Hoi mama's! Ik vraag me iets af. We hebben een dochter gekregen en haar dag/nachtritme is uiteraard door de war. Wat is er aan de hand? Overdag wil ze wel slapen in de box, 's nachts is het een drama. Ze wil niet in haar wiegje en slaapt alleen in mijn armen. Maar ik vind dit gewoon heel eng, ben bang dat er iets met haar gebeurd, dus ik slaap zelf helemaal niet. Maar als ik haar in de wieg leg is het echt krijsen, krijsen, krijsen. Dit kan ik ook niet langer als 5 min aanhoren omdat ze nog zo hulpeloos is. De wieg staat naast het bed en we hebben dus direct contact met haar om haar aan te raken etc. Heeft iemand tips hoe we haar toch in haar wiegje kunnen laten slapen 's nachts? Ik vind het in principe geen probleem om haar bij me te houden 's nachts maar ben gewoon echt bang dat ik een keer in slaap val en er iets gebeurd......
Haar op een aanleedkussen tussen jullie in leggen? Ik herken het absoluut.Zelfs de wieg was niet dichtbij genoeg. Wij hebben op een gegevsn moment een co-sleeper van vrienden geleend.Dat werkte ook super! Je kindje wil bij je zijn.Heeft mama nodig,na 9 maanden met jou geleefd te hebben.Niet heel vreemd en ook heel normaal. Ik snap dat je het spannend vind om haar in bed te nemen. Dus probeer het aankleedkussen,en als het langer duurt voordat ze in haar wiegje wil slapen,probeer een co-sleeper
Ze is pas 5 dagen oud. Het gaat me ook niet erom dat ze 's nachts niet slaapt, dat vind ik niet erg om met haar te knuffelen maar ik vind het gewoon eng om haar bij mij in bed te nemen. (Ik heb het denk ik verkeerd omschreven.) Misschien moet ik maar voor een co-sleepwr gaan kijken. Voor haar rust. Nu ligt ze lief in de box te slapen hihi.
Echt doen hoor! Natuurlijk is nachtrust met een pasgeborene vaak niert realiseerbaar hihi Maar als je iets kan doen dat voor jullie beiden werkt en je daardoor wel wat slaap krijgt.....elk uurtje is meegenomen! Check MP eens Je schijnt ook een bedje van Ikea (niet duur) om te kunnen bouwen.
Nee de nachtrust gaat het me ook niet zo om. Maar nu is het overdag prima in de box, maar 's nachts moet ze echt bij mama hihi.