Hallo, Mijn dochtertje van 8 maanden is de laatste tijd opeens heel snel moe, terwijl ze wel goed slaapt. Ze slaapt van 7-7 en overdag van 9-11 en van 13.30-15. Als ik haar s ochtends uit bed haal, haar pap heb gegeven en ze ligt te spelen, ligt ze echt alweer heel snel in haar oogjes te wrijven. Ik hou haar wel gewoon wakker tot het slaapje van 9u en dat gaat ook wel goed; het valt me alleen op dat ze alweer heel snel na het wakker worden continue in haar ogen wrijft. Ze tijgert nog niet en vind het op haar buik spelen ook nog niet echt fantastisch. Ik merk wel dat wanneer ze op haar buik ligt ze met alle macht vooruit probeert te komen, maar lukt totaal nog niet. Zal ze misschien in een sprongetje zitten en kan het daardoor komen dat ze wat meer moe oogt?
Klinkt voor mij normaal hoor, wat ze nu slaapt. Hier wijkt het niet veel af van wat jij schrijft en ons meisje is 10 maanden.
De tijden die ze nu slaapt vind ik ook echt prima en ik vind ook niet dat ze teveel slaapt. Alleen tussen de slaapjes in is ze al heel snel moe, zo lijkt het tenminste.. En ik vraag me af waar dat vandaan komt, aangezien ze verder dus goed slaapt.
is het alleen oogjes wrijven? hier doet zl dit ook als er iets niet lukt, of hij verveeld is...niet moe dus.
Kan ook het weer zijn. Toen het vorig jaar ineens mooi weer werd sliep dylan ook opvallend veel meer en langer. Was wel relax
Misschien wilt ze 3dutjes doen. Hier slaapt due 7-7 endan flesje endan weer tot 9. 12uur weer tot 14.00 en 16.30 ongeveer tot 17.00 een kort dutje.
Mijn zoontje heeft ook periodes gehad waarin hij s'ochtends als hij wakker werd gelijk weer aan het gapen was. Meestal waren dit regelweken waarin hij weer naar een ander ritme ging of een slaapje minder etc. Mijn zoontje deed wel of ie moe was, maar als ik hem in bed legde sliep hij toch niet, dus wij hielden hem ook gewoon op totdat wij het tijd vonden voor een slaapje. Werkte bij ons prima! Volgens mij slaapt jouw dochtertje gewoon prima en niet teveel of te weinig hoor. Mijn zoontje is inmiddels 17 maanden en een echte slaapkop, die slaapt de hele nacht door en dan heeft ie s'middags nog een slaapje van ongeveer 3 uur. Ik vind het best logisch hoor dat een kindje veel slaapt. Ze leren veel nieuwe dingen, doen veel nieuwe indrukken op en dat is natuurlijk ontzettend vermoeiend. Slapen is dan alleen maar goed! Ik zou er nog maar even van genieten, straks zijn ze de hele dag wakker
Drie slaapjes werkt niet meer. Heeft ze nooit gedaan ook.. Eind vd middag probeerde ik haar altijd nog even op bed te leggen, maar dat wilde ze niet.. Ik vind van 15u tot half 7 wakker best een flinke ruk en ze heeft er ook wel moeite mee, want om 17u begint ze het wel zat te worden, maar drie keer slapen wilt ze echt niet.. Het is idd alleen maar oogjes wrijven, s ochtends pas ff voor 9u begint ze ook echt te gapen en dan leg ik haar op bed. Vanmorgen was er best vroeg bij; kwart voor 6 wakker. Half 7 uit bed en 9u er weer in. Ze slaapt nu nog steeds.. Echt een tegenstelling tot een paar maanden geleden. Toen sliep ze totaal niet en was er geen ritme.. Moet er best wel even aan wennen dat ze zoveel slaapt
Ik ben eigenlijk benieuwd wat ze voor een ritme laat zien als je haar bij oogjes wrijven op bed legt. Misschien heeft ze wat in te halen? Of idd de sprong van 8-9 maanden. Of gewoon geen ochtendmens? Hier ook een typje dat veel slaap nodig heeft.
De jongste hier is 7,5 mnd en die wil ook opeens meer slapen. Wij houden nog geen echt vaste slaaptijden aan, maar ik denk dat ze wel 4-5 uur slaapt overdag. In 2-4 slaapjes. Als we thuis zijn zijn het wat langere slaapjes, als we haar zus naar school moeten brengen/halen, wat meer kortere. Het zijn fases.
Heel herkenbaar. onze meisje van 7 maanden heeft dit ook. we zijn naar 2 slaapjes gegaan want het laatste slaapje deed ze echt niet meer hoe moe ze ook was als we haar op bed legden bleef ze huilen. maar ook zij wrijft vaak al snel na een slaapje in dr ogen dat ik denk huh het kan toch niet zo zijn dat ze nu al moe is? en weer ook zeker dat ze echt niet zou gaan slapen als ik haar op bed leg. anders zou ze wel die 3 slaapjes blijven doen Dus een antwoord heb ik niet maar lees wel even mee
Lijkt mij ook niet erg veel op die leeftijd. Hier een meid die nu nog steeds veel slaapt en dit ook echt nodig heeft. M.aaike slaapt van 19-6. Van 9 tot 11 en van 14 tot 15.30. En slapen doet ze alleen in bed, dus zijn nog veel thuis. Maar als zij dat nodig heeft, doen we dat
Hier ook opeens weer snel moe en langer slapen. Ook half uur na ontwaken alweer wrijven in de oogjes. Nu pakt ze s ochtends na de pap makkelijk weer anderhalf uur. In de middag ook, soms 2 uurtjes en in de avond nog een klein uurtje. Maar inderdaad ook tussendoor wrijven.