Met welke attributen maak jij de wc schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 14 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh als aanvulling; ik gebruik geen bleek ofzo, maar toiletreiniger van de bio-supermarkt. Weet het merk zo even niet... Werkt prima!

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ehmm.. voor de binnenkant pot de wcborstel en wcreiniger. ( koop goedkope toiletborstels die ik regelmatig vervang)
    Wc bril met spray en neem ik af met wc-papier. Eventueel nog even 1 velletje vochtig toiletpapier.

3. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Wegwerp stofdoekje over buitenkant.
    Dan hygiënische vochtige wegwerp doekjes (voor de spoelknop, kraantje, deurknoppen, deksel wc bril, wc bril en over de pot) daarna bleek onder de rand, na inwerken borstel er doorheen en doorspoelen. (Ook de borstel afspoelen tijdens doortrekken) en dan soms nog een wc tablet (bruistablet) erin.
    En de vloer met dweil of vochtige wegwerp vloerdoekjes.

Vind die sopjes ook vies.. Maar ieder zijn keuze natuurlijk :oops:

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.757
    113
    In de pot: wc reiniger, en er hangt een toiletblok. Eerst beetje borstelen, in laten trekken , dan weer borstelen (en laat tussendoor de borstel in het "sopje" van wc reiniger in het gat staan om ook te reinigen) en doortrekken waarbij ik de wc borstel in de stroom houd. dan pas de rest, want in mijn fantasie spettert het altijd een beetje bij het borstelen.
    De rest doe ik standaard met wc reinigingsdoekjes, wisselende merken. Wasbare doekjes vind ik vies. Ik probeer ook van schoon naar vuil te gaan, dus begin met de deurklink en het lichtknopje en eindig met de rand van de pot. De vloer wel als laatste, want als die vochtig is kan ik niet bij de rest. In totaal gebruik ik 4-5 doekjes. De vloer wordt ook nog regelmatig gedweild en af en toe opgewreven met groene zeep (natuursteen).

5. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    In de pot chloor en schoonboenen met de borstel. De rest van de wc met wegwerp doekjes. Eens in de week de gehele wc met chloor/allesreiniger.

6. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

In de pot gooi ik wc eend, en heb een wc borstel met een stukje erop zodat je onder de rand kan schrobben
    En de rest van de pot zoals de bril enz doe ik met een sprayflacon met allesreiniger in sprayen en dan goed boenen en na gebruik gelijk doekje in de was

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.342
    113
    Gewoon elke dag/om de dag zo'n 'dood 99% van de bacteriën'-wegwerpdoekje eroverheen en wc eend voor in de pot. Klaar is kees.

Zara75 en Oona vinden dit leuk.
  8. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wcborstel/dettoldoekjes/wc gel met chloor

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Wij hebben geen rand. Borstel met wc reiniger voor binnenkant pot en vaatdoek met allesreiniger voor de rest.

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Dan mag je je weleens inlezen over chloor. Echt in en in slecht voor het milieu.

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Doe jij het hele toilet met 1 doekje dan? Dan kun je net zo goed een sopje gebruiken.

Maar ik ben gewoon vies van de wc ja. Brrr. Ik weet dat ik mijn portie milieumaatregelen neem, sterker nog, ik werk daarbij ook ongeveer 10 uur per week als vrijwilliger bij het IVN. Ik denk dat als iedereen zou leven zoals ik leef de wereld een much better place zou zijn. Lekker oordelen vanachter je scherm :thumup:.

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, zal ik eens doen! Heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan. Wat is een alternatief dan waar het wel hygiënisch schoon van wordt?

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Wat doen jullie na afloop met de wegwerpdoekjes? Met andere woorden, waar gooien jullie die weg?

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.757
    113
    Gewoon, in de prullenbak, waar anders?
    De gemeente zamelt hier niet gescheiden in, alleen papier gaat apart.

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.944
    113
    Ik doe de klep, bril en rand van de pot met allesreinigerdoekjes (eerst even met een wasbaar doekje het stof eraf poetsen). Binnenkant van de pot met wc eend en dan de borstel erdoor.

Chloor en bleek enzo gebruik ik echt nooit.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.050
    113
    Nee, ik gebruik 2 doekjes en ik oordeel niet, ik vind het alleen apart dat je jezelf een milieufreak durft te noemen als je je wc schoon maakt met chloor en (zoveel) wegwerpdoekjes. Chloor zou eigenlijk verboden moeten worden, zo slecht en het is ook gewoon niet nodig. Met allesreiniger maak je het net zo goed schoon. Je kunt nooit alle bacteriën doden, maar dat is ook helemaal niet nodig bij gezonde mensen.

17. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik koop eens in de zoveel tijd van die gele weggooi vaatdoekjes.
    Emmer met sop (soms chloor) en zo'n doekje. Meestal 2. Voor de wc een nieuwe. Die doekjes gooi ik dan weg.

Tussendoor gebruik ik die kant en klare doekjes. Of een keukenrol en spuitbus.

Voor de rest van het huis microvezeldoekjes.

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.274
    25.745
    113
    Binnenkant: wc borstel en toiletreiniger

Buitenkant: toiletreinigerspray en toiletpapier

En een echt grote schoonmaakbeurt gebruik ik mijn stoomapparaat. En daarna stoom ik het gebruikte opzetborsteltje even na. Deze heeft ook een andere kleur dan andere opzetborsteltjes en gebruik ik alleen op het toilet.

En verder gebruik ik wc eend fresh disc (vind ik veel fijner dan die vieze dingen die je in de pot hangt)

19. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik vind de wc ontzettend ranzig..mijn vriend mag die niet poetsen omdat ik bang ben dat hij het met een random doekje doet en die dan bijv in de keuken legt ofzo:|

Ik poets met 99% bacterie dodende vochtige doekjes.. eerst de spoelknoppen, dan ga ik van minst vies naar vies (deksel, bril, onder de bril en die rand daaronder), dan nog een doekje de bril helemaal en die enge rand eronder. Wc eend erin en schrobben, even laten inwerken. In de tussentijd buitenland van de pot met zo'n doekje. Spoelen met borstel erin, klaar.
    No way dat ik een sopje maak met een doekje, vind dat op de één of andere manier echt zo smerig:roflmao:

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Dat zijn geen wegwerpdoekjes hoor :)

Evanesco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina