Ik doe het wel elke dag 1 keer 's ochtends. Eigenlijk misschien wel meer uit luiheid. Ik neem dan gelijk fopspenen, flessenspenen, mengflesje, plastic lepeltjes en het poederdoosje mee. In plaats van ze in de vaatwasser te doen. Ik denk niet dat het een beter is dan de ander maar ik vind het zelf wel makkelijker met aangekoekte melkresjes. Ook deze bevatten bacterien. Ik weet dat het niet hoeft maar ik vind het juist tijdbesparend (het gaat 7 min. In de magnetron daar kan bijna geen vaatwasser tegenop). Daarnaast spoel ik ze altijd af na gebruik.
Eeeeehhhhhhh, nog steeds iedere dag in de sterilisator tot de flessen de deur uit zijn. Macht der gewoonte
Uhm nooit... Ik maak het schoon met een sopje na elke fles. Op kdv word het wel gedaan maar Ikzelf doe het niet..
ik doe de spenen elke dag minimaal 1 keer in de waterkoker. en het kokende water giet ik over in de flesjes. zijn die ook lekker schoon en mijn zoontje is inmiddels 5 maanden
Wij deden het ook iedere dag, tot een maand of 3/4. Toen de jongste spruw had, na elke fles.. Na die 3/4 maand deed ik het eens per week en nu eens per week of twee weken ongeveer. Ben er niet meer zo precies in. Oja, fopspenen heb ik er meerdere van en die gebruik ik 1 a 2 dagen en wordt tussendoor afgespoeld indien nodig.
Dochterlief is nu 11 maanden en we wassen de flessen gewoon op de hand af. Heet sopje en een flessenborstel. Eens in de week (of 2 weken) gooi ik alle flessen, spenen en fopspenen in de magnetronsterilisator.
Vanaf 6 maanden geen flessen meer uitgekookt. Gewoon met een sopje even afwassen na gebruik en op de flessenstandaard drogen. Fopspenen kook ik alleen de 1e keer uit en verder ook niet meer.
Nou ik had dus precies hetzelfde. Er zit een rare oranje/bruine kleur op de flessen. Ik doe ze dus ook niet meer in de vaatwasser.