Wij zijn al een poos bezig met zwanger worden en wil me wat gaan verdiepen in ovulatie testen. Wie o wie kan mij adviseren! Zijn die testen net als zwangerschapstesten maar 1 keer te gebruiken? Zijn ovu testen beter dan het gewoon tempen? Welk merk is het duidelijkste? Sjee wat een vragen he Mijn cyclus is altijd regelmatig 27-28-29 dagen maar je zal er maar 1 dag naast zitten? Ja toch? Want stel nou....je ei is maandag en je klust zaterdagavond en maandagavond maar je eisprong is maandagochtend geweest dan kan je er naast zitten als het zaad niet zo sterk is.... Oooh ik word hier zo onzeker van! Begin allemaal dingen te verzinnen die misschien niet zo zijn....
Hoi Syll, ik ben zelf erg tevreden over de midstreams van Sensitest. Kun je op internet bestellen en worden in een envelop door de brievenbus bezorgd. Je moet een aantal dagen achter elkaar testen, er zit en tabelletje bij om te zien wanneer je het beste kunt beginnen. Als je een positieve test hebt, houdt dat in dat je ei binnen 24-48 uur kan springen. Dus daar voor en op die dag moet je aan de slag! Je kunt niet zeggen dat ovulatietesten beter zijn dan tempen, het is maar wat je fijn vindt. Ik doe het allebei, dan kan ik achteraf zien of het klopt en zo krijg ik meer inzicht in mijn cyclus. Succes!
't is net of ik mezelf hoor praten hihihi. Ik heb nu de dipstick van sensitest, heb nu twee dagen getest, dus kan nog niet zeggen of het werkt. Maar je kunt ze maar 1x gebruiken iig. succes iig! groetjes Setje
Ik heb eergisteren een ovulatietest van kruitvat gehaald. Ik las in de gebruiksaanwijzing dat je elke dag moet testen. Ik begrijp dit niet helemaal want stel nou dat je een positieve test hebt, waarom zou je dan nog meer testen verspillen? Van de KV kosten ze 10 euro voor 5 stuks, ik vond het best duur, wat kosten die van jullie? Ik ga zometeen voor het eerst zo'n ding gebruiken, ben benieuwd
ik heb net voor het eerst die van sensitest besteld ..dus ik ben benieuwd ..er zijn veel goeie reacties hierover
Dat is niet duur Setje! Ik heb iig net voor het eerst een test gedaan en het was heel duidelijk negatief. Haha weten we dat ook weer!
Wij zijn al een poos bezig met zwanger worden en wil me wat gaan verdiepen in ovulatie testen. Wie o wie kan mij adviseren! Ik ben zelf ook pas in ronde 2 maar ben wel vanaf het begin met zowel de ovulatie testen als met temperaturen bezig dus ik kan je vragen wel beantwoorden Zijn die testen net als zwangerschapstesten maar 1 keer te gebruiken? Inderdaad, ook ovulatie testen zijn maar 1 malig te gebruiken. Ze zien er dan ook zo goed als hetzelfde uit. Enig verschil is dat een ovu-test pas positief is op het moment dat deze net zo donker of donkerder is dan de teststreep. Een zwangerschapstest is al positief bij een licht 2e streepje. Zijn ovu testen beter dan het gewoon tempen? Dit is geen vergelijk. Ovulatietesten zijn er voor om jou aankomende eisprong te signaleren. Temperaturen is een controle om te zien of je eisprong geweest is. Zelf doe ik het allebei, zoals hierboven al gezegd werd kun je dan een goed inzicht krijgen van je cyclus en weet je zeker dat je op de goede dagen hebt geklust. Welk merk is het duidelijkste? Ik heb zelf alleen ervaring met de Sensitest Dipsticks en ik vond ze duidelijk. 1 dag half, volgende dag duidelijker, nog een dag half en de rest wit. Dit klopte overigens ook precies met mijn temperatuur kon ik achteraf mooi zien. Plus voor 24 testen betaal je maar 25 euro incl verzenden. Ik test zelf vanaf dag 10 tot de eisprong en nog zeker 2 dagen langer. Op het moment dat ik iets denk te zien ga ik 2 maal daags testen. Dus met zo'n setje heb je voor 1 maand meer dan genoeg! Kruidvat hoor ik veel negatieve ervaringen over. Die schijnen ooit 5 dagen positief te testen. Dan weet je dus nog niets... Sjee wat een vragen he Ach, het is ook allemaal een heel gedoe en gereken en zoals alle meiden hier wil je toch dat nu je er klaar voor bent het dna ook maar zo snel mogelijk mag gebeuren! Mijn cyclus is altijd regelmatig 27-28-29 dagen maar je zal er maar 1 dag naast zitten? Ja toch? Nouja, in principe is rond je eisprong om de dag klussen al voldoende. Zaadcellen kunnen 48 tot 72 uur overleven in ons lichaam dus dan mis je het niet zomaar. Maar zeker weten is toch wel extra prettig! Overigens hebben sommige vrouwen juist een hele korte of lange Luthaele fase waardoor je verkeert klust. Dan schiet het zeker niet op! Want stel nou....je ei is maandag en je klust zaterdagavond en maandagavond maar je eisprong is maandagochtend geweest dan kan je er naast zitten als het zaad niet zo sterk is.... "Normaal" zaad zou hier geen moeite mee moeten hebben maar goed, niet iedereen en alles is zo normaal natuurlijk . Overigens is jou ei na het springen ook nog zo'n 12 uur in leven. Dus kansloos ben je zeker niet op die manier hoor Oooh ik word hier zo onzeker van! Begin allemaal dingen te verzinnen die misschien niet zo zijn.... Succes ermee, ik snap je gevoel helemaal en ben zelf ook zo'n twijfel doos. Ik lees me hier helemaal suf en moet zeggen dat je er heel veel van opsteekt!
Wat heb je een mooie reactie geplaatst Loki! Wat heerlijk dat je zoveel inzicht hebt in je cyclus door het temperaturen en de ovu-testen!
@ Loki, bedankt voor je duidelijke uitleg!!! Ja ik ben ook echt een twijfel-zeur-doos hoor hahaha Mijn mannetje wilde vanaf nu al wel om de dag klussen hahaha November is de geluksmaand volgens hem....nou laten we het hopen Mijn NOD is trouwens op onze trouwdag....wie weet