aantal voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mamatje77, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hai deskundigen,

Had laatst hier de vraag gesteld of mijn dochter niet te veel voeding zou krijgen en of ze bij de laatste fles al rijstebloem erbij in mocht krijgen omdat ze om vier uur in de ochtend weer honger kreeg omdat ze de laatste fles niet helemaal op dronk. Ik moet haar ook wakker maken voor de laatste fles. Ze kreeg eerst 3 flessen van 180/6 en 2 flessen van 150/5 de laatste fles was dan ook die van 150/5 met rijstebloem. En slaapt ze weer lekker door. Nu drinkt ze overdag 4 flessen van 180/6 en de laatste 150/5 met rijstebloem. Ik moet haar hiervoor wakker maken. Vanmorgen dronk ze haar eerste fles van 180/6 niet leeg. Waarschijnlijk doordat ze dan haar laatste papfles pas last drinkt. Kan ik die laatste fles laten vervallen rn dat ik haar de laatste fles ook 180/6 met rijstebloem kan geven?? En dat ze dan lekker door kan blijven slapen? Dan krijgt ze dus 800 cc op een dag met in de latste fles toegevoegde rijstebloem. Ze is nu 4 maanden oud.
    Las ook ergens dat een baby tot 6 maanden oud niet langer dan 10 uur tussrn 2 voedingen mogen zitten. Dit zou slecht zijn voor de suikerspiegel en dit zou weer de hersentjes aantasten...is dit zo??

Alvast bedankt!! Mamatje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    800 ml per 24 uur met 4 maanden is prima hoor. Het belangrijkste is dat ze tevreden is en goed groeit. Beneden de 4 maanden is het advies om niet langer dan 10-12 uur tussen 2 voedingen te laten.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina