met welk wasmiddel doen jullie de beebkleren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nachtvliinder, 10 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Even de vieze chemicalien eruit wassen. Ik heb ook echt alles gewassen.

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je moet ook alles wassen voor ze het aandoen, en je weet nooit wie er allemaal met de handen heeft aan gezeten.

ik gebruikte altijd vloeibaar. maar dat schijnt dus slecht voor je machine te zijn. dus volgens de monteur kon je beter met omo of ariel wassen. en dat is mischien wat beter dan huismerk, maar ik heb toch liever dat mijn machine het doen blijft. anders is goedkoop duurkoop
    en het schijnt dat je iedere 2 weken een kookwas moet draaien, ook dan is poeder het beste, anders kan je vetluis krijgen!

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb alles gewassen met ons eigen merk wasmiddel. Heb alleen geen wasverzachter gebruikt voor de babykleertjes.
    Ze 'adviseren' tegenwoordig zoveel dingen dat je wel bezig kan blijven!
    Nee, daar doet deze dame niet aan. En zoals al eerder is gezegt: mocht hij wel allergisch zijn voor het één of anders, is het ook zo weer opgelost!

Ik heb trouwens alles gewassen (kleertjes, rompertjes, sokken, hoeslaken, dekbedovetrekjes, knuffels, hydrofiel luiers, washandjes noem het maar op!)

Ja, het 'nieuwe' is er dan misschien van af, maar niks blijft voor altijd nieuw ;) Wij wassen ook altijd eerst nieuwe kleren e.d. dingen die je aanschaft, dus ik vindt het niet meer als normaal dat je dat voor de kleine spruit ook doet.

4. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    In nieuwe kleren schijnt een chemische stof te zitten, waar het tere
    babyhuidje niet goed tegen kan vandaar het advies om alle kleertjes, rompertjes, lakentjes, dekentjes, hydrofiele luiers enz enz te wassen.
    Ik heb dit gewoon op 30 graden gedaan omdat ze niet vuil zijn maar omdat het chemische er ff uitgewassen moet worden.

Ik heb nu 1 fles Ariel sensitive gekocht, (ruikt idd heerlijk)
    om alles de eerste keer in te wassen als de fles op is gaat alles met gewoon wasmiddel welk merk dat verschilt hier nog welles.
    Daarna heb ik echt bijna alles in de droger op lage stand gedaan omdat ik iemand ben die NIET strijkt :confused: en als ik het gelijk opvouw als het nog een beetje warm is zijn er bijna geen kreukels.

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Robijn

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat me opvalt dat echt iedereen dan ook een eigen voorkeur heeft ( niet dat dat slecht is). Ik denk dat iedereen daarom een eigen methode ontwikkelt. En waarom zou er in babykleertjes een chemische stof zitten?

7. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Zoals ik het begrepen heb van mijn kraamzorg zit dat in alle nieuwe kleren e.d (dus niet specifiek alleen babykleertjes) alleen onze huid kan er wel tegen, een babyhuidje is zo teer dat ze evt last kunnen krijgen van uitslag.

Maarja een ieder moet lekker doen wat hij of zij het beste lijkt...

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Heb ook alles gewassen, ben zelf allergisch voor het stijfsel wat in nieuwe kleren enz. zit en dat wil ik haar echt besparen, je weet maar nooit! Bovendien vind ik nieuwe, ongewassen kleren echt stinken!

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ik gebruik ook gewone wasmiddel ariel vloeibaar zonder wasverzachter nu.. Met mijn zoontje heb ik ook gewone gebruikt. Je merkt vanzelf wel of je kindje er tegen kan. En waarom zo duur betalen als het niet hoeft.

Gewone proberen hoor.. die pakjes zijn veel te duur betaal je scheel aan.. en je moet al zoveel wassen.

10. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik zie dat dure niet zo of ligt dat aan mij? Ik heb eenmalig een fles Ariel Sensitive gekocht, daar alles mee gewassen en de fles is nog lang niet leeg. Ik betaal dus 1 keer een beetje meer dan anders. Gezien het totale bedrag dat ik aan de baby uit heb gegeven tot nu toe, vind ik dat te verwaarlozen. En ik moet er echt niet aan denken dat ze wel allergisch is en dat ik in mn kraambed alles opnieuw zou moeten gaan wassen.

11. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    ik was alles met Ariel, dus ook de beebs was

Deel Deze Pagina