termijnecho

Discussion in 'Zwangerschap' started by marian26, Sep 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    Hallo,

Ik ben marian 26 jaar en ben rond 7 september erachter gekomen dat ik zwanger ben d.m.v zwangerschapstesten.
    Ik heb er 4 gedaan en allemaal waren ze positief. Wel was de eerste test op 7 september lichter van uitslag dan die van de dagen erna.
    Ik ben naar mijn huisarts gegaan en hij heeft mij doorverwezen naar een gynacoloog. Vandaag ben ik daar geweest en ik kreeg een inwendige echo. Mijn baarmoeder was helemaal leeg, en bleek ook iets vocht in te zitten? Ik snap er werkelijk helemaal niks van. Er werd me verder ook niks uitgelegd hoe dit kon. Ik ben er helemaal van in de war en vraag mij nu af waarom ik dan 4 positieve testen heb? of kunnen ze vals zijn? ze zijn echt vet positief. ik heb ookal 3 weken zere borsten en ben niet ongesteld geweest deze maand. ik ben ongeveer 5 weken zwanger nu.
    Wie heeft dit ook meegemaakt? of snapt iemand dit?

groetjes van marian26

2. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    volgens mij is 5 weken wel erg vroeg om iets te kunnen zien. Over een paar weken zie je pas iets kleins op de echo. Ik zou de moet er nog eventjes in houden, wie weet dat je over een paar weekjes een mooie echo krijgt..

3. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    he marian ik had dat ook heb met 5 weken ook een echo gehad en toen konden ze idd niks zien wat wees op een zwangerschap maar twee weken later was er zeer zeker een klein embryootje hoor ik zou me niet te druk maken meis en je volgende afspraak afwachten. kan me voorstellen is makkelijker gezegd dan gedaan ik stresste toen ook enorm heb ook een x aantal testen gedaan maar die waren allemaal ook positief en ik voelde gewoon dat ik wel zwanger was dus meis hou de moed erin

4. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    zou je denken?
    waarom laten ze iemand met 5 weken dan een scho doen? pff wat zenuwslopend is dit zeg! maar bedankt voor je antwoord! ik wist niet dat je met 5 weken nog niks kon zien!

5. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    sorry bedoelde echo.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej marian..

Ik vind 5 weken ook wel erg vroeg. Ik loop al onder controle bij een gynaecoloog. Ik weet ook niet hoe lang ik zwanger ben en ik mag pas met week 8 komen.

Hebben ze je ook niet gezegd dat je over een week of 2 moet terugkomen?

7. Priscill

Priscill Actief lid

Aug 7, 2007
    151
    0
    0
    Ja 5 weken is toch heel vroeg! Volgens mij hun je dan nog niets zien. Ik heb van de week ook een afspraak met HA maar die zei een echt laat je pas over een paar weken maken.

Was er een speciale reden voor zo'n vroege echo?

Veel succes. Ik hoop dat alles goed gaat!
    Liefs
    Pris

8. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

Aug 16, 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    heey meid,
    Ik zal me niet druk maken over die echo.. Bij mij was het prezies het zelfde na 5 weken een echo omdat ik daar voor een miskraam van 2 kleintjes heb gehad! Bij mij was er ook niks te zien en die vocht waar ze het over hadden is waarschijnlijk een beginnent zwangerschapje (had ik namelijk ook) Als ik jou was zal ik even de huisarts bellen en vraagen of je met 2/3 weken nog een keer mag komen voor een inwendige echo!
    En je vooral niet druk maken! Het is gewoon te vroeg!
    En hebben ze bij jou niet meteen een nieuwe afspraak gemaakt?
    Vind ik dan wel heel raar :(
    Liefs, Geraldine

9. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    ja dat zelfde vraag ik me ook af. Ik krijg pas mijn eerste echo rond de 9 weken. Mijn VK deed dat ook expres, anders viel er niet goed iets te zien en nu wel. Vooral met uitwendige echo is er dan ook iets te zien.

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Mijn eerste echo kreeg ik toen ik 6 weken zwanger was. Er was amper nog wat te zien, wel heeel in de verte een soort knipperend lampje dat aan en uit ging :) maar echt veel te zien was er niet. Dus met 5 weken lukt dat denk ik al helemaal niet! Raar dat ze je idd. al lieten komen. Geen zorgen maken, het was gewoon nog te vroeg!

11. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Raar dat die dokter je naar een gynae doorstuurde, mijn eerste echo was ook aan 9 weken. Heeft hij wel ook gewoon bloed afgenomen?

12. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    5 weken lijkt mij ook wel heeeel erg vroeg om iets te kunnen zien.
    zou in ieder geval een afspraak maken bij een andere gyn en daar vertellen wat je is overkomen en even zeggen dat je nog maar 5 weken bent normaal zou dan wel een afspraak maken voor wanneer je rond de 8/9 weken bent dan pas kan je duidelijk iets zien op de echo.

13. marian26

marian26 Actief lid

Mar 11, 2007
    146
    0
    0
    kleuterjuf
    eindhoven
    hoi allemaal..

ze hebben mij doorgestuurd omdat ik heb gezegd dat ik niet precies wist wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest.. haha (wist ik wel) maar hoopte een glimpt op te vangen van ons beebje.. was waarschijnlijk niet zo'n goeie aktie van me.. want zat nu zelf in de stress..

heb wel de uitslag van het hcg onderzoek en de waarden lagen op 360 (nu even opgezocht) haha..
    en toen zei de assistent aan de telefoon.. ja het is twijfelachtig het is aan de lage kant.. dus moet maandag weer bloedprikken en dan gaan ze kijken of het zich heeft verdubbeld.. maar zelf heb ik echt een goed gevoel erover.. voel me echt zwanger.. kan het verder ook niet uitleggen.. en ja.. 4 positieve testen! spannend weekend weer..

liefs van marian26

14. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nou meid gaat er dan maar lekker van uit dat je zwanger bent hoor, als je nog zo pril bent zie je vaak helemaal niets, terwijl als je 2 wkn later terug komt je vaak een mooi vruchtzakje ziet met een mooi klein ienieminie vruchtje erin (zie album)...

succes ;)

Share This Page