Mijn dochter word aanstaande zondag gedoopt,dan is ze 4,5 maand. Ik had trouwens jurkje in maat 56 nodig en die was nog niet zo makkelijk te vinden.
Daarom zijn mijn kinderen gedoopt met 6 weken, de familiedoopjurk is maat 50/56, dus kun je geen maanden wachten als je die wilt gebruiken .
hier rond 6 maanden, kwam ook zo uit met aanmelden, wachttijd en vakanties. de tweede melden we weer meteen aan, die zal dan 2 a 3 maanden zijn. moeten we weer in de gespreksgroep pfff..
Dochterlief is nog niet gedoopt, we willen graag dat ze zelf voor Jezus en de Doop kiest wanneer ze eraan toe is. Ik ben als kind niet gedoopt, maar heb hier in 2010 zelf voor gekozen om mij alsnog te laten dopen. Ik hoop dat zij, wanneer ze zich er bewust van is, ook deze prachtige keuze zal maken.
Niet, ik vind niet dat je hier als ouders over mag beslissen. Dat jij een geloof hebt is prima, maar ik vind dat een kind hier zelf een keus in mag maken. Als mijn zoon (die ik uiteraard hier wel over vertel) zich wil laten dopen dan is dat prima en ga ik voor hem regelen. Kijk maar eens hoeveel kinderen er vroeger zijn gedoopt en nu niet meer geloven en het erg vervelend vinden dat ze vroeger zijn gedoopt. Ik wil mijn zoon dit niet aan doen!
ik denk hetzelfde, ik ben gedoopt maar toen ik 6 jaar was geloofde ik al niet meer en die keuze maakte ik toen zelf, waarom mocht ik dan ook niet zelf kiezen of ik wel of niet gedoopt zou worden? hier is het wel een beetje moeilijk, mijn oma van 82 zit al maanden te wachten op de doop maar hoe vertel je zoiets aan zo een oud mensje
ze vraagt alleen hoe oud de baby's waren met het dopen en niet wat wij er van vinden dames iedereen denkt daar anders over en ook elk geloof is daar anders in. wij doen geen baby's dopen maar alleen dopen als je oud genoeg bent om er zelf voor te kiezen. baby's worden opgedragen aan God. maar nu ga ik zelf ook off topic sorry hihi maar gewoon september doen joh maakt niks uit
Hier a.s zondag. Hij is dan 8 weken. Me oudste werd gedoopt toen hij 6 weken was. Bij ons is het dan al laat. Meestal met 2 a 3 weken
De oudste was 3 maand en de jongste 5 weken. Las dat iemand zich tegelijk met haar baby gaat laten dopen, wat bijzonder!!