moeilijk maar heel effectief. Er zijn na het stoppen met het dieet wel weer een paar kilo's bijgekomen maar nooit zoveel meer als het was :D

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik eet Kha (of eigenlijk beperkt) en sport (nu body revolution van Jillian Michaels )
    Vanaf oktober 2015 bezig ( maar in het begin geen sport en door rugproblemen moeten revalideren.. dus begon heel slow.. eigenlijk echt vanaf mei 2016 serieus alles kunnen doen)
    Nu 31-32 kilo kwijt

11. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Weight Watchers! Ik ben in 17 maanden 37 kg afgevallen hiermee.. Misschien niet zo snel, maar het mooie is dat ik gewoon alles kan eten met mate natuurlijk. Het is gewoon een levensstijl. Ik ben nu in mijn 6e week stabiliseren, dat is wel nog erg zoeken, maar ik heb er alle vertrouwen in! En mijn ww app zeg ik nog lang niet op, ik vind het fijn om de controle over mijn eten te hebben, want aankomen wil ik nooit meer. Ik sport er trouwens wel bij..

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    40 kilo afgevallen door geen enkel dieet. Alleen mezelf een gezonde leefstijl aangeleerd met juiste koolhydraten eiwitten en vetten in verhouding en vier keer per week fitness

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ben vandaag na 51 weken op mijn streefgewicht, 45 kilo kwijt met weight watchers 💪🏻

14. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Weight Watchers, geen dieet maar een gezonde leefstijl. Geen vast schema, geen verboden voedingsmiddelen maar gezonde keuzes maken.

15. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Koolhydraatarm en bewegen :)

Deel Deze Pagina