Voorzover ik weet hoef je alleen een bewijs van overnachting te overleggen indien het een "vakantie" in Nederland betreft...
Oh oke, dus voor reisjes naar familie in het buitenland hoef ik me geen zorgen te maken. Wat een moeilijk gedoe zeg. Ik ben altijd erg eerlijk (daarom krijg ik ook nooit wat) maar krijg nu de neiging om te zeggen dat ik in het buitenland ben geweest als ik hier iets kwijt zou raken. Waarom zo'n onzinnig onderscheid tussen binnen en buitenland.
@ Loeki2 Met de maatschappijen waar wij zaken mee doen staat het zo in de voorwaarden. Zoals ik hierboven in de voorwaarden van Interpolis lees, zijn deze exact hetzelfde. Ze kunnen misschien wel vragen om te "bewijzen" dat je wel degelijk in het buitenland was door bv pinbonnen, ziekenhuisnota's oid te overleggen. Dit is opzich logisch aangezien je anders alles kunt declareren onder de reisverzekering en zodoende willen ze bij eventuele schades in Nederland wel nota's zien van de accomodatie. Het is natuurlijk een stuk aannemelijker dat je op "reis" bent als je in het buitenland bent.