Thuis zijn we bij 1,5 begonnen. Al begon het echte beleven pas bij 3,5. Bij mijn ouders vieren we het sinds mijn oudste 2,5 is. En bij mijn schoonouders zijn ze nooit opgehouden het te vieren. Dus daar was hij nog geen half jaar voor de 1e keer.. De jongste gaat nu al gewoon mee, maar betwijfel of hij er iets van meekrijgt, behalve het spelen met papier
Hier gaan we as 5-12 er gewoon mee beginnen. Gezellig met de opa en oma 's en ooms. Samen lekker eten, wat te snoepen bij de koffie en cadeautjes natuurlijk! Ach hij snapt er nog niks van maar traditie zetten we gewoon alvast voort.. Als hij ouder is gaan we pas schoen zetten en naar intocht etc. Dat zal met z'n 3 zijn denk ik.. Maar ik vind het zoo leuk nu ook echt die gezins dingetjes te doen..
meteen 1e sinterklaas na geboorte. dochter was dus 3 maanden, zoontje 6 maanden achteraf denk ik waarom???? kost een kapitaal en de speelgoed deden ze niet eens wat mee. denk aan 3 wieler, loopauto, duwwagentje haha
Doen gewoon aan sinterklaas (stijn was vorig jaar 7 maanden ). Spullen kopen we die hij echt nodig heeft (nieuwe kleren grotere maat en wat speelgoed voor oudere leeftijd).
Hier ook al bij 0, hoewel hij 4 dgn later 1 werd! Niks bijzonders opzich, ik ben met hem naar de " intocht" in ons dorp geweest en bij opa en oma hebben we pakjes gedaan. Ik vind het voor dit jaar al een stuk leuker. Wil dit jaar naar een grotere intocht in de stad, samen het Sinterklaas journaal kijken en/of de club van Sinterklaas, zo heet dat toch wat iedere werkdag op rtl4 komt straks? En dan ook pakjesavond. Weet nog niet of ik ook aan schoen zetten ga doen, denk dat hij dat nog niet echt snapt. Heb er nu al zin in!!!!!!
Bij mijn oudste hebben we het vorig jaar gevierd. Hij was 2,5 en begreep het heel goed. Samen naar de intocht geweest, thuis met de opa's en oma's gevierd, schoen gezet, sinterklaas journaal gekeken, geknutseld en getekend, liedjes gezongen, pepernoten gebakken. Erg leuk! Nu vraagt hij steeds wanneer sinterklaas weer komt, hij heeft nl al een flink wat wensen .
Echt Sint vieren met schoentje zetten enzo zullen we hier volgend jaar gaan doen, dan is onze eerste dochter 2,5 jaar. Vorig jaar en dit jaar vieren we ook, maar meer omdat we het leuk vinden haar een kadotje te geven uit de zak dan dat ze het echt snapt.
Wij vieren ieder jaar al Sinterklaas voor mijn neefje dus nu ook met ons zoontje erbij maar gaan het niet overdreven doen kwa cadeaus.
onze dochter is dit jaar 2 met sinterklaas maar wij hopen het nog heel wat jaren te kunnen rekken ( tot schooltijd? ) wij vieren kerst met kadootjes en ze is 5 dagen voor sintklaas jarig, bovendien heeft dr mama een hekel aan zwarte pieten dus hopen we dat 't voorlopig niet hoeft. Voordeel is dat er weinig kindjes in onze omgeving in sinterklaas geloven ( Kerkelijke gemeente )
Mijn man heeft onze zoon opgegeven op zijn werk gisteren Ach het is kleinschalig en papa vind het leuk hihi. Groetjes paula
Onze zoon was 6maanden. Maar wij vieren altijs met mijn schoonfamilie sinterklaas dus tycho die ging gewoon mee. Iedereen had een cadeautje gekocht voor hem. Was wel beetje veel van het goede,halverwege is hij naar bed gegaan en de volgense dag kon hij nog cadeaus openmaken.... Vorig jaar ook gevierd maar met minder cadeaus (op verzoek van ons) dit jaar zal hij het al een stuk beter begrijpen dus leeft het wat meer. Dochter is dan 4maanden en koop wel wat voor haar maar ook om verwarring bij onze zoon te voorkomen. Xx
wij gaan dit jaar er pas wat aan doen nu begrijp hij het een beetje... onze zoon is dan 2 jaar 4 maanden oud mooie leeftijd om te beginnen met sinterklaas....
Onze dochter was 9 maanden toen we het de eerste keer vierden. En wat vond ze het leuk! Het concept sinterklaas begreep ze natuurlijk nog niet. Maar je had het koppie moeten zien toen ze kadootjes mocht uitpakken. Was echt erg leuk. EN nu lijkt het me helemaal leuk want de oudste is zich er nu echt bewust van.
Vrig jaar hebben we er niets aan gedaan, behalve een chocoladeletter (die door pappa uiteindelijk is opgegeten ). Dit jaar zijn we van plan om naar de plaatselijke intocht te gaan, en een sinterklaas viering van de jachthaven. Verder heb ik een paar kleine schoenkadootjes gekocht, en dan vind ik het weer helemaal prima!
Aangezien D. bij mijn ouders kant het 3e kleinkind is en aan de andere kant het 2e kleinkind, zijn wij er vorig jaar meteen mee begonnen. Ook hij kreeg cadeautjes! Zou een beetje gek zijn, want de andere kindjes snappen het allemaal al heel goed!