Met welke leeftijd kind inschrijven basisschool??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hummeltje 1, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ligt er idd aan waar je woont. Je kan het natuurlijk aan de school vragen waar je je kind in wilt laten schrijven of er een wachtlijst is.
    Ik heb al een formulier voor Julia meegenomen. Heb ik dat alvast gedaan. Ze gaat gewoon naar dezelfde school als Emma.

2. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Het ligt niet alleen aan de regio maar ook aan de school zelf. De meeste scholen hier in de stad hebben te maken met terugloop van het aantal leerlingen maar toevallig op de school waar mijn zoon zit is er juist groei waardoor er wachtlijsten zijn ontstaan. We hebben hem zelf trouwens pas met 3 jaar ingeschreven.

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier ook, met 2 jaar ingeschreven en voor de zomervakantie hoorde we dat er een wachtlijst was.
    Ligt dus aan de school. Ik woon in een dorp met 7 basisscholen maar vond het allemaal niks. 1 school met Marokkaanse en Turkse kindjes, 3 erg gelovige scholen, 2 'rijke' scholen en 2 ' gewone' . Uit de laatste 2 hebben wij gekozen. Gesprek met de directeur gehad en bij 1 hadden we een leuk gevoel.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Met 1,5 hebben we de keus voor een school gemaakt, omdat er 1 school van ons lijstje zo snel vol is, daar moet je ze met 1,5 al hebben ingeschreven.
    Maar we kozen voor een andere school, en daar is altijd plek, dus pas na zijn derde ingeschreven.
    Nu zit hij op een andere school, en daar moeten we dochter nu ook maar eens in gaan schrijven, maar daar is ook altijd ruimte.

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Iedereen bedankt voor de reacties
    In deze regio (zuid Holland) onder de rook van Rotterdam een stuk of 12 basisscholen
    Best veel keuze dus.
    Ik ga toch voor de zekerheid maar even bellen om te vragen of er wachtlijsten zijn.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij hebben hem net ingeschreven (2jr en 8mnd) hier was dat precies goed want er was een grote stroom peuters in aantocht voor de komende 3 jr. Wij nu dus plek gelukkig..

7. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    De peuterspeelzaal waar mijn dochter staat ingeschreven, sluit meteen aan op de basisschool die erbij hoort. Ze gaat dus na de peuterspeelzaal direct door naar de basisschool in hetzelfde gebouw. Ik vind het wel erg handig omdat ze dan meteen weten wat voor kindje het is, vóór ze naar de kleuterschool gaat en daar eventueel op kunnen anticiperen.

8. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier kregen wij net voor haar derde verjaardag een brief van de gemeente dat we dat jaar voor mei een keuze gemaakt moesten hebben.

Wij hebben hard ons best gedaan om dit voor elkaar te krijgen maar dat was nog erg lastig. We gingen zelf nog in april op vakantie en voor onze vakantie hadden we naar de school gebeld maar de directeur was er toen niet en kon na onze vakantie dan wel een afspraak maken. Dus na de vakantie gebeld bleek dat de directeur op non actief was gezet. Daarom nog weer aan het twijfelen geraakt en hard opzoek naar een derde keus. Uiteindelijk is het deze school dus niet geworden en ook de derde keuze niet.

Al met al is het hier dus pas allemaal na de zomervakantie geregeld. School vond het niet erg maar ze willen het vroeg weten omdat ze een budget per kind krijgen en hier dus dan al rekenschap mee wordt gehouden.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Beide kinderen zijn hier al ingeschreven (oudste vanaf 2 jaar). In de buurt zijn ontzettend veel scholen en sommigen hebben weinig plek. De school die ik heb gekozen heeft een wachtlijst en daar ben ik nu op tijd bij geweest.

10. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Vanmiddag 3 scholen gebeld om te vragen wanneer de kinderen ingeschreven moeten worden en eigenlijk gaven ze allemaal aan dat er niet echt een begin leeftijd voor is (uiteraard niet als ze 4 jaar zijn). Als ik wil kan ik al een afspraak maken om de scholen te bezoeken. Denk dat we dus begin volgend jaar, dan is onze man 2,5 jaar maar eens gesprekken moeten gaan voeren.
    Vindt het ontzettend spannend allemaal, het is toch wel een keuze waar je kind een behoorlijke tijd zal doorbrengen.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier midden in de zomervakantie 3 geworden dus heb haar nog voor de zomervakantie ingeschreven
    Schoolkeuze niet zo moeilijk we wonen er praktisch naast en komen er al zo veel jaren langs.
    Alle kinderen uit de straat gaan hier naartoe.
    Rondleiding en gesprek bevestigde ons het gevoel dat deze school wordt.
    Ook nog naar een open dag geweest.
    Ons meisje kan niet wachten!

Deel Deze Pagina