Mijn zoontje is nu 7,5 maand en krijgt nu dit kwa eten: 7 uur fles 180/6 + 3 voedingsschepjes Bambix 10 uur 100gram fruit 11.30 uur broodje (eet hij 4 hapjes van + korstje) 12.00 fles 180/6 15.00 sap + koekje (drinkt hij bijna niks van, lust geen thee of diksap en koekje maar half dus geven wij hem hier de andere helft van het fruit) 17.15 uur groente 200 gram 19.30 180/6 + 4 voedingsschepjes Bambix of pyjamapapje Maar.. Hij drinkt bijna nooit zijn flessen helemaal leeg en krijgt dus naar mijn idee te weinig binnen. Ik krijg er ook bijna geen ander vocht in, hooguit over de dag verspreid maar 50cc.. En sinds hij dus van die fles van 15 uur af is, komt hij weer iedere nacht. En nu ook rond 15 uur heeft hij echt bere honger en eet zo gulzig zijn fruit op, dat hij erna nog door blijft mopperen voor meer. Hij krijgt ook naar mijn idee weinig melk binnen. In de ochtend krijgt hij dus 180/6 = 200cc maar drinkt hooguit 160cc In de middag krjigt hij 200cc en drinkt deze soms wel, soms drinkt hij 170cc En dan alleen nog de laatste fles voor het slapengaan en die gaat ook nooit helemaal op, vaak 150/160cc. En dan krijgt hij dus maar 490cc tot 520cc binnen. En om 15 uur moeten we hem dus tevreden houden met half fruit en 2 sokjes diksap of thee.. Mag ik hem nog gewoon een flesje aanbieden om 15 uur? Of moeten ze al verplicht met deze leeftijd over op 3 hele flessen? Want als ik hem om 15 uur een flesje van 100cc geef, komt hij dus maar net op de hoeveelheid van 3 volle flessen van 200cc. Maar durf het niet zomaar te geven, als ik hem dan weer te dik zou maken. Hij zit aan de bovenste lijn met lengte en gewicht en heeft altijd wat meer honger gehad. Ben nu gewoon zo bang dat ik hem honger laat leiden zeg maar, door die fles van 15 uur niet meer te geven terwijl hij die juist ALTIJD wel helemaal leegdronk.
HIer een meisje van 7 mnd, 3 weken en ons schema is als volgt: 08.00 120cc+9 bambix van bord 10.00 koekje met wat sap (maar gaat meer naast dan erin 12.30 boterham+90 cc (gaat vaak niet leeg) 15.00 fruit 1 a 2 stuks +90 cc (gaat vaak neit leeg 18.00 avondeten (groente, aardappels+vlees oid) + flinke bak yoghurt 19.30 150 cc (gaat ook bijna meestal maar voor 100 cc leeg) Ik heb het laatst op het CB nagevraagt en als je kindje goed eet hoeft hij/zij nog maar 400 a 500 zuivel binnen te krijgen. Dat is dus flessen en toetje. Jou kindje krijgt dus meer dan genoeg.
Ja ok, maargoed 400/500cc als hij/zij genoeg eraan heeft. Maar dat heeft mijn zoontje dus blijkbaar niet. En ik kan de andere ook niet ophogen iets om zo wel op 3 flessen uit te komen, want hij heeft in de ochtend gewoon minder honger dan in de namiddag. En als ik een x 150/5 aanmaak drinkt hij opeens alles op en heeft toch nog honger. Dus dan maak ik liever 180/6 aan dan weet ik zeker dattie genoeg heeft als hij wat laat staan.
Waarom probeer je niet om na zijn fruit nog 90 cc aan te bieden? Als je denkt dat hij het nodig heeft en erom vraagt zou ik het gewoon lekker geven hoor. Blijkbaar is hij dan nog niet toe aan 3 flessen, prima hoor.
In de namiddag bedoel je? Ja, dat ga ik nu proberen.. Hij krijgt in de ochtend om 10 uur de helft van zijn fruit en heeft daar ook genoeg aan. En dan geef ik de rest om 15 uur + flesje van 90/3.