Waar koop ik een fiets?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Gentle, Jun 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Gisteren heb ik voor het idee mijn dochter in de winkel eens even op een fietsje gezet, om te kijken hoe die maten vallen. We willen graag een fietje met zijwieltjes kopen voor haar derde verjaardag Ik zie nogal eens de discussie tussen 12 inch of 16 inch, dus we hebben een 12 inch gepast.

Nu ging dit heel erg goed! Het zadeltje stond op z'n laagst en ze komt nét met haar voetjes bij de grond. Ze fietste er ook zo op weg, nog een beetje spannend, maar ze was erg onder de indruk. Vervolgens heeft ze thuis meteen aan papa gevraagd of ze zo'n fiets mocht hebben :D

Maar goed, waar koop ik dan een fiets? Ze kon er pas net op, dus 12 inch lijkt me groot zat voor mijn kleine dingkie. Kennen jullie bepaalde merken die goed zijn? In de winkel zag ik fietsjes van rond de 100 euro, is dat normaal of erg duur? Ik heb ook geen probleem met een fietsje van marktplaats, maar ik zou dan graag een merk ofzo weten wat goed is... Wat zijn jullie ervaringen?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

wij hebben een 12 inch fietsje van MP gehaald voor €20 met nieuw zadel, zijwieltjes, etc van Loekie en zo goed als nieuw :D

€100 vind ik erg duur voor een beginnend fietsje waar ze 1000x mee vallen, over de grond heen schaven, etc. ik zou dan meer buikpijn hebben van een beschadiging als nu met €20, want dat boeit me niet zo

3. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Wij hebben wel een nieuw fietsje gekocht van loekie.
    12 inch omdat daar op leren fietsen en controle krijgen makkelijker is.
    De insteek om een nieuwe te halen is omdat de jongste er 2 jaar later achteraan komt. Deze kan dan leren fietsen op deze fiets en een nieuwe krijgen als ze daadwerkelijk kan fietsen.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb een goedkoop 12 inch fiets vorig jaar op marktplaats op de kop getikt.

Ze begint nu een beetje zonder zijwieltjes te fietsen, als dit goed gaat, krijgt ze als ze in feb 4 wordt een nieuwe fiets, welke maat weet ik nu nog niet, maar we gaan dan naar een goede fietsenzaak om te kijken en oefenen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Loekie is volgens mij wel een beetje de elite kinderfietsjes, of niet?

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij hebben ook een loeki, loeki is een erg goed merk.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

voor- EN nadeel van loekie is dat het ECHT goede fietsjes zijn
    (en dus loodzwaar!)

maar 100€ is helaas geen bizar bedrag voor een nieuw fietsje.
    zie bijvoorbeeld de site van halfords.
    en ook bij de hema ben je toch nog bijna 100€ kwijt.

bart smit eheft wel regelmatig kortingsacties van 15%.. maar normaal zijn die ook rond de 100€

ook wij vonden dat wel een beetje overdreven.. dus hebben op marktplaats een fietsje voor 25€ gekocht.
    niet wetende dat ze na 2 jaar er nog steeds gewoon vrolijk op rond zou crossen... want eigenlijk hadden we verwacht er niet enorm lang mee te doen :)

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Wij hebben er 1 in een fietsenwinkel gekocht. Zat een mandje aan het stuurtje bij en een poppezitje achterop. Waren ook 100 euro kwijt, maar goed dit fietsje zal ook een tijd meekunnen. Het stuur en zadel zijn verstelbaar in hoogte.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Eva heeft een 12 inch, jawel, Loekie (princess) fietsje :). Voor 50 euro tweedehands gekocht bij de fietsenwinkel. Zijn goede fietsjes en tweedehands vinden wij ook prima. Ze kon destijds (met 2,5 jaar) met haar voeten net bij de grond geloof ik, nu is ze ruim 4 en kan ze goed bij de grond, wat weer belangrijk is als ze leren zonder zijwielen te fietsen. De fiets is voor haar eigenlijk te klein, maar als ze goed zonder zijwielen kan fietsen krijgt ze wel een grotere fiets. Met haar verjaardag misschien (als ze wat meer interesse toont in het fietsen, ze kan nu zonder zijwielen fietsen maar ze vindt er nog niet echt veel aan :D)

10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de Loeki prinses, 16 inch, was 200 euro.
    Hier in de buurt stonden geen mooie tweedehands te koop.
    En we wilden liever ook een nieuwe zodat onze andere dochter er later ook op kan fietsen.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Er zijn trouwens ook wel 14 inch fietsjes, voor als 12 inch veel te klein is en 16 nog veel te groot.

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Wij hebben een 12 inch van de HEMA. Superfietsje! En nu is alles bij HEMA 15 % korting, dus zeker de moeite denk ik. Je kunt ze via de site bekijken en bestellen.

www.hema.nl

13. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Wij hebben een nieuwe Loekie fiets gekocht en al maat 12 inch aangehouden. Onze meid is voor haar leeftijd erg groot maar pastte prima op een 12 inch.
    We hebben ook gekeken voor 2e hands maar uiteindelijk toch gegaan voor nieuwe.

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Die prijs is voor een nieuwe fiets echt normaal.

Wij hebben dit ook betaald voor de eerste fiets hier (zelfs iets meer)
    Naast Loeki, kom je heel veel Alpina tegen, dat zijn ook echt super fietsen.

Marktplaats is voor fietsen echt the place to be!!

15. Saskia78

Mja wij wilden geen 2e hands eigenlijk.. Eerste fiets en dergelijke.. Ouderlijk sentiment enzo.

Maar toen ik marktplaats opende stond bijna bovenaan een superieur fietsje voor 25€
    Dus toch maar gauw gedaan :)

16. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Er is niks mis met een 2de hands fiets. Wij hebben daar in eerste instantie ook voor gekeken.

17. Saskia78

Nouja wij vonden het leuk om zelf een fiets te kopen. Gewoon een nieuwe dus.
    En het geld is er ook wel... Maar 100€ vonden we toch wel veel geld voor zo'n mini fiets.
    En aks dan ineens een superleuke meisjesfiets op mp staat...
    Dan ben ik toch wel snel om hoor :)

Hij was minstens zo leuk als de lieveheersbeestjesfiets van halfords.
    Alleen dan 25€ ipv 125€
    Tja.. :)

Zie trouwens ook nu pas de fout die in m'n vorige berichtje sloop...
    Fietsje was niet superieur maar wel superleuk :)

18. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

Aug 30, 2008
    823
    0
    0
    België
    Mijn dochter krijgt zondag op haar verjaardagsfeestje van mijn ouders een fiets. Het is een 16 inch Dora fiets van Loekie en hij kost 209 euro.

19. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Nou, of we voor een nieuwe of tweedehandse gaan weet ik nog niet, maar veel meer dan 100 euro vind ik te gek. Het is maar een fiets (mijn eigen tweedehandsje koste zelfs niet zo veel!).

Maar een nieuwe fiets, dat betekend wel dat beide meiden daar waarschijnlijk zonder problemen jaren op kunnen fietsen. 16 inch is niet aan de orde, omdat ze nu met het zadel op het laagst net bij de grond kan op een 12 inch. Dus daarover geen twijfel!

Die van de Hema is wel leuk! Ik zag op internet ook wel opties voor rond de 90-100 euro, dus dat vind ik nog wel te doen. Als ik eentje op MP koop voor 40 euro en dan wat nieuws erbij wil (zadeltje, handvaten, bel) dan ben ik ook zo 20 euro verder... Dus nog even door twijfelen!

20. Saskia78

mja 25 euro voor een kinderfiets plus 20e accesoires.. zit je nog steeds op slechts de helft :)

maar als ik jou was.. zou ik op marktplaats zoeken naar 1 van de betere merken.. zoals bijv. een loekie
    die gaat zeker 2 kinderen mee.

of een hele nieuwe.. maar als ze er op leren fietsen zal er veelvuldig mee gevallen worden met wat pech
    dus dan zou ik ook goed kijken of het allemaal een beetje stevig is :)

hier 1 dochter.. dus dit fietsje kan voor de weggeef tegen de tijd ze er niet meer op fietst :)
    heeft ze voor 25e 2 jaar op een leuk roze fietsje gefietst :)
    (en ze is er nog steeds superblij mee.. dus wat dat betreft was het een goede keuze)
    maar de stickers beginnen wat op te rollen.. onder dr bel begint het stiekem een beetje te roesten.. en tja.. het kinderzitje begint wat te hangen..
    maarja.. als ze kan fietsen krijgt ze wat mij betreft pas een nieuwe :)
    misschien dat ik de stickers een vervang door een leuk likje verf ofzo.. dan ziet het er weer helemaal hip uit :)

Share This Page