Oudste slaapt sinds 2,5jaar in een gewoon bed (1 kant tegen de muur en ander kant een klein rekje). En dat gaat van in het begin goed, kruipt nooit zelf uit bed tenzij wij bij haar zijn en zeggen dat ze mag opstaan Handig is dat! Ze werd echt te groot voor het kleine bedje.
Hier niet een groter bed, maar zit te twijfelen om een zijkant van het ledikant eruit te halen. Hij is nl al maanden midden in de nacht zo boos dat hij er niet uit kan/mag. Hoop dat als hij er gewoon uit kan gewoon verder zal slapen..
ohja dat kan je wel proberen.. ik vond het zelf wel een beetje gevaarlijk hoe mijn dochter zich steeds op de grond liet vallen... we hadden het peuterbed toevallig al gekocht omdat ik zo'n leuke zag staan! daarna hebben we besloten haar gewoon over te doen naar een groter bedje.... het gaat verbazingwekkend goed moet ik zeggen! heel soms kan ze smiddags na school de slaap niet vatten omdat ze zo druk bezig is geweest op school en dan hoeft ze van mij niet te slapen... maar savonds gaat het prima en blijft ze sinds kort lekker liggen... denk dat de lol eraf is en ze weet dat ze hoe dan ook in bed moet slapen... ben op een avond wel 20x in een uur boven geweest en steeds maar weer terug gelegd en een kus gegeven en daarna is het niet meer gebeurd! succes he!
Mijn zoontje ging met 2 jaar (en een paar weken) naar een groot bed. Wel met een soort hekje ervoor, waardoor hij er wel zelf uit kan, maar er niet uit kan vallen (trombone hekje van prenatal). Als hij uit logeren gaat, slaapt hij in een helemaal gewoon bed, zonder hekje. Is daar wel één keer 's nachts uitgedonderd
mijn zoontje slaapt sinds 1 jaar en 8 maanden in een 1 persoonsbed 90 bij 200 cm en ging gelijk prima
1e 13 maanden. was er ook echt aan toe. peuterbedje en gign meteen goed. geen valhekje ofzo gebruikt zoontje was er pa later aan toe en ging met 17 maanden na een peuterbedje wij hebben op de kamers in het begin altijd de klink omhoog en traphekje dicht. dochter heeft ondertussen der klink weer normaal (dit toen ze echt zelfstandog de trap op en af kon en zodat ze zelf van der kamer af kan als ze moet plassen)
Toen mijn zoon, met trappelzak en al uit zijn ledikant klom, hebben we het juniorbedje er neer gezet en daar slaapt hij al weer een jaar in en dat zonder trappelzak.
Met 19 maanden. Ledikantje gaat straks naar zijn zusje en ik wilde hem alvast een paar mnd laten wennen. Ging eigenlijk vrijwel gelijk prima.