met welke kleur wit saus je d huiskamer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjaantje, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    We gaan verhuizen, het duurt nog even voor we de sleutel krijgen maar nu is de saus in de aanbieding. In ons oude huis hebben we roomwit (de lichte ral, 9010) maar deze vinden we net iets te gelig. Nu twijfel ik of we voor gewoon super witte saus zullen gaan. Wat zijn jullie ervaringen? Wordt dit te kil? Of is het voor het plafond goed en dan toch en iets warmere tint wit op de muren? Andere tips?

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Wij gaan dit weekend aan de slag en wordt 9010. Wit wit zouden we te wit vonden. Je het ook 9001 is met beige ondertoon ipv wit.

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hebben hier 9010 op de muren, ook omdat we wit te wit vonden.
    Ik vind het niet storend wat kleur betreft en vind het gele erg meevallen.
    Wij zijn erg tevreden over de kleur.

4. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wij hebben nuance wit gekocht bij gamma. Sorry weet het merk even niet maar deze is niet spierwit en ook niet geel( vorige was Kenya wit die was gelig, was ik ook zat)

5. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Wij hebben roomwit van gamma eigen merk!!
    Ik vindt het echt een super kleur.

Helemaal wit heb ik ook wel eens gehad in een ver verleden maar ik vindt het erg snel gaan vervelen!

Succes

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb wel wit wit .. Ik vind room en wat ook afschuwelijk. Moet wel zeggen dat al m'n meubels wit en grijs zijn

7. Liekj

Liekj Niet meer actief

wij hebben 9001 dat kijkt net iets vriendelijker dan witwit..

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Witwit... Zowel t plafond als de muren. En 1 muur is knalknalpaars.

Ook op de slaapkamers witwit. Heerlijk, lekker fris. Ik vind dat romige altijd een beetje muf eruit zien.

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

wit-wit zou ik nooit kiezen, zo kil en heel erg snel "viezig" ik zou dan voro net off white gaan (dus een tintje minder zeg maar) as je echt naar roomwit gaat word het idd een beetje gelig dat moet je smaak zijn en bij je huis passen e.d.

Wij hebben de plafonds echt wit en de muren gebroken wit (echt roomwit zeg maar) maar dat komt ook omdat wij veel bruintinten in onze verdere interieur hebben als we dat niet zouden hebben zou ik dat niet snel doen.

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben RAL 9001, al was dat een foutje. Had bij het kopen van de eerste emmer latex niet goed opgelet, wilde 9000 hebben. Komt wel als we alles opnieuw gaan verven.

11. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Hier wel allee ral 9010. Geel zie ik er totaal niet in terug...

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier is het witter dan wit. Mijn man heeft de deur in de woonkamer pas geverfd en de verkleerde kleur wit gekocht, het lijkt bijna gelig, zo lelijk. Die moet dus opnieuw geverfd worden.
    Voordeel is dat wij niet roken in huis, dus we hoeven niet elk jaar weer aan de slag.:)

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    van painting de past heb je prachtige wittinten. Wij hebben historical wit (en heather en aubergine)

14. Verox

Verox Niet meer actief

Wij hebben wit-staaltjes vergeleken en zijn voor een wit gegaan met een miniem tintje groen. Het is dus meer een grijs-wit als een geel-wit.
    Heb weken met die staaltjes rondgelopen en bij andere mensen tegen de muren gehouden om een goed beeld te krijgen.

15. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Hmm lastig hoor, als je het plafond lichter doet dan de muren is dat gek?

16. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij hebben warm wit weet even het nummer niet meer, het lijkt gewoon wit maar als je er iets echt wits naast houd zie je wel degelijk verschil.

17. Linana

Linana Niet meer actief

Hier ook witwit!
    We hebben 1 muur behangen met een funky behangetje en 1 muur is grijs. De plafonds in alle ruimtes zijn echt spierwit.
    Persoonlijk vind ik die gelige ondertoontjes niet zo mooi, wordt snel muffig in mijn ogen

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben appelwit van flexa op de muur (en 1 muur paars)

19. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Wij hebben RAL 9010. Ben er erg blij mee. Mooi wit!

20. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wij hebben overal 9001 op 1 muur na, die is zandkleur..

Deel Deze Pagina