Om het liedje "don't give up the fight" van Racoon. Echt iedere keer als ik dat liedje hoor gaan mijn haren overeind staan. Zo mooi. Herkenbaar? Huilen om liedjes?
Jawel, ik ben een tekstenluisteraar en een echte voeler. Als degene die het zingt het meent wat hij of zij zingt en het is zuiver, dan springen mijn haren ook overeind. En tsja, als de tekst je dan ook nog persoonlijk raakt door herkenning.. dan komen de tranen soms wel.. Mooi hè, muziek?
Echt wel! dat heb ik hetzelfde als jij. Vooral als hij dan zingt "I am so proud to be your father" ouwwww
mooi nummer is het.. krijg er ook tranen van en kippenvel over mij hele lichaam dat k het er koud van krijg
Ja, heel herkenbaar. Vooral nu ik weet dat hij het opgedragen heeft aan zijn buurjongetje die overleden is aan neuroblastoom kanker. Ons zoontje is ook aan die vorm van kanker overleden kort na zijn geboorte
Het hele verhaal achter dat nr is al ontroerend natuurlijk....als je dat weet en dan de woorden van t lied hoort...ppfff. Maar ja, ik raak ook regelmatig ontroer door nummers. Soms zelfs bij een lied waarvan je denkt..okeeeeeeeee
Ik zal hem zo eens gaan luisteren! Ik heb altijd tranen bij: Kenny chesney - there goes my life............
Het is idd een mooi nummer. Hij zingt het met heel veel gevoel. En ik ben ook een jankerd met nummers hoor. Ik hou van muziek wat gevoelens etc uitdrukt, daar kan ik me ( bij sommige nummers natuurlijk ) helemaal in vinden. Heerlijk! Volumeknopje omhoog en mee schreeuwen maar!
Oooh ja,ik herken het helemaal hoor! Hoorde het leidje bij All you need is love,echt kippenvel hoor! Heb het ook bij Snow Patrol,met het nummer Chasing Cars...dit nummer was jaren geleden op de radio toen ik het bericht kreeg dat mijn moeder kwaadaardig borstkanker had...gelukkig is na een lang gevecht de ziekte "overwonnen",en heeft ze nu nog maar 1x per jaar controle...maar nog steeds huil ik bij dit nummer!
Damn dan is dit een heftig nummer voor jullie. Heb eerlijk gezegd nog nooit van deze kanker gehoord... Liefs Petra
tijdens het songbird festival ging Racoon dit liedje voor het allereerst live zingen....hij zong het terwijl de tranen langs z'n wangen liepen (nu ik tranen) heel de zaal was echt zo stil met af en toe een snik werkelijk iedereen pinkte een traantje weg..... De volgende dag kwam ik op me werk ik loop naar me collega en die vertelde dat een goede vriendin van hem haar zoontje ook neuroblastoom kanker heeft en nu voor behandeling naar Amerika moet ze hebben inmiddels een stichting opgezet om kaj te helpen om daar te komen ik help ook actief mee met deze stichting kansvoorkaj
heb al kippenvel bij het denken aan het liedje. zo mooi ontroerend en helemaal als je de betekenis weet .. lara1: meid gecondoleerd en heel veel kracht toegewenst..
Zijn buurjongetje is gestorven aan neuroblastoom kanker en speciaal voor de vader van het jongentje heeft hij dit nummer geschreven en de opbrengst van het liedje gaat naar een fonds voor onderzoek naar neuroblastoom kanker.