oorontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska1976, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Beste mama's,

Het is best wel sneu.
    Mijn jongste dochtertje is zaterdag ziek geworden.Ze mopperde in de ochtend al en heeft van half 12 tot 3 uur aan een stuk geslapen.
    Verder was ze die dag erg stil.
    Zondag was ze ook erg stil en slap en wilde weinig drinken en eten(in tot 200 cc vocht) en koortsig.zij was niet de enige,want inmiddels lag ik ook met koorts op bed.

Maandag heb ik een moeder moeten bellen om te vragen of zij de oudste naar school kon brengen,want ik en mijn kleintje hadden nog steeds koorts.Inmiddels had ik de huisarts gebeld en ze kon in de ochtend terecht.Toen kon ik nog eens mijn man bellen,die van zijn werk naar huis moest komen,om met haar naar de dokter te gaan.

Ons dochtertje had een beginnende oorontsteking en de griep en dat moesten we 5 dagen(tot vrijdag) bestrijden met een zetpilletje en rust.Maar ik riep al,"oh, dat wordt een antibioticakuur".

want mijn man heeft in zijn kinderjaren veel oorontsteking gehad,zijn jongere zus en haar kinderen ook.

effijn,Dinsdagmiddag leek het wat beter te gaan en gisteren(ondanks dat ik op bed lag) speelde ze.Vanmorgen wilde ik mijn dochter zelf naar school brengen.Ik haalde de kleinste uit bed om haar te verschonen/aan te kleden en de warmte straalde van haar af.Weer getempt. pot jan dikkie,weer 39.5.En futloos.We waren weer terug bij af.

Inmiddels weer de huisarts gebeld,omdat ik vrijdag niet wilde afwachten en nu heeft ze een antibioticakuur.

Zo ging het dus ook een paar jaar terug(ze was toen 3 jaar oud) met mijn oudste.We moesten het ipv 5 dagen 3 dagen met paracetamol bestrijden en uiteindelijk met een antibiotica kuur.

Nu las ik op internet,dat ze niet zo happig zijn op antibiotica kuren bij kleine kinderen.Maar ik vraag me af bij wie dit zo ook is gegaan en waarbij de ontsteking erger is geworden.Want de oudste had toen 1 oor wat ontstoken was en binnen 3 dagen was het 2e oor ook ontstoken en was bij het 1e oortje het verder naar binnen gegaan.

Het ergste is nog,dat er op internet staat,dat de kindjes erg huilen,naar de oortjes grijpen.Maar ook dat hebben de 2 dames van mij niet gehad.

Ik moet wel zeggen en afkloppen,dat na die ene keer de oudste tot nu toe nooit meer een oorontsteking gehad heeft.

Deel Deze Pagina