met welke leeftijd zelf trappen en sturen op het driewilertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door anja 29, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn haalt de wildste capriolen uit met z'n loopfiets...maar zet hem driewieler (op het kdv) en hij bakt er niks van...zet zich dan ook gewoon af met z'n voeten..:D Maar denk wel dat hij het snel door zal hebben als ik hem erin stimuleer. Komt vanzelf wel als we overgaan op een echte fiets. Maar wrs heeft hij het op het kdv ook ineens door. Moet echter zeggen dat ik hem op z'n loopfiets eigenlijk wel heel stoer vind :)

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ons meisje geen idee hoe het moest, en opeens op een dag roept ze mama! en ze komt zo aan fietsen. Ze had het van de 1 of de andere dag door, ze was toen 2,6 jaar.

3. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Onze zoon heeft met z'n 1e verjaardag een driewieler gekregen, hier kon hij al vrij snel zittend op lopen (snap je;)), op deze manier heeft hij het sturen onder de knie gekregen.
    Met ongeveer 22 maand fietste hij zelf op z'n 3-wieler. We hebben toen een 12 inch fietsje voor hem gekocht. Dit vond hij wel moeilijker om op te fietsen (trapte niet terug). Met 2 jaar en 1 maand heeft hij een groter fietsje gekregen (lang leve marktplaats..;)). Hier kan hij nu al heel goed op fietsen. Hij gaat sinds 2 weken zelfs op de trappers staan om nog harder te kunnen (m.a.g. op de kop in de heg:$).

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ze is nu 2,1 jaar en sturen kent ze net. Trappen nog niet.
    Ze zet wel haar voetjes erop. Als ik haar uitleg wat ze moet doen, en dan met mijn handen haar beentjes help met duwen, gaat ze vervolgens zelf haar onderbeentjes met haar handjes duwen :D

Ik vraag mij trouwens af op welke leeftijd ze zelf een pop kan aankleden. uitkleden lukt prima, en verder doe ik tig keer op n dag de poppen aankleden :D

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn zoon snapt het ook nog niet. Hij snapt niet dat hij met zijn voeten rond moet. Hij komt vooruit, maar niet door te trappen, hij duwt de trapper een stukje vooruit, doet zijn voet weer naar achter en doet de trapper weer een stukje vooruit. Ik krijg hem niet aan zijn verstand dat hij de trappers rond moet laten gaan. Oh en achteruit lukt het hem wel!:(

Nou ja, we wachten maar rustig af hier... Ik heb hem voor zijn verjaardag een traptractor in het vooruitzicht gesteld als hij kan fietsen...

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Og mijn dochtertje is nu 3 en een half en sinds kort trapt ze op een driewieler, maar ze heeft ook een echte fiets, maar daar wilt ze nog steeds niet op trappen/sturen. Eigenwijsje hihi Ag komt vanzelf!

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy is nu druk bezig met trappen.
    Soms lukt het wel soms lukt het niet.
    Op de driewieler lukt het alleen als ze een zetje heeft gekregen en op de tractor lukt het haar meestal wel.

Maar sturen, ze is volgens mij zo bezig met trappen dat ze vergeet dat ze ook moet sturen.
    En als ze gaat sturen nou berg je dan maar want dan gaat ze van links naar rechts en weet ik niet waar naar toe.

Maar als ik het zo lees is ze er ook redelijk vroeg bij ze is nu 20.5 maand oud.

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Jeremy was net 2 toen het hem lukte om vooruit te komen. nu fietst hij nog sneller dan wij kunnen rennen. en ook het sturen gaat super.

9. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Jayson weet hoe het moet, trapt leuk mee als we een beetje duwen, maar zodra we hem loslaten vertikt hij het om te trappen. Dus hij heeft er of de kracht nog niet voor om hem rond te krijgen of hij wil gewoon nog niet. We willen hem met 3 jaar een "echte" driewieler geven (hebben er nu zo een met een duwstang) en dan zien we wel. Op zijn tractor precies hetzelfde.

Deel Deze Pagina