Doorslapen voeding of leeftijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stephanie87, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Onze zoon van nu bijna 9 maanden is de verlatingsangst fase door ( gelukkig!! )

Maar slaapt snachts nog steed niet door ( heeft hij wel een tijdje gedaan ) hij slaapt alleen door als hij bij ons in bed ligt....
    Eerder kwam hij rond 4 uur bij ons in bed, geen probleem!
    Nu is het al rond half 1/1 uur...dit begin ik steeds vervelender te vinden!
    Nu vraag ik me af of het aan de voeding ligt dat hij wakker word, of gewoon bij ons willen slapen en daarom lopen drammen in zijn eigen bedje?

Hij krijgt savonds altijd of 2 scheppen rijstebloem in zijn fles of Bambix granen en dan fles van 210 om half 8....

Of is het gewoon nog de leeftijd en komt het vanzelf?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik help het je hopen. Hier precies hetzelfde. Onze jongste is nu net 1 en slaapt nog steeds bij ons in bed. Hij begint wel in zijn eigen bed, maar rond middernacht verkast hij naar ons. Als hij nou maar bij ons gewoon sliep vond ik het niet zo erg, maar het is hier nog steeds drama. Vannacht ook weer 3 uur lang gehuil...... slopend hoor.....

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat hebben we ook ligt niet aan voeding kan ik je verzekeren.
    Er zijn verschillende oorzaken, maar bij ons is nu het steeds verlatingsangst ik kan amper de deur uit en deur moet open blijven.
    Ze slaapt 19.30-02.00 in eigen bed met niet wakker worden of maar paar keren. Daarna ze is gewoon wakker ze wil dingen doen en niet slapen.
    Bij ons kan ik haar instoppen en vasthouden of steeds terugleggen ala ze staat bijv. Meestall na halfuurtje ze is dan slaapt.

Maar ze sliept nooit geweldig dus dat verbaasd ons niets.
    Tijdje wel super nadat we haar lieten huilen gewoon echt 12 uur doorslapen soms 1x wakker maar nu lukt het gewoon niet ze raakt helemaal overstuurt van huilen.
    En snachts 20x lopen doen we ook niet.

Ik zou niet druk om maken. Probeer het gewoon steeds en miss lukt het keertje dat hij blijft in eigen bed.
    Het is gewoon zo dat sommige kinderen slecht slapen door een of andwr

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik denk eerder gewoon gewenning en daar geven jullie gewoon aan toe. Dus je moet even bij jezelf nagaan wat je erger vind.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik denk leeftijd. M'n dochter dronk altijd goed en sliep niet door, na een tijdje sliep ze ineens door. Wel nooit in bed genomen, als ze ziek is knuffelen we in mijn bed maar dan slapen doet ze weer in d'r eigen bed. Dus misschien kijken of je het kan afbouwen? Lijkt me gezellig maar erg slopend voor je eigen rust

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan voeding zijn, laat de rijstebloem eens weg en maak die fles eens kleiner, hij gaat met veel te veel energie in z'n buik de nacht in.
    Maar is wel iets dat je ziet op deze leeftijd.

7. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon sliep van de ene op de andere dag door maar pas bij 14 maanden
    Hij krijgt rond 19:00 nog warme melk en om half 8 naar bed tot half 8 de volgende morgen
    ik zou de pap ook weglaten.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

dirksmama onze dochter is ook niet tevreden met een kleine fles hoor komt ze wel een paar keer per nacht om te drinken en met een grotere fles niet.

jouw theorie deelde ik eerst ook maar nu dus niet meer ;) elk kind is anders.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Indd dat merkte ik ook. Met grotere fles trok ze langer door.
    Maar hier slaappapje of opvolgmelk maakte geen verschil.
    Rijstmeel kreeg ze kraampjes dus dat heb ik afgeschaft

Wat ik nu doe ik late fles gevebn nie voor slapen gaan maar waneer ze zelf wil. Ze eet dan 18.00 en dan rond 19.30-20.00 naar bed.
    De flesje wil ze dan rond 21.00-22.30
    Als ik het vroeger gaf dan was nacht nog onrustiger omdat ze honger had.
    Hier gewoon hongerige rupsje ;)

10. Stephanie87

Hahaha:) veel leeftijd dus...
    Dan maar hopen dat het eens weg gaat:)
    Vannacht eens proberen, maar vaak word hij zo hysterisch dat het gewoon niet leuk meer is en dan idd maar in ons bed...
    Na 10 keer eruit word je er ook niet vrolijker op!
    Er is dus nog hoop hahahah:):)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Veel kinderen worden drukken van laat eten. Of dat voor jouw kind geldt weet je pas als je het uitprobeert.

12. Stephanie87

Ga vanavond is een gewonen fles maken om te kijken of er verschil is:)
    Dacht idd met rijstebloem of Bambix vult beter slaapt hij door, maar nooit aan de energie gedacht....
    We gaan poging doen, komt vast keer goed:)

@ marlijn82. Beetje kort door de bocht....als je kind maanden buikpijn heeft dan ben je blij als hij even in jou bed slaapt....vind het een beetje een rot opmerking!

13. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk gewenning.
    Wat voeding betreft durf ik geen oordeel te geven, maar ik blijf het bijzonder vinden dat kindjes van deze leeftijd nog nachtvoedingen nodig hebben. Mijn dochter is bijna 10 maanden en heeft al maanden geen nachtvoeding meer. Kan toeval zijn, maar daar geloof ik niet in. Ze heeft overdag een goed eetpatroon waarbij ze voldoende eet. Kortom, ik geloof er niet in dat kindjes op deze leeftijd een voeding nodig hebben 's nachts

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb kinderen die nog veel ouder waren toen ze 's nachts nog aan de borst gingen hoor Wappie82. En dat hadden ze echt nodig. Elk kind is anders.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel

Kort door de bocht misschien maar je geeft zelf aan dat je het eigenlijk niet meer wilt, ja dan moet je wel keuzes maken. En daarmee zeg ik niet laat hem in zn eigen bed maar krijsen, maar schijnbaar moet je het anders doen dan dat je nu doet. Of je moet gewoon accepteren dat ie bij jullie in bed slaapt.

17. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    een tijd terug stond er in de quest een stuk over de natuurlijke slaapcyclus van de mens. En die blijkt helemaal niet te bestaan uit 1 lange ruk, maar juist uit twee korte slaapjes met daartussen twee uur wakker.

Alleen is dit in onze westerse samenleving niet praktisch/haalbaar (werk/sociale verplichtingen). Vandaar dat wij onszelf aangewend hebben om een lange ruk te slapen.

Oh en voeding nodig hebben hoeft niet altijd om de voeding te gaan, kan ook om de troost van de borst zijn bijvoorbeeld.

18. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier een slechte slaper, dus ik weet niet of ik hier wel een reactie plaatsen moet :)
    Bij papa en mama in bed is wel een stuk warmer dan alleen in je eigen bed natuurlijk... 's Avonds is er misschien nog wat warmte van de verwarming, maar als de verwarming uit gaat om laten we zeggen om 22.00 uur, dan is het tegen 2.00 uur een stuk kouder in huis en buiten inmiddels ook. Misschien heeft ie 't koud?

Tja en nachtvoedingen... Ik heb er altijd aan toegegeven en met 13 maanden was het van de een op de andere nacht over. Maar ze sliep wel altijd weer in haar eigen bed daarna. Ik kon het ook aan haar horen of ze wakker was om iets te drinken of dat ze wakker was door iets anders. Heb jij dat ook?

heeft ie een knuffeltje om lekker mee te slapen 's nachts? Is hier onmisbaar.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Applaus! ;)

Raar he dat er best veel kindjes zijn die op deze leeftijd nog wel nachtvoeding krijgen ondanks dat ze overdag genoeg eten krijgen! Het is zelfs vrij normaal.

Dat jouw kindje al maaaaanden geen nachtvoeding meer nodig heeft, wil niet zeggen dat dat voor ieder ander kindje ook moet gelden.
    Het is alleen voor jou wel lekker dat jouw kindje 's nachts nooit heeft gehuild van de honger. En dat je kindje snel doorsliep.

Maar jouw opmerking dat je er niet in gelooft dat een kindje op deze leeftijd geen nachtvoeding meer nodig heeft, slaat nergens op.

Sterker nog, Aiden kreeg met 13 maanden af en toe nog een fles 's nachts. Erg hè?
    Ik laat mijn kind echt niet huilen van de dorst cq honger 's nachts, sorry.

20. Stephanie87

Hij krijgt snachts geen voeding...zijn laatste fles is tussen 19.00/19.30
    Heb ook niet het idee dat het is dat hij honger heeft...anders zou hij na mijn idee ook in ons bed door huilen of drammen tot eten...
    Hij staat gewoon snachts klaar om gepakt te worden en slaapt dan meteen door in ons bed tot ongeveer 7 uur sochtends....
    Even wat dingen proberen in de hoop dat het beter word, zo niet accepteren en wachten tot hij er aan toe is zelf in bed te slapen...
    Ivm zijn buikpijn is hij altijd erg onrustig geweest, dit gaat nu overdag al stukken beter nu snachts nog:)

Deel Deze Pagina