Hoe moet ik dit aanpakken? Wij hebben een eetkeuken, en Dano zit te eten wijst ie naar de koekpot, en zegt Dano koekie. Dus ik kijk hem aan zeg nee je krijgt geen koekje, je bent aan het eten. Dan valt meneer dus in herhaling minstens 10 a 12 keer zegt ie Dano koekie. Ik blijf vaak steeds gewoon nee antwoorden, maar net dacht ik ik lijk wel gek. Hij wordt niet boos ofzo, maar hij lijkt wel een langspeelplaat die vast zit. En dat is met alles wat meneer wil wat is hier de gouden tip?
koektrommel wegzetten. Wij hadden hier iets soortgelijks maar dan aan tafel. Steeds meer willen en nog meer, of als ie iets wilde wat ie niet mocht (ketjap, sambal) gewoon in het kastje zetten. Dan ziet ie t niet en wordt ie er niet steeds aan herinnert dat ie wel een koekje zou lusten
Dan kan ik onderhand alle DVD's verstoppen, koektrommel weg, koelkast weg TV weg haha. Maar inderdaad koektrommel weg en ketchupfles is ook zoiets.... "dano drinken" wijzend naar de ketchupfles en dat ook 12 keer. haha. die verstop ik soms achter het pak melk.
Ik zou niks wegstoppen want inderdaad, waar is dan het einde. Hij zal moeten leren dat het niet mag van mama en dat hij dat moet accepteren en dat gaat niet zonder slag of stoot Ik zou heel duidelijk (terwijl je hem aankijkt) op een rustige manier zeggen, Nee Dano, je krijgt nu geen koekje. Al vraagt hij het dan nog 300 keer, gewoon niet op reageren (jaja heel moeilijk ik weet het).
Hier hetzelfde... koek koek koek koek koek koek koek koek koek ect. tubbies tubbies tubbies tubbies tubbies tubbies (teletubbies) etc. Ik negeer het ook, nadat ik hem heb verteld dat hij geen koek, teletubbies of wat dan ook krijgt.
Hier ook een volhouder hoor, met bijbehorende woede-uitbarstingen als ze haar zin niet krijgt... Ik negeer haar ook.
ben blij te lezen dat ik niet alleen ben. marissa word pas in juni 2 maar kan er al aardg wat van en ben bang dat het nog erger word. wanneer gaat dit over?
hier een van 2,5 lijkt af en toe ook een langspeelplaat. vooral met de dvd's en als ie dan zijn zin niet krijgt gaat het van de ene titel naar de andere ja wie weet zegt mama bij dora wel ja ipv diego. en als ie dan nog zijn zin niet krijgt dan krijgt de vloer weer ff een dweil beurt pfff peuter leuk he?
Hier werkt gelukkig soms het afleiden wel. Maar soms ook niet hoor, dan eindigd het in een heerlijke driftbui. Ik ben daar best koel in en negeer hem dan gewoon. Heerlijk die peutertjes
Over 16 jaar hebben we weer heeeeeeeeele andere problemen met ze Dan is het: ik ben een puber en accepteer echt geen nee, vooral niet van mijn ouders
Hier ook eentje (oppassertje) van 3,5 met hetzelfde verhaal. Op een gegeven moment blijf je ja-nee-ja-nee herhalen. Na 3 keer herhaal ik het even heel duidelijk (aankijken, duidelijk zeggen). De eerste keer begon ze heel hard te huilen (had het blijkbaar niet zo bedoeld), maar nu begrijpt ze het beter. Soms inderdaad ook een driftbui, maar gelukkig blijft het hier bij stampen en boos kijken (nog geen gillen e.d.).