Mijn oude laptop begaf het gisteren ineens. Windows start niet meer op waardoor ik niet verder kom dan een zwart scherm met een lap tekst. Reperateur vertelde me dat het OF een virus was OF harddisk is kapot. Het eerste kost me 80 euro, de tweede ruim 150 euro. Laptop is 2dehands dus ik weet niet in hoeverre het nog waard is om hem te laten fixen. Nu denk ik erover na om een nieuwe laptop te kopen, maar kan niet even 400 euro neerleggen. Maar heb de laptop wel nodig, het is echt een gemis thuis. Nu zei mijn vriend: Waarom haal je niet een op afbetaling, zonder rente? Wie van jullie heeft hier ervaring mee? En hoeveel ben je per maand ongeveer kwijt (ligt natuurlijk ook aan de actie en winkel, etc) Groetjes, Assi
Hoi Assie, Ik heb misschien nog een goede tip voor je.Bij sommige mobiele telefoonabonnementen krijg je een laptop kado.Als je dan iets van 7 tientjes bij betaald heb je echt een goede.Ik heb dat pas ook gedaan.IK heb wel een half jaar een dubbel abonnement gehad,maar ik had het er ruim uit.I Groetjes, Suzanne
Hoi, ja inderdaad! Ik zie via Google dat veel providers tel.abonnementen aanbieden in combinatie met een gratis laptop. Vaak is het dan wel een 2-jarig abonnement. Of 1-jarig, maar betaal je veel meer. ik ga zo even de winkels in, misschien hebben ze wel een dergelijke actie.
Misschien zeg ik iets doms hoor, maar wellicht kun je beter geen nieuwe laptop kopen als de financiën het niet toelaten . Heb je een laptop nodig voor bijvoorbeeld je werk, of als luxe-item? Ik snap dat als je m voor t werk nodig hebt, dat je dan niet zonder kan, maar als t niet zo'n soort geval is, tja dan lijkt t me zonde van je geld om op afbetaling te kopen. Ik heb nog nooit gehoord van op afbetaling kopen zonder dat je daarover rente hoeft te betalen (maarrrrrr, dat kan natuurlijk ook aan mij liggen, omdat ik daar niet op let).
ik ben ook geen fan van kopen op afbetaling. En meestal als je geen rente hoeft te betalen komt er dan toch een fix bedrag aan "administratiekosten" bij. Ik heb wel eens gezien, in 10 maanden betalen, maar dan moest je 40 euro administratiekosten betalen. Dat is dan toch nog bijna 10%!!! rente. Ik zou liever sparen voor een andere laptop. En als je geen 400 euro bij elkaar kan sparen, hoe wil je het dan aflossen? Maar goed, iedereen regelt zijn financien natuurlijk anders...
Ik weet dat je bij Dell over een jaar kunt betalen, en dan alleen 29,- admin kosten betaald. Je kunt het ook in termijnen terug betalen. Als je de laptop echt nodig hebt, dan zou ik het misschien ook wel doen. Maar dan zou ik het bijv in 2 keer doen, of nou ja in ieder geval zo kort mogelijk! Je wordt wel geregistreerd in het BKR. Dat is bij alle financieringen boven de 500,-
Ik betaal helemaal niet zoveel voor mijn telefoonabonement en voor mij is het ook een luxeding.Maar ik kan ivm mijn rug niet zo heel lang achter de gewone pc zitten,dus ik ben er erg blij mee en verder heb ik ook geen dingen op afbetaling.
als het zo belangrijk is dan koop je 'm van een deel van het vakantiegeld. Anders inderdaad niet bij een (bijv) Wehkamk op afbetaling kopen. Ze registreren je. Nu is het niet zo spannend als je netjes afbetaald, zo is het dan ook weer. Creditcard ook niet doen. Daar betaal zo ongelovelijk veel rente!! Via een abonnement kun je ook uitrekenen wat je er uiteindelijk voor betaald. Twee jaar en dan even de kosten van alleen je mobiel eraf, de rest is voor je laptop. Vaak kun je dan beter zelf een leuke laptop kiezen en is 'ie wellicht nog van een betere kwaliteit ook. Succes.
Kan in 10 maanden maar je betaald dan idd adm,kosten van 29 euro. Je mag altijd meer aflossen als je dat kunt en zodoende ben je er eerder vanaf. Op deze manier hebben wij ooit een wasmachine moeten kopen uit nood. Geen moment spijt van gehad, want andere opties waren er toen niet.
Wij hebben de computer die we nu hebben op afbetaling gekocht. Was ook duur, 900 euro ofzo. Je moest dan voor een bepaalde datum alles afbetaald hebben, en kon dus verder zelf bepalen in hoeveel termijnen en hoeveel je per keer betaalde. Het is ons prima bevallen hoor. Zou het voor de pc misschien wel weer doen als we een nieuwe moeten. Zoveel geld hebben we niet cash, en sparen lukt ook niet 123. Als je gewoon je verstand gebruikt vind ik het ook geen groot risico, met een beetje discipline is het goed te doen. (Ik heb trouwens alleen ervaring met de computer, verder hebben we nog nooit iets op afbetaling gekocht)
hahaha als je toch een nieuwe koopt, mag ik dan je oude laptop hebben? virusje verwijderen is trouwens geen 80 euro hoor doe ik gratis voor je, en een harde schijf kost je in de winkel gewoon 79,- voor een 150 gig schijf, dus deze winkel zet je een beetje af vind ik persoolijk
zie trouwens veel mensen wel belachelijke hoge bedragen betalen hier voor een pc ;( jammer van de centen dames
Dat vind jij... Iedereen legt zijn prioriteiten ergens anders... En hoogstwaarschijnlijk geef jij een hoop centen uit aan dingen die wij onnodig vinden...
jeej, was niet beledigent bedoeld hoor bijv 900 is gewoon teveel geld voor zo'n ding [/quote] tenzij het een apple is
Maar iemand stelt een gewone vraag over het kopen van iets op afbetaling,waaruit al blijkt dat ze niet constant dingen op afbetaling koopt..En ze krijgt alleen maar allerlei oordelen over zich heen of ze hem wel of niet nodig heeft.En het is niet aan ons om dat te bepalen.Ze stelt toch gewoon een normale vraag.
Als je een complete PC in de winkel koopt, wordt je gewoon genaaid waar je bij staat. Je kan veel beter losse onderdelen kopen. Vaak heb je een dan nog betere PC voor de helft van het geld Dat is wat Lalleman bedoeld. En nu niet allemaal zo ongesteld doen