Hallo, Mijn baby van 4 maanden drinkt nog steeds flesvoeding van 120cc om de drie uur. Alleen de 1e en laatste voeding drinkt ze 150. Ik heb al een aantal keer geprobeerd om dit ook overdag aan te bieden maar ze laat het staan. Ook drinkt ze zeer onrustig.(fles uit mond duwen, handjes over haar hele gezicht bewegen, benen heen en weer duwen). Ze heeft johannesbroodpitmeel tegen het spugen. Ze geeft ook af en toe nog voeding terug wat vreselijk zuur ruikt.(ook 3u na de voeding) Ze weegt nu ongeveer 5900 gram
Gewicht lijkt me prima! Ze geeft zelf wel aan hoeveel honger ze heeft als ze niet hoeft dan hoeft ze niet. Misschien een andere fles proberen? Ons kindje moeten we ook helemaal in de houdgreep leggen anders is hij drukker met naar andere dingen kijken dan met drinken bezig te zijn. Die voeding die ze teruggeeft ruikt zo zuur omdat er maagzuur bij is, die voeding wordt niet opgenomen maar is al wel aan het verwerkingsproces begonnen zegmaar. Lijkt me niet erg als het niet de hele fles is?
Groeit ze goed? Oogt ze gelukkig? Ontwikkelt ze zich goed? Dan zou ik me geen zorgn maken, niks mis met vaker een kleinere portie drinken. Als je de indruk hebt dat ze pijn of last heeft, dan zou ik even bij de huisarts langsgaan.
Zou het kunnen zijn dat ze de voeding niet goed uit de fles krijgt? Jhbpm maakt de voeding dikker....
Mijn zoontje is ook bijna 4 maanden en drinkt ook nog 7x op een dag. Hij komt zelden om de 4 uur, meestal rond de 3 uur inderdaad. Hij kreeg steeds 150+5 flessen maar liet vaak veel staan en spuugde veel dus nu geven we sinds vandaag 120+4 en dat gaat ook prima. Hij groeit goed, hij doet 't er goed op en ik vind het zelf eigenlijk wel fijner als van die mega flessen van 180+6 die zn zus op deze leeftijd al kreeg.
Mijn dochtertje (morgen 4mnd)was ook erg onrustig met drinken de laatste tijd en dronk dr flessen niet leeg restte vlot 80cc en ze krijgt 170cc aangeboden (150/5) alleen de laatste dronk ze leeg. zij krijgt ook jbpm. Op cb zeiden ze dat dat kwam doordat ze afgeleid was maar die indruk had ik niet. Ik ben n grotere speen gaan gebruiken en probleem opgelost! Ze drinkt keurig haar flesjes leeg en is rustig met drinken. Eerste keren had ze wel erg snel dr fles leeg maar dat gaat steeds beter ze neemt keurig pauzes tussendoor.