Zoals de topic titel aangeeft.... Met welke leeftijd begon het wisselen bij jouw kind(eren)? Mijn dochter van 7 jaar heeft nog al haar melktanden en kiezen. Ze kreeg haar eerste tandje pas na haar 1ste verjaardag. Het doorkomen van de tanden en kiezen ging wel heel snel. Vaak meerdere tanden en kiezen tegelijkertijd. Ze zeggen vaak dat je later wisselt als je later tandjes kreeg. Bij mij zelf was dit ook echt het geval. Wat misschien ook van invloed is(vraag ik me stiekem af)... Ze knarst enorm en heeft dus echt recht geslepen tanden. Mijn zoontje van 2 kreeg ook laat tandjes en is natuurlijk nog niet aan het wisselen
Dochter is nu 7 jaar en 3 maanden; de eerste tand wiebelt! Volgens de tandarts zitten er 3 anderen ook íets los, maar dat kan ik zo zelf niet zien. Zij kreeg ook vrij laat tandjes, die eerste tandjes vielen wel mee, maar het duurde vooral lang voor alle tanden en kiezen door waren. De jongste was veel sneller, ben dus benieuwd of zij ook eerder zal beginnen met wisselen. Op school al kindjes in groep 1 die beginnen met wisselen.
Dochter is 6,5 maar nog geen tanden eruit wat al wel gebeurd had moeten zijn. Der nieuwe onderhanden zit er namelijk al achter der melk tanden ervoor zitten nog muur vast. Dus heb een hard hoofd er in dat ze er zelf uit komen. Als dat niet gebeurt dan gaat de tandarts ze eruit halen bleh. Mijn dochter der 1e tandje kreeg ze bij 5 maanden...
Mijn oudste was 7 toen ze begon met wisselen. Nu is ze ruim 11 en moeten haar hoektanden nog doorkomen.... een lekkere trage wisselaar dus. Erg jammer want ze heeft een gebit waarbij we al sinds ze 8 is onder controle bij de ortho lopen. Helaas moet ze eerst wat meer wisselen voordat ze een beugel kan krijgen.
De oudste was ruim 6,5, de jongste is 7 en alles zit er nog in. Ze waren niet laat met tanden krijgen, maar geen idee meer wanneer, dat zou ik op moeten zoeken. Hier ook kinderen die erg knarsen, maar ik geloof niet dat dat hierbij meespeelt?
Ze is nu bijna 7, ze heeft 2 grote-mensen-ondertanden. Verder nog niets en niets los. Haar eerste tandjes kreeg ze ook pad met 1 jaar en 3 dagen.
Oudste is net 6 en heeft drie tanden gewisseld. Ook een volwassen kies heeft ze, nadat haar melkkies is getrokken. In haar klas (groep 2) zie ik dat ongeveer de helft al wisselt. Andere helft niet. Je kunt ze er moeilijk uit trekken natuurlijk, dus zal vast wel los lopen. Anders tandarts even om advies vrahen.
Mijn oudste was 6, eerste tandje met 11 maanden. De middelste was net 4, eerste tandje ook al met 2 maanden! De jongste wisselt nog niet, hij wordt in juni 7. Eerste tandje ook rond 11 maanden.
Dochter van 9 heeft nu 8 tanden gewisseld. Zoon van 6 heeft er 7 gewisseld. Bij zoon gaat het dus vlotter dan bij dochter... Dochter had op hasr 1e verjaardag 2 tanden, zoon op die leeftijd al een mondje vol.
De oudste was vrij vlot, begon al met 5 jaar. Met 12 jaar alles compleet muv de verstandskiezen. De middelste redelijk laat, ruim zes jaar en vorig jaar in een periode van 3 maanden ineens 9 tanden/ kiezen gewisseld, de jongste wordt straks 7 jaar maar alles zit muurvast, wel 2 blijvende kiezen en de derde is onderweg, zijn helaas wel kaasmolaren, niet heel ernstig maar maak we wel wat zorgen over haar tanden die straks door gaan komen.
-Oudste begon met 6, wordt bijna 10 en stand staat nu op 8 tanden. -Middelste met 5, is nu 8 en stand staat nu ook op 8 tanden. -Jongste was nog net 4 zelfs...wordt deze maand 6 en heeft al 6 tanden volledig gewisseld.
Mijn oudste zoon van 7 (ook een tandenknarser) heeft nu 4 tanden uit. Eerste ging er ongeveer een jaar geleden uit. Met 10 maanden kreeg hij zijn eerste melktandjes. Bij zijn laatste tandartsbezoek bleek wel dat al kiezen doorkomen die normaal pas rond 10 jaar doorkomen. Jongste van 4 kreeg met 8 maanden zijn eerste melktandjes, heeft ze nog allemaal.
Oudste begon met 5. Is nu 8 en heeft er 8 gewisseld geloof ik. Ook al aantal blijvende kiezen Dochter van 6 heeft afgelopen week haar 4e tand eruit getrokken. Ze begon met 5 jaar. Ze heeft nu ook nog 2 losse tanden. En net 2 nieuwe kiezen door
Hier ook al met 4. Had ook zijn eerste tandje al vroeg. Met 3 maanden. Nu 5 en heeft 4 tanden gewisseld.
Bij mijn dochter is een paar weken geleden met 5,5 jaar de eerste tand eruit gegaan en er zitten er nog drie los. Ze had haar eerste tandje met 4 maanden. Mijn zoon begon vanaf 6 maanden met tanden krijgen en daar ging het ook langzamer. Ben benieuwd of hij dan ook later begint met wisselen.