Dames is heb even een vraagje. Mijn dochter heeft sinds een week iedere keer als ze poept een klei-achtige drol. Het is dus niet zo'n plak zoals ik normaal antrof maar echt al een drol. Nu is ze bijna 6 weken dus lijkt dit me niet echt normaal. Ik heb al een paar dagen 10 cc extra water bij haar eten gedaan maar dit heeft dus niet geholpen. Ze poept meestal 1 keer per 2 dagen en heeft flesvoeding van Friso. Weten jullie wat dit is en wat ik eraan kan doen? Of is het normaal? Ik ben nog niet echt ervaren... Thanks!
wij hadden dit ook af en toe.. Maar fae had er geen last van. Nu ze potjes eet, heeft ze het vaker. Dus ik weet niet waarom ze het in het begin had.
is ie ook wat groenig? kan door de krampjes of aankomende krampjes komen. zijn darmpjes zijn nog niet goed ontwikkeld dusja. en geef je van friso hypoallergene? want dan is de ontlasting zoiezo anders. mijn kleine had dat ook. het is echt normaal hoor! hoort bij de leeftijd
Het is inderdaad een heel klein beetje groenig maar het meeste is geel. We geven de gewone Friso 1. Bedankt voor je antwoord. Toch wel fijn om te weten dat het erbij hoort. Ik was al bang dat ze verstopt zat en daardoor nog meer last van krampjes kreeg.
hmm dat zou kunnen, rico heeft rond 8 weken ook een kleine verstopping gehad. hij mag best een dagje niet poepen maar het mag niet langer aanhouden dan 2 a 3 dagen. ik zou als ik jou was voor de zekerheid lactulose in huis halen. daar mag ie volgens mij 5 ml van hebben en dan komt het wat los (als ie verstopt zit dan he!) dan krijgt hij wel eventjes wat meer krampjes maar dat is logisch het is toch een soort laxeer middel alleen dan heel milt. dat heb ik ook even gebruikt. en hij ging weer poepen en dat is goed. maar als het groen is en je geeft geen speciale voeding is het een teken van krampjes al dan geen voorteken ervan. succes
Beatrice, ik zou bij twijfel altijd even contact opnemen met de huisarts en zeker niet zelf gaan dokteren met allerlei middeltjes die bij andere kindjes probaat bleken te zijn. Je kunt daar zelfs meer kwaad dan goed mee doen. Je kunt in ieder geval zelf goed in de gaten houden of je kindje goed blijft drinken, hoevaak ze poept en hoe de ontlasting er uit ziet, of ze verder vrolijk en alert is, temperatuur normaal etc. Het hoeft niets te betekenen, maar het kan natuurlijk wel iets zijn dat medische aandacht behoeft. Ik zou dus gewoon even, al is het maar ter geruststelling, de deskundigen opbellen en info inwinnen. Sterkte ermee!
Ik denk dat ik morgen maar even naar het spreekuur van het cb ga. Dan vraag ik het na. Voor de rest gaat alles heel erg goed met haar dus ik maak me niet echt zorgen maar het lijkt me zelf ook niet echt prettig...
Ik gebruik nu nog iets meer water en het gaat iets beter maar nog steeds niet perfect. Ik geef het nog heel even en anders stappen we over naar comfort voeding. Ik doe dit liever niet omdat je nooit meer terug kan dus moet je het wel heel zeker weten... Thanks voor je interesse!
Bea, Kay heeft dit af en toe ook en het valt me eheel erg op dat het vaak een voorbode (of een na-wee is) van krampen... gisterochtend had hij ook al echt een drol, en hij heeft van smiddags 4 tot snachts 12 gehuild... dit doet die normaal écht nooit! Hoe is het nu met haar? Want dit is de 2e keer dat Kay het heeft maar de dag erna is er weer niks aan de hand (vandaag hier weer gewoon 4 volle poepluiers, dun)
Lena is inmiddels wel een stuk ouder maar opeens was het ook net een geit kwa poep zeg maar.... Zat ze ook heel veel moeite voor te doen de hele tijd, knalrood dat koppie.... Ben similac melk gaan geven ipv friso en ondanks dat ze max. 3 flessen op een dag drinkt gaat het een stuk beter. Haar spijsvertering werkt weer *erg* goed zeg maar. Zeg niet dat het een goed idee is om zomaar soorten voeding te gaan proberen, maar inSimilac zit dus een of ander olie-iets dat de ontlasting zacht maakt en dat bevalt hier erg goed... Hopelijk gaat het snel beter met je meissie! Voor zover je er iets aan hebt... met zes weken zijn krampjes en dingetjes ook wel op hun hoogtepunt bij veel babietjes geloof ik. Sterke ermee!
hey beatrice wij hebben hier hetzelfde maar je kan gewoon terug hoor. hij heeft nu nog af en toe keutels, cb zegt beetje olie in zijnfles aar vond ik maar niks en heb friso comfort gehad en ging beter maar niet helemaal weg, zal er toch bij horen en idd beetje groenduidt op krampjes. wat ik gedaan heb op gegven moment is afbouwen dan 4 comfort en 2 lepels standaars en zo naar 3 3 en zit nu op 2 4 en dalijk 1 5 en dan gewoon weer gewone. succes