kindercoaching

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door p1982, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

we zitten te denken om met onze oudste bijna 5 jaar naar een kindercoaching te gaan

wie heeft er ervaring, hoeveel behandelingen

en weet iemand een goede in omg deventer

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Onze dochter ziet een kindercoach. Na een opgelopen trauma ontstonden er veel gedragsproblemen. Na diverse psychologen en pedagogen zijn we uiteindelijk bij een kindercoach gekomen. (en dan niet eentje die via de LOI heeft geleerd) Onze dochter heeft nu denk ik zo een 12 sessies achter de rug en is een heel ander kind geworden. ik ben zo blij dat we dit hebben gedaan ondanks de forse kosten.
    Als je meer wilt weten kun je me een pb sturen

3. p1982

p1982 Niet meer actief

pb gedaan

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Het ligt er helemaal aan wat de problematiek is denk ik, om te kunnen zeggen hoeveel sessies je nodig hebt. Ik ken in Deventer wel iemand, maar het ligt er ook aan wat je budget is.

Mocht je wat meer willen weten of kwijt willen, mag je me altijd een pb sturen. Misschien kan ik je evt. ook verder helpen.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  6. misa

misa Niet meer actief

Is dit vergelijkbaar met een orthopedagoog?

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    nee ik vind het niet te vergelijken

8. misa

misa Niet meer actief

Wat is het grote verschil? En wat zou je adviseren?
    Wij zien nu een orthopedagoog ivm het slaapprobleem van mijn dochter. Alles al geprobeerd en ook zij komen met weinig nieuws. Maar wel met een plan, ook al hebben we de meeste dingen al gedaan. Ben dus eeg benieuwd en hoooooop zo dat het over gaat en dat we weer kunnen slapen. Zoooooo moe.... :(

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Het verschil vind ik, naar onze ervaring kijkende, dat een kindercoach meer kijkt naar het kunnen van een kind zelf. Daarnaast ook kritisch naar de ouders. Verder ervaarde ik het verschil dat een kindercoach veel ruimdenkender is dan een orthopedagoog. Als de regels bij bepaald gerdrag zeggen links om, gaat de orthopedagoog linksom. Terwijl een kindercoach rechts kiest als dat beter bij het kind past.
    Maar goed, eea zal natuurlijk afhankelijk zijn van de problematiek.

10. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor de uitleg. Uiteraard gaan wij nu door met de orthopedagoog. Maar goed om dit te weten. Maar het wordt niet vergoed begrijp ik? Helemaal niet?
    Ik weet ook niet of ik daarna nog energie heb om verder te gaan. Na ruim 2 jaar, neig ik ernaar om onze dochter maar bij ons op de kamer te leggen. In de hoop dat dat werkt en wij weer kunnen slapen.
    Maar ik lees verder mee hier.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Bij ons word de helft vergoed wat neerkomt op 40 euro eigen bijdrage per sessie. Misa ik PB je

12. p1982

p1982 Niet meer actief

bij onzeverzekering wordt het alleen vergoedt als ze aangesloten zijn bij beroepsverengiging

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat is bij ons ook. Maar ik zou zowieso nooit voor een coach kiezen die dat niet is

14. p1982

p1982 Niet meer actief

maar ze zijn erg lastig te vinden die aangesloten is

Deel Deze Pagina