Nog een kindje? Graag! Maar manlief wil niet...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stix, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stix

Stix Lid

2 sep 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik hebben 2 zoontjes van 2 en 4 jaar.
    Sinds enkele maanden begint het steeds meer bij mij te kriebelen om nog voor een derde te gaan. Ik heb mijn gevoelens hierover al eens ter sprake gebracht bij mijn man. Hij denkt er helaas heel anders over. Voor hem zijn twee kindjes genoeg, want dat is normaal, zoals het hoort. Ook kost een derde veel geld, etc.

Mijn gevoelens worden echter steeds sterker en nu denk ik er zelfs dagelijks aan. Ik word ook een beetje gek van mezelf :). Ik wil gewoon zo graag nog een kindje samen met mijn man... Zucht..

Ik kan hier niet echt met anderen over praten heb ik het gevoel, daarom hier mijn verhaal maar ff kwijt. Manlief en ik vrijen met condoom. Zo was ook de bedoeling gisteravond. Mijn man kwam echter al klaar in mij, nog voor het condoom om was :$

Ik maakte me niet zo druk.. Ik dacht dat mijn eisprong nog wel ff zou duren, maar toen ik vanochtend keek, zag ik dat ik toch echt in mijn vruchtbare periode zit. Ik heb op internet nagezocht en sperma schijnt zo'n dag of 3 te kunnen overleven. Binnen die drie dagen heb ik m'n ei wel gehad denk ik, ook aan mijn buikpijn te voelen...

Manlief voelde zich gisteravond erg naar na het gebeuren. Hij vloekte en was boos op zichzelf. Maar daar voelde hij zich weer heel schuldig over, omdat we net zo fijn intiem waren geweest.

Ik moet nu vanavond gaan vertellen dat ik toch wel vruchtbaar ben. De kans is natuurlijk erg klein dat...maar toch. Ik vrees zijn reactie, ben bang dat hij wil dat ik de morfine after pil moet gaan halen. Maar dat wil ik niet!

Pffff..vervelend hoor, die onzekerheid en die meningsverschillen over zulke belangrijke issues.

2. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Tja dit zijn soms lastige dingen.
    Er samen over praten is belangrijk. Leg uit waarom je nog graag een derde kindje wilt!
    Ik lees dat jullie een condoom omdoen als je man bijna klaar komt. Dit is zeer onveilig als je geen kinderen meer wilt!
    In voorvocht zitten namelijk ook al spermacellen!
    Mochten jullie toch willen vrijen en je er zeker van wilt zijn dat je niet zwanger raakt, dan altijd continue condoom gebruiken of andere anticonceptie. ;)

Zorg wel dat je er samen over eens wordt om nog een kindje te krijgen of niet, je spaart er een hoop ellende mee.

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Heel herkenbaar dit. Voornamelijk om praktische redenen wilde man geen derde. Ik heb me daar toen (zeker niet zonder slag of stoot) bij neergelegt. Ik kan hem immers moeilijk dwingen he.. En ook hier een ongelukje precies op de dag van mijn eisprong! Man vloekte er gelukkig niet om. Hij reageerde eigenlijk heel nuchter. We zien wel zei hij.. Nu nod nadert hebben we allebei stiekem wel hoop dat het raak is. Niet alleen ik, maar hij zou het nu ook super leuk vinden om nr 3 te krijgen. We hebben nu dan ook besloten om als het niet raak is toch voor een derde te gaan. :D

4. Stix

Stix Lid

2 sep 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vosje, whaaaaa... Geweldig die ommezwaai ineens. Daar hoop ik bij mijn man ook op. Wanneer weet je meer?

Kiera, we praten er niet veel over. Zijn resolute NEE doen mij pijn en verdriet. Daarom heb ik het onderwerp de laatste tijd wat vermeden. Maar mijn wens wordt elke maand groter en groter...

Tav het condoomgebruik. Normaal wat gefriemel en zo en even kort skinnydippen :p. En dan gauw dat onding om. Maar nu dus ff niet. Ik weet dat je in theorie zwanger kunt raken van voorvocht, maar in de praktijk ken ik niemand! Vooral als de man niet vlak voor de daad plast, heb je nauwelijks kans...

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou donderdag ongesteld moeten worden.. Ben benieuwd.
    Heb natuurlijk al getest, omdat ik super ongeduldig ben haha
    Paar dagen geleden zag ik een heel licht streepje, maar vanmorgen niet.. Dus ik weet ook niet? Ik wacht maar gewoon af. Zit toch niks anders op he..
    Ik hoop dat je mannetje ook een ommezwaai maakt! Zou super zijn!

6. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    misschien beter niet zeggen tis wel niet mooi maar als het niks is dan is die drukte voor niks geweest. kan even goed niks zijn.

van mij is de situatie iets anders hij wilt wel maar hij wil nog wachten eerst een vast contract en eerst onze bouwwerken in huis dus zou de bevalling maar in 2015 zijn als er niks tussen komt en van mij is het gevoel zo groot en ik vind verschrikkelijk dat ik moet wachten

7. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ik begrijp dat je er echt verdrietig van wordt. Zou het ook moeilijk vinden denk als mijn man ook niet meer wilde. Hier is het andersom. Mijn man zou graag 4 kids willen en ik zou er zelf 3 willen. We zijn het hier onderhand over eens geworden. Maar ja wie weet verander ik ooit nog van gedachten.

Maar ik zou het wel voor me houden als ik in een vruchtbare periode zat en het is fout gegaan. Hij heeft zich tenslotte zelf laten gaan. ;)
    Ik doelde meer op de toekomst.

Ach ja een condoom is ook echt een onding. Hier gebruiken we alleen als we zin hebben tijdens de vruchtbare periode dat onding. Ik gebruik verder niets, maar weet precies wanneer ik vruchtbaar ben kan er altijd een klok mee gelijk zetten. Die paar dagen vermijden we dan. Maar v.a. oktober doen wij dat niet meer.

@Vosje als ik jou was zou ik gewoon op je NOD wachten. Hopelijk is het raak!

8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik wil ook heel graag 3 kindjes maar mijn man toch echt maar 2.
    Uiteindelijk heb ik me er bij neer gelegd dat het hoogstwaarschijnlijk bij 2 blijft.

Ik vind toch dat je er samen voor moet gaan.

Maar mocht me hetzelfde gebeuren als bij jullie dan nam ik geen morning after pil oid.

9. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

Als een 3de kindje niet gewenst is (door je man) waarom dan geen anticonceptie of condoom?

Naja, hopelijk voor jou is het gewoon raak;) hihi

10. Lief82

Lief82 Lid

10 feb 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou sorry hoor maar "gewoon je mond houden" zou ik toch niet doen... Ben het er absoluut mee eens dat t niet heel handig is als je geen 3e wil maar eerlijkheid gaat toch boven alles?
    Ik zou me ook goed kunnen voorstellen dat hij zich er een beetje ingeluisd voelt als je straks wel zwanger bent en dat wil je toch ook niet? Verplaats je even in hem... En geef hem de kans zelf te reageren. Als hij echt geen 3e wil is dat ook zijn goed recht! Maar dan moet hij deze acties wel laten

11. Stix

Stix Lid

2 sep 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het er vanavond weer met hem over gehad.
    Uitgelegd dat ik hem niet kan garanderen dat het niets is, maar dat de kans wel heel klein is.

Hij gaf nogmaals aan dat hij niet meer kids wil. Hij voelt zich compleet en denkt dat we geen leuk leven hebben als er een derde bij komt. In de zin van minder kunnen ivm minder geld.

Hij liep boos weg, omdat ik er anders over denk. Terwijl ik niet boos werd en alleen maar steun bij hem zocht.

12. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

laat hem maar even uitwaaien hij draait wel weer bij... en als het toch raak is misschien vind hij het toch wel weer leuk worden...

wel beter dat je het toch eerlijk hebt gezegd...

sterkte meis;)

13. Stix

Stix Lid

2 sep 2013
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanxxx
    Vanochtend keek hij me niet aan. Vertelde uiteindelijk aan onze jongste zoon van 2 dat hij de hele nacht nauwelijks heeft geslapen. Dat vind ik wel sneu. Hij zei nog steeds niets tegen mij, dus ben ik maar naar hem gegaan. Heb hem een knuffel gegeven en gezegd dat ik van hem hou en dat alles wel goed komt. Maar eigenlijk vind ik dat hij dat naar mij had moeten doen?!

14. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Wat kunnen mannen toch koele kikkers zijn. Zou inderdaad fijn zijn andersom. Het is net of dit alleen jouw schuld is. Als hij zo vreselijk tegen is, had hij ook dat condoom eerder om kunnen doen. Nu zit jij met een rotgevoel en kun je zeker ook nog die een morning after pil halen.
    Sterkte, vervelende situatie dit.

15. Puck

Puck Actief lid

23 jun 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh, wat een vervelende situatie... Wel tof van je dat je hem zo benaderd hebt, met een knuffel en 'ik hou van je'. Dat vind ik echt stoer! Ikzelf moet altijd echt wel even wat overwinnen, ben supereigenwijs en vind inderdaad dat hij naar jou zou moeten komen. Dat jij de eerste stap hebt gezet... top! Ga ik een voorbeeld aan nemen ;)

Maar ja.. ik wil ook heel graag een tweede kindje.. Maar mijn man is nog niet helemaal zover. Hij heeft echter al wel gezegd dat het misschien nog wel eind dit jaar wordt. Ik word inmiddels echt gek van mezelf, ben er elke dag mee bezig. Das echt niet goed voor mij.

Maar vind het ook heel erg spannend, twee kindertjes. Mijn man maakt zich ook meer zorgen over geld, ik niet zo. Het komt altijd wel weer goed.
    Ik ben iets positiever ingesteld. Maar ben nu met de laatste strip bezig die ik in huis heb, in de hoop dat het de laatste zou zijn die ik zou gebruiken. Maar ik denk dat ik nu met gemak toch maar een nieuw doosje ga halen. Ben bang dat het deze maand nog niet iets wordt namelijk.... :(

16. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Ik wil ook dolgraag nog een derde kindje maar manlief helaas niet. Al blijf ik nog hoop houden dat hij ooit nog bijdraait. Ik heb een mirena spiraal en voor de zekeeheid gaat mijn man voor het zingen de kerk uit. Hij zorgt er dus wel voor dat er geen ongelukjes kunnen gebeuren haha! Maar als mijn man zo laks zou zijn en zou vervolgens zo reageren als het misschien toch raak zou zijn dan was hij nog niet jarig geweest ;) Hij heeft dat risico zelf genomen...

Sterkte ermee!

17. Sophia5

Sophia5 Lid

5 aug 2013
    96
    0
    0
    hallo dames!.
    ik heb ook zon man helaas..ik heb nog geen kinderen helaas, maar ik heb een maand geleden een miskraam gekregen..:( we vonden het allebei heel erg natuurlijk. ik wil nu natuurlijk zo snel mogelijk zwanger worden weer. alleen nu zegt mijn vriend dat ie nog wil wachten...:( en dat ik weer moet beginnen met de pil, want hij wil geen condoom gebruiken..nu 2 weken geleden ongeveer ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden . en dit weekend ben ik vruchtbaar...tis egt moeilijk want ik wil zo graag zwanger worden . mar
    ja kmoet ook zijn keuze respecteren natuurlijk. trouwens en.paar dagen geleden hebben we hebben voor het laatst seks gehad kan ik dan alsnog zwanger zijn? dat was voordat hij zei dat ie toch nog liever wil wachten

sorry voor dit hele verhaal haha

liefs sophia

Deel Deze Pagina