Oh ja spoel het dus ook niet uit onder kraan.. Want ja daar aan de aanrecht wordt mijn eten gemaakt... En ben nogal een miep in sommige dingen...
Ik snap je helemaal Net als het dweilen van de kamers en de gang. Is werk van manlief. Maar die gaat dus niet met de emmer het huis door, maar dweilt steeds een stuk, spoelt de mop uit onder de kraan van het bad en steekt m dan weer in het sop voor het volgende stuk. Zo'n sopje dat steeds viezer wordt, brrrr, op t laatst smeer je alleen maar vuil uit. Helaas laat hij het vervolgens schoonmaken van het bad aan mij over. We hebben ook als ongeveer enige van mijn collega's, op een paar mannen met "traditionele" rolverdeling na geen huishoudster. En die laatste toelichting van de doet me beseffen dat ik het ook liever zelf op mijn manier doe eigenlijk.
met wc papier, daarna met microvezeldoekje met cillit bang erop. Heb de microvezel doeken van Sorbo, de gele gebruik ik alleen voor toilet. Maak geen sopje, gewoon cillit bang erop spuiten, poetsen en direct daarna in de wasmachine gooien. Daarna chloor erin, even in laten weken. Na die tijd borstel er flink door en doorspoelen.
Ik ken iemand die de wc pot zonder wc borstel schoonmaakt en het dus met de blote handen doet. Lekker hoor je blote handen in dat wc water waar je man net zijn behoefte in heeft gedaan waarbij er een remspoor achter bleef die hij niet schoon kon maken omdat er geen wc borstel aanwezig is. Dat vind ik pas de horror.
Nee, klopt.. maar zo behandel ik ze wel Thuis werden die dingen gewassen, pas als ze uit mekaar vielen van de gaten werden ze vervangen. Heb er een tik aan over gehouden. Vind ze ook niet fijn schoonmaken maar zijn goed genoeg voor de wc..
Hahaha. Nee de wc borstel is echt voor IN de wc pot. Niet voor de buitenkant van de pot en ook niet voor de bril!! Ik ben in veel opzichten totaal geen huisvrouw en schoonmaak freak, maar dat is wel heel raar om te doen
Gehele wc (Dus echt alles, achter elk scharniertje en hoekje, overal op/onder/tussen) eerst met papier en Dettol. Daarna hetzelfde met een vochtig hygiënisch doekje, dus na de dettol ronde. Daarna onder de rand (wij hebben een toilet zonder spoelrand) met wc eend en wc borstel. Klinken en lichtknoppen ook met dettol. Indien nodig de tegels met glassex (dettol streept). Dan 2x per week. Daarnaast ook elke dag nog een vochtig hygiënisch doekje op en ronder de bril en doortrekknop. Jup, ik heb graag een schone wc. Mijn man plast gelukkig ook niet staand.
^^ Edit: ik doe thuis niet aan vochtige en vaatdoeken voor het schoonmaken. Ik vind dat erg goor. Zeker toilet. Dat gaat met papier en erna weg! Alles met papier of vochtige wegwerkdoekjes. Ik heb wel microvezeldoekjes en die gebruik ik bijv. soms om gewoon iets af te nemen, bijvoorbeeld de vensterbank of iets wat stoffig is. Meestal doe ik daar trouwens de keukenkastjes / aanrecht een keer mee als er stof ligt. Daarna hop in de was.
Ik hoor regelmatig in het nieuws dat riolen verstopt raken door wegwerpdoekjes, dus er zijn heel wat mensen die die dingen dus doorspoelen. Vandaar mijn vraag.
Jakkes, nee! De borstel is echt alleen voor ín de pot. Ik zag ooit een aflevering van Jouw Vrouw, Mijn Vrouw waarbij een vrouw ook de bovenkant van de bril deed met de borstel ... getver!!