Toen mijn zoontje 13 maanden was, vonden we het wel een mooie tijd om er over na te denken. Ik heb een maandje later het spiraaltje laten verwijderen, en werd direct daarna zwanger. Straks schelen ze 22 maanden (net geen 2 jaar).
Tussen onze dochter en zoon zit 12 maanden en 1 week ( dit was overigens niet helemaal de planning .. Zoonlief zwom dwars door de pil heen) maar dit is ons achteraf goed bevallen , zo goed dat we hebben besloten om tussen nr 2 en 3 ook niet veel leeftijdsverschil te laten zitten.. Als alles gaat volgens planning zullen ze 13 maanden schelen.. Dan dus 3 kindjes in 2 jaar en 1 maand gekregen! Maar bij ons was er ook geen reden om langer te moeten wachten! Als een gyn je een bepaalde "wachttijd" geeft dan zal dat vast een goede reden hebben! In iedergeval heel veel suc6 als jullie besluiten ervoor te gaan !!!!
Wauw, ik vind het allemaal nog best snel achter elkaar! Ik moest er tot een paar maanden geleden niet aan denken om een tweede te hebben.. En ineens ging de knop om.. Nu zitten we in ronde 4.. Maar er zal dus in ieder geval bijna 4 jaar tussen zitten (zoontje wordt deze maand 3). Maar ik vind het goed zo..
Hier was eerste bevalling een ks, dan is het advies ook een jaar wachten en uiteindelijk was ik er zelf pas aan toe toen nr. 1 ruim 15 maanden was, daarna duurde het nog even voordat ik zwanger was en er zit straks 27 maanden tussen de twee. Voor mij prima. Ik zou in jouw geval alvast kijken hoe je cyclus is. En dat goed in de gaten houden, dan is het misschien ook makkelijker om over een paar maanden er weer voor te gaan. Zou nog wel wachten tot 10 maanden, als je dan wel direct zwanger bent is het toch wat meer richting de 12 maanden grens.
ik zou de grens van een jaar wel afwachten als de gynaecoloog dat adviseert, dit doet ze niet zomaar..
Begonnen toen dochter 1 jaar en 7 maanden was.. nu is ze 2 jaar en 9 maanden en zijn we zwanger v nr 2 ..
Tussen de eerst en 2de zitten 15 maanden tussen beide prematuur geboren 25+5 weken en 26+6 weken. Overigens is nummer 2 wel door de spiraal heen gekomen. Ik wou ook graag langer wachten. Broerlief was gecorrigeerd een jaar toen zuslief geboren werd.heel pittige tijd met 2 extreem prematuren maar nu 2 jaar later wel erg leuk!. We gaan nu voor nummer 3 sus wie weet hoelang er tussen gaat zitten.
Owja ik zou het wel aanhouden wat de gyn zegt want als je toch binnen het jaar zwanger raakt heb je verhoogde risico op opnieuw een prematuur is er mij toen verteld kijk maar bij mij nr 2 is ook te vroeg, zou er goed overnadenken als je eerder wilt beginnen (k) xx
Wij zijn na de eerste met 9 maanden weer begonnen en we beginnen er nu weer aan voor een derde. Onze dochter is nu bijna 1.
Dochter is nu net 1 jaar en ik ben 18 weken zwanger. Het heeft een jaar geduurd voordat we zwanger waren van onze dochter. Nr 2 stond niet in de planning, maar is oh zo welkom! Kort op elkaar, idd drukke periode gaat eraan komen, maar ach we zitten nu toch in de luiers denken we maar.
Zo wat snel allemaal. Ik heb enorm moeten wennen aan het moederschap. Het eerste jaar veel slapeloze nachten met de oudste. Vanaf 1jr ging het slapen beter en moesten we niet denken aan opnieuw een baby met slaapproblemen. Toen ze 2 was geworden begon het dan toch te kriebelen en waren we de eerste zware maanden een beetje vergeten. Ook konden we relativeren, het eerste babyjaar is zo voorbij en wellicht krijgen we een makkelijke slaper. Komt goed. Uiteindelijk zwanger geworden van een tweeling , geboren toen de oudste nog net geen 3 jaar was. Oh zo blij dat er wat leeftijdsverschil tussen zit Maar eigenlijk moraal van het verhaal, je voelt het vanzelf als je er klaar voor bent. Ga ervan uit dat je gelijk zwanger wordt en is het leeftijdsverschil dan te weinig naar je idee zou ik wachten. Een betere planning is er nu eenmaal niet zoals heel veel vrouwen helaas ervaren.
Ooooeee nou dan ben je idd heel blij met het leeftijdsverschil hihi. Dat vroeg ik me idd dus ook heel erg af. Zal je het echt voelen als je er aan toe bent? Ik heb ook het idee dat ik gewoon hoop op een normale tijd (verlof/kraamweek) dat heb ik gemist en dat knaagt. Ook het gemis vsn het geen bv kunnen geven knaagt. We zullen zeker niet nu Al beginnen want dat benauwd me dan ook wel weer. Wacht wel af of het gevoel dan komt hihi. Kan je nou echt net zoveel van de tweede houden als van de eerste hihi
Mijn oudste was 20 maanden oud toen ik ging stoppen met de pil. Tussen 1-2 zit precies 3 jaar leeftijdsverschil.
Ik ben zwanger geworden een paar dagen na mijn zoontjes 2e verjaardag. Als nummer 2 komt is hij dan 2jr en 9 mnd ongeveer.
Toen onze man 2.5 jaar was gingen we voor een brusje. Nu rond zijn 5e verjaardag ben ik uitgerekend als alles goed mag blijven gaan.
Na nummer 1 zijn we vrij snel weer begonnen voor een tweede kindje, toen hij 8 maanden was was ik weer zwanger (er zit16 maanden tussen) Na de tweede iets langer gewacht, maar was ik met 10 maanden weer zwanger. Daar zit 19 maanden tussen. Vrij kort op elkaar dus. Superdruk, maar ook ontzettend leuk!
De oudste was 2,5 toen de jongste werd geboren. Nu we voor een derde gaan, zal de oudste waarschijnlijk 6 zijn en de jongste 4.