Ovulatietesten. Hoe en wat?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Jules, Aug 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Hi dames.

Ik heb een redelijk lange cyclus van 39 dagen en volgens verschillende calculators zou mijn vruchtbare periode van 1 t/m 7 augustus zijn. Ik wilde dat toch dmv ovulatietesten gaan checken.

Maar, moet zo'n test in deze periode elke dag wat donkerder worden? Ik heb tot nu toe wel elke dag een streep gehad. Even dik als de controlestreep, alleen een stuk lichter. Ik moet wel heel goed turen wil ik kunnen zien dat de streepjes wat donkerder worden. Dus ik vraag me toch echt af of mijn ei er uberhaupt wel aan zit te komen.

Ik begrijp er niet echt veel van. Zou iemand het kunnen toelichten? Hoe gebruik ik zo'n test nou precies?

Alvast bedankt en groetjes!

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Bij sommige mensen zie je echt een opbouw, en bij sommige zie je vanuit het niets een knaltest. Helaas kan niemand zeggen hoe het bij jou zal verlopen. Gewoon stug doortesten, hij komt vanzelf. En het kan zomaar zijn dat jouw eisprong wat later is dan alle "calculators" aangeven hoor, want die houden het gouden midden aan.
    Je kan het beste rond het middaguur testen zeggen ze, als je daarvoor even niet gedronken of geplast heb. Elke dag rond hetzelfde tijdstip. Beter niet met ochtendurine.
    Als je streep wel duidelijk donkerder word kan je overwegen om twee keer per dag te testen.

Succes!

3. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Liesben, bedankt voor je reactie.
    Ik dacht inderdaad dat het altijd zo moest zijn dat het streepje steeds donkerder wordt. Ik blijf gewoon testen tot hij van het schermpje knalt!

4. Janneke

Janneke Actief lid

Jul 5, 2010
    134
    0
    0
    Succes, ga deze cyclus ook voor het eerst aan de ovulatietest (vandaag begin ik).

5. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Hoi Janneke,

Spannend! Ga je voor een eerste kindje? Wij hebben al een dame rondlopen en zijn dus bezig voor de tweede. Ook in de derde ronde nu.

Jij hebt juist een korte cyclus zie ik in je onderschrift. Ik baal wel van mijn lange cyclus. Dat had ik vorige keer helemaal niet. Voor mijn gevoel hebben we dan wat minder kans ofzo.

6. Janneke

Janneke Actief lid

Jul 5, 2010
    134
    0
    0
    Hoi Jules,

Voor ons wordt het het eerste kindje.
    Wat leuk dat jullie al een dochtertje hebben! Duurde het de vorige keer lang voordat je zwanger was?
    Ik heb een wisselende cyclus, van 20 tot 30 dagen met het gemiddelde op 25. Ik denk niet dat jij minder kans hebt met je langere cyclus, alleen dat er iets meer tussen de rondes zit. Het zou kunnen dat ik met mijn kortere cyclussen een eisprong oversla, dat is ook de reden dat ik wil gaan testen (een vriendin van mij had daar last van en die had 2 operaties nodig om zwanger te worden).

7. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    Vorige keer was het in de 4e ronde raak. En dat vond ik toen al veeeeeeel te lang duren :). Nu ben ik wel wat relaxter gelukkig.
    Inderdaad, een lange cyclus houdt niet in dat ik minder kans heb maar wel minder kans op jaarbasis zeg maar.

Ben benieuwd of je jouw ei kunt opsporen met de testen. Welke gebruik jij? Ik heb ze via zwanger&kids gekocht.

8. Janneke

Janneke Actief lid

Jul 5, 2010
    134
    0
    0
    Ik snap wat je bedoelt... ik hoop ook echt dat het deze ronde raak is, terwijl ik weet dat het gemiddelde een jaar is...
    Ach verstand en gevoel gaan niet zo goed samen in dit geval.

Ik had 28 testen van testjezelf.nu gekocht, maar doordat ik van enkele forumleden te horen heb gekregen dat die niet echt positief willen worden heb ik er ook van predictor gekocht om ernaast te gebruiken.

Ik hoop dat jouw ei ook netjes tevoorschijn komt!

9. Jules

Jules Actief lid

Feb 14, 2008
    292
    0
    0
    En Janneke, hoe zag je test eruit?
    Bij mij was hij gisteravond voor het eerst behoorlijk donker. Helaas nog niet even donker als het controlestreepje. Ben erg benieuwd hoe hij vanavond weer is.

10. Janneke

Janneke Actief lid

Jul 5, 2010
    134
    0
    0
    Hoe gaat het Jules? Al weer een ei gevonden?

11. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik snap echt niets van die testen zeg. Had gisteren een test waarvan het teststreepje bijna net zo donker was als het controle streepje en vandaag bijna geen teststreep. Houd dit nu in dat mijn ei is geweest of moet hij nog komen?

12. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    Heb je wel lang genoeg gewacht met plassen en laatste 2 uur niet teveel gedronken?

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,551
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In de gebruiksaanwijzing van Matcare (die gebruik ik zelf dus) staat dat zodra je een echt positieve ovutest hebt, dat je ei dan 24 tot 48 uur later springt.
    Bij mij klopte dat deze ronde vrij redelijk. Zaterdagmiddag één enkele positieve test en maandag de hele dag eipijn gehad, dat was dus gisteren weer weg.

Ben benieuwd of het allemaal een beetje klopt en wanneer ik evt ongesteld wordt. Dan heb ik ook een beetje inzicht in de LF.

14. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    #14 Vogeltje, Aug 11, 2010
    Last edited: Aug 11, 2010
    Eipijn heb ik dus gisterenavond gehad en vanmorgen was de ovutest echt positief. Ik houd niet bij omdat ik deze maand onbeschermd sex heb gehad met mijn man en ik vanwege bloeduitslagen nu niet zwanger mag raken. Nu blijken we sex te hebben gehad 1 of 2 dagen voor de positest. Eigen schuld naturlijk hadden we maar voorzichtig moeten zijn. Tweede kindje is zeker wel gewenst hoor als het zo mocht zijn.

15. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    Oh,dan is het wachten nu extra spannend voor je, weet nu niet wat ik je moet wensen;)

Share This Page