Ik vroeg me af wanneer ik mijn dochter 150cc kan aanbieden of wanneer kindjes dit gemiddeld gaan drinken? Mijn dochter is nu 3.5 week en zal zeker wel al 5 kgs wegen. (bij geboorte 4,7 kgs). De afgelopen 2 weken zat ze op 6x 120cc en een paar dagen geleden gingen ook alle flesjes helemaal leeg. Vannacht meldde ze zich een uur eerder dan normaal en 3 uur later weer dus ging ik er vanuit dat ze wel wat meer voeding kan gebruiken. Dus toen heb ik een groter flesje aangeboden en dronk ze 145cc....om vervolgens alles onder te spugen! En dan komt ze natuurlijk weer eerder vanwege de honger en ga je van 6 flessen weer terug naar 7...? Dus ik snap er echt niets meer van...ze lijkt meer nodig te hebben en te willen (logisch ook met het gewicht lijkt me) maar als ze dan meer drinkt houdt ze het niet binnen...? Wanneer kan ik dit dan aanbieden? Wat is de gemiddelde termijn dat kindjes 150cc gaan drinken? Bij mijn zoontje was dit 4 weken kan ik me herinneren en die woog minder dan mijn dochter op dat moment dus ik had eigenlijk wel verwacht dat zij dit nu ook wel zou drinken. Krijgt ze nu dan niet te weinig binnen met die 120cc? Gisterenavond dronk ze namelijk maar 2x 100cc bij de laatste 2 flessen...
Ter aanvulling: ben nu een beetje huiverig geworden om 150cc aan te bieden omdat ik natuurlijk het spugen liever wil voorkomen.
Baby's geven dat over het agemeen heel goed zelf aan wanneer ze toe zijn aan meer. Als je dochter veel spuugt zou ik juist kleinere flesjes veel vaker aanbieden. 150 is dan echt teveel voor haar. En ze is nog maar 3 weken oud. Dan zijn kleinere flesjes echt beter. Het gaat niet alleen om gewicht, maar ook om leeftijd. Haar maagje is nu nog zo klein joh.
Ik zou voorlopig nog even wachten met 150cc, dat is echt teveel voor deze termijn, kan me voorstellen dat ze ervan gaat spugen! Ik zou het bij 120cc houden en dan idd 7 ipv 6 flessen aan gaan bieden...
Mijn dochter zit pas goed 2 weken op 150cc ivm verborgen reflux. Een nichtje van mijn zus is 1 dag jonger en drinkt 4x 210cc waarvan ze vaak veel laat staan (???) Misschien kan je 150 klaarmaken en afgieten tot 140cc?
Mijn dochtertje is 4 maanden geweest en ze drinkt nog maar 120+4 150+5 is nog teveel voor haar. Die drinkt ze alleen voor het slapen gaan en dan vaak ook nog niet eens op.