kinderbril

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamav2boefies, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Vandaag te horen gekregen dat ons meid een bril moet hebben
    Ze is nu 5 jaar
    Heb hier totaal geen verstand van dus bij deze vraag ik aan de mama's met een kindje die een bril hebben;naar welk merk bril moet ik gaan kijken;welke kinderbril is goed?

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Heb geen kind met bril, maar wel zelf een bril. Telt dat ook? :D let goed op of de bril lekker zit en of hij tegen een stootje kan. Sommige brillen hebben meeveerende pootjes die niet afbreken als je ze te ver doorbuigt de andere kant op (uit elkaar ipv in elkaar vouwen bedoel ik).
    Daarnaast is het misschien handig om geen plastic (hip) montuurtje te nemen maar een bril met neusvleugels want die blijven toch echt beter op je neus zitten (loop zelf de hele dag als een echte nerd mijn bril op mijn neus te drukken omdat ik zo eigenwijs was om een plastic montuur te nemen ;))
    Kies een kleur die bij de kleding van je kind past.

Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ah leuke vraag! geen kinderen( hopelijk snel) maar wel werkzaam in de optiek! manlief heeft ook al bril sinds kindertijd.

Kunststof of metaal maakt niet zo uit.... Als je een bril hebt die goed op de neus zit ( bij kunststof moet de neusbrug helemaal over de neus vallen zodat genoeg druk verdeling is en goed blijft zitten) Zelf namelijk ook een kunststof bril en nergens last mee!

Zou zeker kijken wat je verzekering doet want de zitten er ook een paar bij waarbij je gratis kinderbril krijgt.

Daarnaast flex-veren! must bij kinderen vind ik!
    Welk merk, zelf vind ik hippo een goed kindermerk, niet duur maar wel stevig en zijn grote keus!

Zou ook gewoon lekker gaan passen en kijken waar je prettig voelt! ( neem zo en zo, anti-kras en ontspiegeld ! )

succes!

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik koop ze altijd bij de pearle bij mijn dochter, dan heeft ze er meteen 2. Ze verbuigen werkelijk zo ontzettend vaak dat je maandelijks bij de pearle zit om ze weer recht te laten buigen en dan is een reserve bril erg handig.
    Het belangrijkste van een bril is dat je dochter hem leuk genoeg vindt om op te zetten. Mijn dochter mag zelf haar brillen uitkiezen (met een klein beetje sturing natuurlijk).
    Geen plastic montuurtje, die breken sneller en kun je minder vaak recht laten buigen. Op de gewone montuurtjes kun je nog iets extra's op het oorstuk laten schuiven zodat hij niet zo snel af valt en mochten de neusvleugels niet lekker zitten dan zetten ze er andere op.

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik koop voor mijn dochter de brillen in de optiek bij ons in de buurt. Als er wat is kan ze snel en makkelijk geholpen worden met haar bril. (mijn dochter is bijna 9jaar)
    Ze wandelt zelf het dorp in en regelt zelf als er een pootje anders moet ofzo. En wat is ze daar trots op. De eigenaar van de winkel kent me dochter nu onderhand en helpt haar prima
    Verder zoeken we samen een nieuwe bril uit. Ze mag zelf kiezen en ik stuur een beetje bij.
    Maar door dit al vind ze haar bril fantastisch en is ze er erg zuinig op.

Deel Deze Pagina