hi dames, ik vroeg me af of er meer mamma's zijn met kindjes die relatief weinig drinken. Ze krijgt 5 voedingen per dag en we bieden altijd 150+5 (=165 cc voeding) aan. Dit gaat nooit op meestal is het zoiets: 5u30-6u00: fles van 130/140 cc rond 11u00: fles van 80-100cc rond 15u00: fles van 130/140 cc rond 19u00: fles van 130 cc 23u30 : fles van 80-110 cc Al met al drinkt ze dus zo'n 600 cc op een dag. De vorige keer op het CB woog ze zo'n 4,5 kilo en maandag moet ik weer, dan zal ze zo'n 5 kilo wegen schat ik. Ze mag dus, uitgaande van 150 cc per kilogram lichaamsgewicht per dag 750 cc hebben. Maar daar komt ze dus nooit aan.. Maakt het nu echt zo veel uit, of is ze gewoon geen grote eter? Ik kan het er moeilijk in forceren. Ze knoeit weinig met drinken en spuugt ook niet veel, tenzij we er dus meer in proberen te krijgen dan dat zij eigenlijk wil... dat doe ik dus ook niet meer.
Mary, kijk gewoon naar haar groei, en naar de plasluiers. Groeit ze goed, en plast ze voldoende, dan zal ze wel voldoende hebben. Probeer voor de vocht wel op min 500cc te komen (k weet overigens niet of dit voor elk gewicht geldt, vraag maar even na bij het cb hoeveel ze moet drinken voor haar vochtgehalte)
Mijn dochter heeft nooit gedronken volgens de richtlijnen, ik maak me daar soms nog wel eens zorgen over. Maar eigenlijk is het onzin, tenminste, als ze goed volgens hun eigen curve groeien. Mijn dochter drinkt nu nog erg weinig maar eet dus wel super goed! Tja, je kunt er niet veel aan doen, misschien gewoon accepteren.
misschien komt het ook wel door mijn verwachtingspatroon. Mijn oudste is extreem prematuur geboren en dronk slecht, weinig, traag, met veel knoeien en had een dijk van een reflux. Maar dat hoorde er allemaal bij. Nu ging ik er eigenlijk vanuit dat mijn dochter, geboren met precies 40 weken (!) en mooi gemiddeld gewicht van 3230 bij geboorte, 'gewoon' gemiddeld zou drinken Misschien naief, hihi Ik zal maandag op het CB eerst eens bezien of ze goed genoeg gegroeid is. Zo ja, dan gaan we lekker zo door. Zo niet, dan zien we wel weer verder... Ze plast iig als een tierelier en de ontlasting is soms zelfs wat aan de dunnen kant..
Quincy heeft ook nooit dat 'minimum' gehaald van het aantal cc. Ze doet het toch heel goed, niet druk over maken. Idd wel kijken naar het aantal plasluiers. Quincy is vorige week opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdroging, ze moest nu, met bijna 6,5 maanden minimaal 650cc vocht binnen krijgen (ze weegt nu 6,5 kg). Twee dagen had ze nog geen 600 cc gehaald, hebben ze niet bij gegeven. Niet al te druk over maken dus.