Hahaha Henrieke, leuke dochter heb je dan :-D Dl, bijna 3, krast nog, maakt cirkels en kleurt "op" de tekening, dwz waar het plaatje staat is duidelijk meer gekleurd dan op het witte deel van het vel. Of dat ze beestje "inkleurt" door er grofweg overheen te krassen op een manier die duidelijk maakt dat het wel echt voor dat beestje bedoeld is. Volgen jullie het nog? Haha Dl vindt kleuren leuk maar is er ook weer snel mee klaar. Zou ze meer geduld hebben, dan ging het wellicht ook wat netter.
De oudste houdt van tekenen, en tekende netjes rond de 4 jaar. De jongste (3.5) heeft een schurfthekel aan tekenen en wil helemaal niet binnen lijntjes tekenen
De oudste nam het niet zo nauw met kleuren, zat nog wel vaak buiten de lijntjes, was een meisje. De jongste heeft zo lang hij kan kleuren altijd verschrikkelijk netjes en binnen de lijntjes gekleurd en dat is een jongen. Viel gewoon op met zijn jonge leeftijd hoe mooi de kleurplaten er uit zagen. Hij deed er wel een eeuwigheid over maar het was een echt kunstwerkje.
Van Eva weet ik het niet meer precies, maar niet heel vroeg, denk met 4 a 4,5 jaar. Lisa kwam met net 3 terug van het kdv met een supermooi ingekleurde tekening, binnen de lijntjes! Maar het wisselt nog steeds hoor! Eva kleurt inmiddels wel altijd netjes binnen de lijntjes, al een hele tijd, maar ze is ook al 6.
Onze jongste was net twee. Haar zus was heel veel later. In het begin dacht ik dat de oudste iets had gemaakt terwijl het van de jongste was. Zij is met alles veel sneller en haar motoriek is ook veel beter zowel haar fijne als haar grove.
Mijn zoon van ruim vier krast alleen nog maar. Of tekent walvisjes. Het boeit hem echt niet. Volgens mij zou hij het best redelijk kunnen, maar heeft er echt een broertje dood aan. Tekeningen van de jongste (1,5) zien er ongeveer net zo uit De tweede kan het ook nog niet. Is inmiddels 2,5.
Mijn dochter had er nooit zin in. Tekenen ging wel al best leuk, maar kleuren leek teveel moeite. Tot een paar maanden geleden, nu vindt ze het leuk. Was met 4,5. Ik denk omdat ze het veel op school zag ofzo, alle meiden zitten altijd aan de tekentafel.
Mijn dochter van 2,4 probeert het nu wel, maar het lukt haar nooit zo goed. Meestal is er een omtrek van zo'n halve cm a een cm om de lijntjes heen, waar de kleur enigszins doorloopt . Maar ik vind het al stoer dat ze het probeert, want twee maanden geleden leek het wel alsof ze de lijntjes niet eens zag . Er zullen vast grote verschillen zijn in wanneer kinderen het leren. Het lijkt me echt zoiets dat als je het veel probeert, je het heel snel beter kunt. Ik kan me best voorstellen dat een 3-jarige dit wel kan als dit iets is wat ze heel leuk vindt.
Hihi, mijn oudste is bijna 9, vind er niets aan en kleurt nog met: lange halen vlug thuis! dus met enige regelmaat buiten de lijntjes en zeker niet vol gekleurd, De vaderdag en moederdag tekeningen zijn hier dan ook prachtig...Ahum
Bij mijn oudste begint het nu opeens te komen. Niet omdat hij het wil, maar omdat hij het op school moet . Hij is bijna 4,5. Bij mijn jongste van net 3 lijkt het nog nergens op.
Ze kon het trouwens wel met 3,5 ofzo. Eventjes een beetje kleuren en daarna ratsratsrats..klaar! Maar echt pas met 4,5 dat ze hele figuren netjes in ging kleuren en het ook leuk vond.
zoon is bijna 4jaar en als hij ècht heel goed zn best doet lukt het hem (maar vaak heeft hij teveel haast)
Zoon (4,5jaar) doet flink zn best. Vaak als t grote vlakken zijn krast ie er lekker op los. Maar bij wat kleinere inkleur vlakjes doet ie echt zn best en als hij buiten de lijnen komt dan zegt ie zelf ook 'ojee, weer gekrast. Dat is niet goed' en doet dan nóg harder zn best. Soms tot frustratie naar hem zelf
Zoon kon het met 2 jaar. Jaar later deed hij het niet meer, omdat hij kleuren absoluut oninteressant vond.