helemaal in de war,Help?!?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door essie1986, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    Sorry dat ik nu een 2de onderwerp plaats.
    Maar ik loop echt enorm vast.

Ik heb een enorm wisselende cyclus.
    Nu zeggen mijn ovulatie testen dat ik rond de 14de mijn eisprong heb gehad.
    maar mijn cervixslijm blijft uit, dit had ik altijd heel duidelijk 3 dagen en veel.
    Maar mijn tempratuur doet dus ook enorm vaag...
    Zie hier de testen, en schema...
    Wat vinden jullie?en wat betekent die lage tempratuur?
    Vanaf de 6de hebben wij het elke avond erg gezellig gemaakt :p
    :(:(:(:(:(:(:(:(

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je foto's zijn niet te beoordelen zo slecht gemaakt.
    Ik kan wel de grove lijnen op je tempkaart zien en zie dan nog geen eisprong.
    Temp je wel netjes rectaal elke ochtend zelfde tijd voor het opstaan.

3. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    ow sorry ik zal hem hier nog maals erop zetten...
    dan 2 maal los...
    Elke ochtend netjes op dezelfde tijd, en als ik nog lekker warm in bed lig...

Bijgevoegde bestanden:

4. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    en de testen hopelijk zijn ze nu wel duidelijk

Bijgevoegde bestanden:

5. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Aan je temp te zien heb je geen eisprong gehad. Maar dat kan nog, je zit nu op cd16?
    En wat je testen betreft. Je hebt met twee merken getest, dat is sowiezo niet zo handig. Beetje appels met peren vergelijken.

Overigens lijken die van de 14e positief.
    Dus als je temp vanaf morgen stijgt klopt dat! Geen stress.. :)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei springt 1-2 dagen na je posi ovu.
    Stel dat die van 14-1 avond posi is dan springt je ei uiterlijk vanavond en kan je dat morgen/overmorgen in je temp terugzien dmv een stijging naar 36.9 of hoger.

7. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    Bedankt voor de uitleg...Dit is onze eerste echte poging met temperaturen en dus is het meeste onbekend en onzeker voor ons....

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik was ook in de war toen ik voor het eerst ging temperaturen. Bleek dat mijn ei pas op cd 22 was in een cyclus van 28 dagen. Was overigens wel die ronde zwanger.

9. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    probleem is gewoon mijn tempratuur geeft nog weinig aan, maar volgens mijn testen is hij al geweest...enorm vaag allemaal, maar mijn vriend en ik blijven het savonds gezellig maken hahaha.
    ik zit nu op cd 24, en de laatste keer had ik een cyclus van 37 dagen...dus ik snap er niks meer van

10. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    ps kan het ook een innestelingsdip zijn?omdat we vanaf datum 6 elke dag geklust/gezellig gehad hebben. dus inmiddels al 10 dagen lang elke avond

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nee... je testen geven niet aan dat je ei al geweest is! Hoezo denk jij dat je testen aangeven dat je ei gesprongen is?? Dat kan je aan een test nooit aflezen namelijk.
    Een test reageert op het lh hormoon (wat de eisprong vaak in werking zet). Niet op de eisprong zelf.

In de gebruiksaanwijzing staat ook dat een eisprong pas 1-2 dagen NA de positieve test plaatsvind.

Aangezien jouw test op 14-1 in de avond het donkerst was, springt je ei tussen dan en vanavond/vannacht pas!
    En pas NA je eisprong gaat je temp omhoog.
    Dat is in jouw geval dus morgen/uiterlijk overmorgen.

Dus als vandaag jouw eisprong is en je lf is 13 dagen, heb je gewoon een cyclus van 37 dagen deze maand.

Is je temp nou overmorgen nog niet gestegen dan heeft de lh piek van de 14e geen eisprong in werking gezet en gaat je lichaam het later nog eens proberen. Dit komt regelmatig voor.
    Daarom is temperaturen betrouwbaarder dan ovutesten omdat je met tempen (achteraf) met zekerheid de eisprong kan vaststellen.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht

Zonder eisprong geen bevruchting. Zonder bevruchting komt er tussen 5-10 na eisprong ook geen innesteling.
    Dus nee. Je hebt nu voor 1000% zeker geen innesteling.

13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb weinig verstand van tempaturen maar als ik je een tip mag geven is elke avond volgens mij ook niet heel goed voor zaad kwaliteit.

14. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    oke, dan is dat duidelijk...onthoud wel dit is onze eerste pogina he?ik heb wel wat dingen gelezen maar, nooit echt uitgevoerd vooral kwa tempraturen niet.
    En ik dacht altijd dat als je positief teste met ovulatie dat je hem dan gehad ofzo... :p

15. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik zou als ik jou was om de 2 a 3 dagen seks hebben. Sowieso voor de kwaliteit van het zaad. En dan heb je sowieso rond je eisprong seks. Ook een tip van 1 van de dames hier.

16. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    Goedemorgen allemaal, nou wat jullie verwacht hadden is gebeurt, mijn tempratuur zat vanochtend op 37.1...hij is nog nooit zo hoog geweest. en ging van een dip naar een piek...Nu komen er uiteraard weer vragen naar boven zoals, kan ik hieruit aflezen of ik zwanger/ongesteld moet worden?zo ja hoe dan? thanx

17. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Nee zeker niet. Enige wat je hieraan kan aflezen is dat je ei idd gesprongen is nu... Mits de temp minimaal 3 dagen hoog blijft achter elkaar nu...

18. essie1986

essie1986 Lid

11 jan 2016
    53
    6
    8
    Vrouw
    Professionele visagiste
    Heerenveen
    ik dacht ergens te lezen dat als de tempratuur nu weer terug gaat naar normaal en deze daar blijft wordt je ongi, en als deze aan de hoge kant blijft dan ben je zwanger...

19. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Ja maar jij vraagt of t nu iets zegt en nee dat zegt nu niks na 1 keer n hoge temp ;)
    Als je temp op de dag van je NOD nog hoog is dan KAN het zijn dat je zwanger bent

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Je temperatuur zal nu sowieso hoog blijven tot aan je NOD, als je ongesteld wordt zakt die weer, maar bij mij zakt die bijvoorbeeld pas nadat ik al lang bloed gezien heb, dus ik kan er niks uit afleiden :)

Je zou wel een innestelingsdip kunnen zien, dan zakt je temperatuur even op dag 5-9, maar dat hebben niet alle vrouwen, dus dat zegt je ook niets.

Deel Deze Pagina