Na een kleine discussie met mijn huishoudster, even hier de vraag (zo neutraal mogelijk). Als je de wc schoonmaakt: de onderkant van de bril en de porseleinen binnenrand vlak onder de bril, dus waar de poep en plasspetters zitten wat gebruik je dan voor schoonmaakattributen? En welke juist niet? -doekje -wc papier -schuursponsje -wcborstel -afwasborstel -Weggooischoonmaakdoekjes (a la billendoekjes) -anders, namelijk...
Ik gebruik er een schoonmaakdoekje voor die daarna natuurlijk meteen in 60° was gaat. Soms wil ik nog wel eens een wegwerpdoekje gebruiken van glorix of dettol voor de snel.
Ik doe: Met een droog wc papiertje de wc en urinoir van binnen en buiten haar en stof vrij maken. Dan met een dettol doekje de spoelknoppen, bril, buitenkant en binnenkant schoonmaken Wr reiniger in de pot en even schrobben. Nieuwe mr muscle in de pot. Ik gebruik soms ipv het wc papier een wasbare doek. Maar ik heb een poosje vaatdoekjes met sop gebruikt ipv de dettol doekjes maar dat vind ik toch niet fijn. dus gebruik ik de dettol doekjes .
Doe de buitenkant pot, spoelbak, deksel, bril, en bovenste rand vd pot met een doekje en allesreiniger sopje. Binnenkant pot en onder de rand met toiletborstel waar zo'n extra borstel ding opzit voor onder de rand. Eerst met scheut allesreiniger en daarna met chloor.
Met een tandenborstel geintje De bril en pot aan de buitenkant maak ik schoon met geel vaatdoekje en een allesreiniger sop. De pot binnenkant met wc eend of ander schoonmaak middel voor de wc. Goed laten intrekken en dan met de wc borstel boenen. Soms gebruik ik in de pot ook antikal, om het echt schoon te krijgen van de kalk, het is hier nogal kalkrijk water. De schoonmaakster doet dit ook.
Met papier. Meestal keukenrol maar soms ook wc papier. Wc inspuiten met dasty ( die met chloor meestal maar ook wel de blauwe) dan alles afnemen met papier. De vloer, gootsteen, muur en deur na de pot hetzelfde. Dan met glorix in de pot ( onder de rand) intrekken en daarna met een borstel erdoor.
In ieder geval niet de WC-borstel, die gebruik ik alleen voor de binnenkant van de pot. Ik zou ook geen schuursponsje gebruiken op de bril, want dat maakt krassen in kunststof. Ik ben ook niet zo van de wegwerpdoekjes, heb niet het idee dat het dan echt schoon wordt. Dus, als ik een emmer sop heb, gebruik ik een doekje. Als het even snel tussendoor moet gebruik ik een prop WC-papier met een paar druppels bleek (die staat standaard naast de pot).
Ik gebruik, wc reiniger met chloor erin voor de binnenkant, wc tabletten, en wegwerpdoekjes voor de bril en buiten kant.. ik vind sopjes vies..
Keukenrol en hg toilet reiniger voor de wc wc bril, knoppen ect. Pot met de borstel en ec reiniger. Vloer ook met een desinfecterende middel. Wij hebben overigs geen wc mat want dat vind ik zo goor.
Een wasbaar doekje die daarna gelijk in de was gaat. Als laatste de wc pot en daarna voor de vloer een schoon doekje. Ik gebruik geen bleek en weggooi doekjes, wel makkelijk, maar zo slecht voor het milieu.
In de volgorde: Detoldoekjes buitenkant Wc eend binnenkant Schrobben met wc borstel Wc tab in de pot In laten werken en naar bed
Binnenkant gebruik in wc-reiniger met borstel, borstel zet ik na het poetsen ook in heet water met reiniger. Die spoelrand maak ik aan de buitenkant schoon met een poetsdoekje (microvezel) dat ik heet was. En de bril ook. Ik poets van schoonst naar viest, maar gebruik eigenlijk voor iedere stap zo’n nieuw doekje (buitenkant, bril, spoelrand). Ik gebruik geen emmer met sopje, maar maak zelf een spuit-fles met schoonmaakmiddel en maak het doekje nat met heet water onder de kraan. In zo’n emmer soppen vind ik echt zooo vies voelen aan mijn handen, kan ik gewoon niet tegen.
Buitenkant: Ik spruit de pot even in met allesreiniger of ander schoonmaak spul en dan gebruik ik WC papier of keukenrol om het schoon te maken. De WC bril vaak met wegwerpdoekjes. Binnenkant: Eerst gebruik ik WC eend, laat het 10 minuten intrekken, daarna met chloor en de WC borstel erdoor heen.
Ik vind doekjes en een sopje ook echt vies. Als ik een normaal doekje gebruik ergens voor dan onder stromend water met een spuitbus schoonmaakspray en nooit in een sopje . Ik gebruik chloor onder de rand, de pot van binnen met chloor en de wc borstel en wegwerpdoekjes voor de rest. En dan een doekje per ding. Dus de deksel een doekjes, de bril, de rand, de rest van de buitenkant pot, fonteintje allemaal een nieuw doekje. Ik ben echt een milieufreak maar voor (de wc) poetsen maak ik een uitzondering.
Serieus voor elk onderdeel een schoon doekje? Dan kan ik je niet echt serieus nemen als milieufreak moet ik zeggen. Ik ben helemaal geen milieufreak, maar dat is wel heel erg.