Hoe waren jullie vroeger op school?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandra1982, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Altijd als ik aan vroeger denk, schiet ik in de lach. Achteraf denk ik wel eens, wat was ik toch brutaal.... :oops:
    Vooral op de mavo heb ik het soms bont gemaakt..:

- Economie: Werkstukken van anderen kopieeren en inleveren, leraar heeft er nooit wat van gemerkt.
    Een keer vroeg de leraar of ik even bij hem wilde komen, nee zei ik, want ik ben bezig. Ik zat op de achterste pootjes van mijn stoel, gewoon wat te relaxen. Laat maar zei de leraar toen.
    - De leraar wiskunde kon mij niet uitstaan. Ik zat vooraan in de klas, en tijdens een proefwerk zag ik een vette spin lopen op de grond. Dus ik: ieeeeeeeeeeeee een spin! door de hele klas. Toen stuurde hij me eruit, en ik begon op mijn dooie gemak mijn spullen in te pakken. Pakt hij mijn tas en jas, en gooit ze zo de gang op.
    Op een gegeven moment moest ik voor hem gaan zitten, en controleerde hij elke keer mijn huiswerk. Wiskunde was dan ook het enigste vak waar ik mijn huiswerk voor maakte..
    - Gym: Eerst liet ik mijn moeder altijd briefjes schrijven, en daarna schreef ik ze zelf samen met een vriendin. Op een gegeven moment gingen we helemaal niet meer, en probeerden we de leraar te ontlopen.
    Tot hij opeens voor ons stond, en zei dat hij ons de volgende les wilde zien.
    Dus wij netjes de volgende les erheen. Gymkleertjes aan, en netjes op de lijn gaan staan tussen de anderen. Zegt de leraar ineens tegen mij, wat doe jij hier? Ga je maar weer aankleden en je hoeft het hele jaar niet meer te komen. Ik kreeg uiteindelijk wel een 6 op mijn rapport...
    Tijdens de coopertest in het park verstopten we ons altijd in de bosjes, en zodra de leraar kwam renden we weer verder.
    - Techniek: We zeiden altijd tegen de leraar dat we in de bieb gingen werken, maar we gingen gewoon de stad in.
    - Muziek: Onze school had een cd gemaakt en onze leraar liet hem horen toen we in de brugklas zaten. De muziek stond hard en ik schreeuwde tegen een vriendin: wat een K*tcd, en net op dat moment had hij hem op pauze gezet om wat te vertellen. Ik kon me weer gaan melden...
    Een andere leraar van muziek die ik niet had, was een rare, lange slungel met een rare naam(kasperski). Toen we een keer op de gang zaten waar het niet mocht, zei hij dat we op moesten staan. Ik zei: rot op asperge. Kon ik me weer gaan melden.
    - Je mocht geen kauwgom op school, maar ik had er altijd 1 in mijn mond.
    Sta ik tegen een jongen te schelden naast het kantoor van de rector, vliegt me dat ding uit de mond juist op het moment dat de rector naar buiten komt. Kon ik kauwgoms gaan krabben onder de tafels met een plamuurmes..

We hadden onze 'vaste lessen' waar we niet heengingen zoals gym, maatschappijleer, geschiedenis, techniek. Ik vraag me af hoe ik ooit heb kunnen slagen.....

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik was erg perfectionistisch maar tegelijkertijd te lui en te mentaal moe om het op te brengen perfecte cijfers te halen. Zat erg met mezelf in de knoop op school. Ik kon ook niet goed tegen de werkdruk van de 2e fase.
    Ik kan ook alles behalve lachen als ik er aan terugdenk. Ik liet me erg imponeren door dreigingen van leraren en durfte niet eens ongehoorzaam te zijn.

Ik was in engels erg goed. Ik heb een 10 voor mijn mondeling examen gehaald en een 9,5 voor het schriftelijke. Helaas was de luistertoets een magere 7. Ik deed nooit iets voor engels. Was op de havo trouwens.

Alle exacte vakken waren helemaal knudde. Eenmaal had ik zo keihard gestudeerd voor een tentamen wiskunde. Ik had echt de moed er iets van te maken en eenmaal tijdens het tentamen wist ik niks, de vragen waren telkens net iets anders dan het boek. Ik ben na een kwartier weggegaan en ondanks dat ik nog les had daarna ben ik weggefietst naar het strand om mijn hoofd even leeg te maken. Nou zo ging dat dikwijls. Ik was veel meer een alpha dan beta type.
    Techniek? Ik kon alleen maar zaagjes breken en vond er geen hol aan. De machines vond ik te eng.
    Gym? Een motoriek van 0,0 en buiten rondjes rennen werd bij mij snel lekker wandelen met de handen in de zakken.
    Aardrijkskunde vond ik erg boeiend maar ik haalde nooit hoge cijfers. Geschiedenis zo nu en dan leuk.

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wat was ik dan een braaf meisje zeg...ik heb volgens mij maar één keer in mijn leven gespijbeld.
    Achter de ruggen van de leraren had ik altijd praatjes zat, maar ik de klas was ik best lief volgens mij.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    :).......ik voel me nu echt een heilig boontje.....
    Was echt een lievelingetje van de leraar....als ik daar nu aan denk ik schaam ik me kapot.
    Natuurlijk.....ben er wel eens uitgestuurd, maar dat was echt (ja! echt!) door het toedoen van anderen....of omdat ik m'n boek was vergeten. Maar eigenlijk zat ik elke les keurig met me gemaakte huiswerk in de klas....

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    In de eerste (mavo/vbo) was ik echt een kneus en heel braaf, ik werd dan ook gepest (had een bril was klein beetje mollig) en klein....
    Op de mavo ging alles wel oke spijbelde nog niet echt, heel af en toe met gym maar daar heb ik ook echt een hekel aan, ik haat sporten al heel mn leven.
    Pas toen ik naar het vbo moest (ja ja dat bestond toen nog laatste 2 jaar) ging ik los, thuis was er veel gezeik en ik had niet veel vriendinnen/vrienden op school. Ik was erg opmezelf en spijbelde best veel, ik was niet echt brutaal maar ook niet braaf meer, ik deed waar ik zelf zin in had. Het laatste jaar was ik vaak buiten te vinden om te roken of gewoon lekker in het zonnetje school was voor mij gewoon niet boeiend vbo was eigenlijk ook te makkelijk enig wat ik leuk vond was huishoudkunde (oa koken) was ook de lieveling van die leraar...Ik ging helemaal niet meer naar gym en wiskunde deed ik mijn best niet meer voor kon het toch niet.
    Ik was dus best erg opmezelf eigenlijk.

6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Grappig om te lezen dit.

Nou ik was op de basisschool al een luilak als het om studeren ging....huiswerk had ik gewoon nooit zin in al vond ik het vak leuk.

Zo kwam ik op het LBO (zo heette dat toen) terecht. Ook daar eigenlijk niks doen...toen het MBO, nog steeds geen zin in huiswerk...toen het HBO, had niet verwacht dat het me zo goed af zou gaan maar toen ik overschakelde naar de uni toen kreeg ik het vaak wel erg warm van sommige vakken, haha. Ben toen maar wel huiswerk gaan maken en leren : )

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik was op zich heel braaf, 2 keer een meningsverschil gehad met een leraar, de eerste keer omdat hij de hele klas strafwerk gaf omdat er 4 jongens zaten te klieren toen hij de hele les weg was. Moesten we allemaal een opstel schrijven over waarom je niet mocht klieren in de klas.
    Ik heb dat anders opgelost, ik heb geschreven over dat ik het geen stijl vond dat een leraar de hele les nergens te vinden was en vervolgens de hele klas strafwerk geeft.
    Achteraf riep hij me apart en bood zijn excuses aan, ik had helemaal gelijk.

De andere keer is het tot een uitbarsting gekomen tussen de lerares en onze klas.
    Het was een wiskunde lerares, achteraf niet eens bevoegd les te geven maar ze moesten wat. Ik ga netjes op mijn stoel zitten en het blijkt dat er kauwgom op de zitting zat. Ik wil dus op staan om mijn broek (stof, geen jeans) schoon te maken en een stoel te wisselen, maar dit mocht niet, ik moest het thuis maar schoon maken met spiritus. Zowel ik als een paar vrienden accepteerden dit niet, een vriendin neemt me mee naar de wc om mijn broek schoon te maken en ondertussen wisselt een vriend van mij m'n stoel om met een vrije stoel. Komen we terug moesten we allemaal in de hoek gaan staan (Let op, we hebben het hier over 5 HAVO!) Uit protest is toen de hele klas in de hoek gaan staan, was erg gezellig.
    Broek heb ik later met veel ellende schoongekregen, het was er helemaal in getrokken na dat uur want op de wc was er ook geen beginnen aan.

Verder spijbelde ik wel eens, maar nooit zo dat het invloed had op mijn resultaten.

Ik was eigenlijk het meisje dat door de leraar naar huis gestuurd werd omdat ik als enige op kwam dagen tijdens de lessen. Had je dan net 2 tussen uren gehad en daarna gym, kon je naar huis. Na een maand kwam de leraar naar me toe dat ik vanaf nu niet meer hoefde te komen en dat de rest de volgende les aanwezig moest zijn anders een slecht cijfer ofzo.
    Vrijdagochtend in 5 Havo hadden we een les Nederlands, dan 2 tussenuren en dan een blokuur aardrijkskunde, daarna vrij. De meeste kwamen bij Nederlands niet opdagen, want het was het leesuurtje. Dat konden ze thuis in bed ook vonden ze, maar ik was er wel altijd. Tsja mijn moeder was op vrijdag vrij en die zorgde er wel voor dat ik naar school ging!
    Wederom na een maand of 2 kreeg ik een brief mee voor mijn moeder dat ik voortaan lekker uit mocht slapen, en de rest moest klassikaal komen lezen, kwamen ze niet, een 4 op het schoolonderzoek.

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Oh ja, huiswerk maakte ik niet, maar door op te letten tijdens de les wist ik altijd wel de juiste antwoorden, ik wilde ze gewoon niet invullen.
    Enkel voor de vakken waarvan ik wist dat er gecontroleerd werd deed ik het wel.

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Nou ik was ook gewoon heel normaal op school hoor :D Ben er volgens mij nog nooit uitgestuurd.

Verder deed ik de havo en leerde nooit, deed het allemaal gewoon , als ik er nu aan terug denk denk ik dat ik best hoger kon, maar had nooit echt zin om te leren.

Verder denk ik ook altijd met een glimlach terug aan school, had het altijd erg naar mez in :D

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Oja ff over me huiswerk, als ik het maakte zorgde ik dat het al af was in de les, zodat ik thuis andere dingen kon gaan doen.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik was best wel braaf. We praatten wel eens en we lachten wel eens maar over het algemeen was onze hele klas erg braaf. We hebben wel eens een leraar aan het huilen gekregen in de les geschiedenis met een discussie over de Tweede Wereldoorlog en de rol van 'slechte' Nederlanders.
    En de lerares Engels heeft ooit een keer een klasgenote uitgescholden tijdens een andere discussie.
    Ik heb trouwens tijdens natuurkunde in de tweede klas ooit eens een schakelbord opgeblazen maar dat ging per ongeluk.
    Nee wij waren vrij braaf. Eerder een hoop stuudjes bij elkaar (vwo).

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Haha, grappig topic!
    Ik was werkelijk aardslui, heb al die jaren geen moer uitgevoerd. Ik heb mijn mavo en havodiploma. Eigenlijk denk ik dat ik in al die jaren misschien hoogstens 5 x mijn huiswerk af had. Ik heb zoveel bij elkaar gespiekt, vooral de eerste jaren.
    Op een dag lag ik lekker te zonnen in de tuin, gaat de telefoon, de conrector: waar ik bleef, want ik had mondeling examen havo Engels! Oeps, weer verkeerd genoteerd, mocht het de volgende dag alsnog komen doen. Ik als een gek naar de videotheek en de hele middag films gekeken (had wel zo'n lijst gekozen die als film waren uitgebracht) en waarempel, ik kreeg nog een 7 ook!
    Ik kon me er allemaal totaal niet druk om maken.
    Oh ja, gym, ook zoiets, dat was gewoon standaard een tussenuur, vaak verviel de les gewoon, omdat niemand op kwam dagen.
    Exacte vakken hebben mij nooit gelegen. Eerst mochten we nog zelf allerlei proeven doen, tot een of ander dom joch in de klas voor 5 gulden zo'n brouwsel had opgedronken en een week ziek is geweest, toen liet de leraar alleen maar zien hoe iets werkte.
    Ik heb zo ontzettend veel gespijbeld en hier ook een moeder die gewoon briefjes schreef hoor als ik geen zin had. Later schreef ik ze zelf.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik was vreselijk.
    In de 4e was mijn eerste rapport al vreselijk, toen ging ik maar niet meer naar de lessen. Bij een toets ging ik naar binnen, schreef mn naam op een toetspapiertje en ging weer naar de stad.
    Dat jaar werd ik van school getrapt, ging naar een andere waar het iets beter ging.
    Daar ging ik dan weer drinken en blowen in de pauzes, al spijbelde ik lang niet zo veel en deed ik veel meer.
    Echt brutaal was ik overigens niet, dat drufde ik gewoon niet. Maar dat deden mn vriendinnen dan wel weer...Heb zonder enige marge mn havo gehaald, 2 vijfen, 2 zevens en 2 zessen ;)

Daarna werd ik een engeltje :D

14. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik liet mijn moeder altijd de boekverslagen maken van nederlands engels en duits, omdat ik het saaie boeken vond had ik geen zin om ze te lezen ;) Of ik kopieerde gewoon een uitreksel.
    Verder heb ik nooit een spreekbeurt engels gehouden, ik was altijd 'ziek' op de dag dat ik aan de beurt was.

Een vriendin van me die wel altijd haar werk netjes deed, schreef altijd het huiswerk in mijn agenda. Die agenda's heb ik nog steeds en ik moet altijd lachen als ik ze lees!

Ook schreef ik altijd brieven onder de les met vriendinnen die we elkaar doorgaven, dus we kletsten niet maar deden het gewoon op papier.
    Een keer had de leraar duits het in de gaten, en zei dat mijn vriendin dat schrift af moest geven. Waar wij juist over die leraar in zaten te roddelen. Dus mijn vriendin legde haar armen over het schrift en kreeg een hoofd als een tomaat, en zei dat hij het niet kreeg. Moesten we ons samen gaan melden :)

Ik had ook heel vaak strafcorvee, en ik moest altijd de prullenbakken leegmaken op het schoolplein :x

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ow ja, dat blowen in de pauzes/spijbeluurtjes ken ik ook nog wel. Zat ik daarna apenstoned in de les :D

Na de mavo ben ik spw4 gaan doen, hier was het best saai en deed ik ook niks.
    Daarna hbo-v gaan doen, en hier heb ik wel veel geleerd en altijd mijn huiswerk gemaakt. Vond het zelfs leuk om te doen! Helaas ben ik moeten stoppen vanwege een auto-ongeluk.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik liet mijn moeder... Whaaah! Mijn moeder deed dat echt niet! Mijn ouders waren het altijd met de leraren eens, bah!

Ik heb eens een heel weekend de stekker uit de telefoon getrokken omdat mijn mentor zou bellen en ik had geen zin in gezeik. Ze kwamen er pas zondagavond achter (schaam me er nu best voor hoor)

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik was er altijd bij iedere les en deed ook wel mijn best al was het wel handig dat ik sommige lerearen kende of me ouders diegene kende (ouders hadden een cafe)

Bij natuurkunde wist ik dat de leraar vremdging met iemand van de administratie hij woonde op het dorp was heel handig om geen strafwerk en geen huiswerk te maken en hoge cyfers op me proefwerken.

Met maadschappijleraar had een rekekning van hier tot tokio bij me pa en ma staan en me pa had me dan ook vriedelijk verzocht zijn leven zuur te maken tijdens de lessen en daar hem ik dan ook dankbaar gebruik van gemaakt.

de scholen werden samen gevoegd LTS en huishoudschool sommige leraren hadden van de LTS dan ook veel oog voor onze borsten dus bij sommige lessen een laag uitgesneden shirt deed wonderen voor goede syfers achteraf krijg je de rillingen over je lijf dat leraren stiekem zitten te gluren naar de borsten van een 14 15 jarige.

Ik heb welgeteld 1 uur gespijbeld en omdat ik dat nooit deed viel het natuurlijk op :)
    Gevolg 4 uur nakomen pffffff.

verder heb ik natuurlijk wel wat uitgehaald bij huishoudkunde deden we allemaal omstebeurt ons eten zo smerig maken wat de lerares kwam proeven je wilt niet weten wat we erin deden :oops:

en Gymles deed ik soms ook we verzuimen met een zelfgemaakt briefje aangezien me ma nooit een briefje schreef wist ze niet wat het handschrift van me ma was.

Bij wiskunde heb ik eens samen met en vriendin ons proefwerk geruild als we vragen niet wisten in het regelement stond dat afkijken niet mocht niet dat je elkaar vragen mocht invullen :)
    wij eruit gestuurd naar de rector wij ons verhaal gedaan hij zoeken zoeken en nog eens zoeken haha.
    2 dagen later hadden we een nieuw regelement waar ook instond dat je niet elkaars proefwerk mocht maken.
    we kregen trouwens een 7 haha voor dat proefwerk.

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik had altijd netjes mijn huiswerk enzo af ik moest er hard voor werken om wat voldoendes te halen dus lui doen en niks doen kon helaas niet mocht al blij zijn dat ik het eerst op het VBO mocht proberen en niet op het IVBOwat ik getest was dus hard werken voor dezen VBO kans

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Oh, mijn moeder stelde soms zelf gewoon voor om ergens in een grote stad lekker een dagje te gaan winkelen met me en dan schreef ze gewoon weer een briefje waarop stond dat ik ziek was. Ik moest er toevallig nog aan denken toen ik vanmorgen op het nieuws hoorde dat de spijbelregistratie verbeterd moet worden.
    Als die conrector boos opbelde naar ons huis (want mijn zussen spijbelden ook), hoorde ik mijn moeder zeggen 'jaa, vervelend hè, hoofdpijn en migraine zit in de familie :) !
    Nu moet ik zeggen dat sommige leraren ook zo waardeloos les gaven, die zeiden elke keer dat je wat voor jezelf moest doen, tja, iets voor mezelf doen kan ik ook thuis, wat is het nut dan van school en een leraar?

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik was altijd braaf eigenlijk. heb geloof ik 2 keer gespijbeld, maar dat was omdat de hele klas het deed. ben er ooit 1 keer uitgestuurd, omdat ik zat te boeren. ik zat in een klas die een hekel had aan leraren, dus als die er dan uit werden gestuurd zei de leraar, ga maar in de aula zitten of naar huis en werd ik niet opgeschreven.qua leren had ik het makkelijk, kostte me niet veel moeite.
    ik had een vriendengroepje van een man of 4 en met de rest had ik niet zoveel.

ik heb overigens nooit meegedaan aan sportdagen en het merendeel van de gymles, mijn moeder schreef wel briefjes, en ik schreef ze weer voor anderen.

ik heb nooit gespiekt, anderen wel bij mij en ik heb nooit streken uitgehaald, vond het wel prima zo.

Deel Deze Pagina