Tips voor doorslapen, baby 2 mnd

Discussion in 'Flesvoeding' started by sanne1234, Oct 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Het is natuurlijk nog geen must maar het zou natuurlijk wel erg fijn zijn als ons manneke gaat doorslapen. Hij weegt nu 5,2 kg en is 2 maanden oud.

Hij krijgt nu het volgende:
    08.00 uur 150 cc water + 5 scheppen
    12.00 uur 150 cc water + 5 scheppen
    16.00 uur 150 cc water + 5 scheppen
    20.00 uur 150 cc water + 5 scheppen
    23-24 uur (moeten we hem wakker maken en drinkt hij vaak maar 90cc)
    En dan 's nachts ergens tussen de 3 en 5 uur (dus één keertje)

We mopperen helemaal niet hoor, het is een tevreden kindje wat bijna niet huilt en hij laat er ook netjes 4 uur tussen en drinkt zijn flesjes leeg (ik heb niet het idee dat hij te weinig krijgt, het is precies goed zo)

Alleen ons probleem ligt een beetje bij de laatste fles. We moeten hem dan wakker maken anders drinkt hij echt niet en als hij drinkt valt hij toch weer vrij snel in slaap.

Wat is nu wijsheid?
    1. niet meer wakker maken met als consequentie dat we denk ik nog lang aan een nachtvoeding zitten omdat het gat tusssen 20.00 uur en 8 uur wel heel groot is.
    2. Proberen om overdag toch meer te geven (bijv. om de 3-3,5 uur)

Hij gaat na zijn fles van 8 uur (soms 7 uur, ligt eraan hoelaat we 's ochtends beginnen zeg maar) meteen slapen en is dan ook echt moe.

Bedankt voor jullie tips (we geven overigens Nutrilon Omneo, ivm een tijdje moeilijke ontlasting, dit is nu niet meer het geval)

Nogmaals, wij mopperen op zich niet hoor want het gaat hardstikke goed met hem alleen het zou gewoon extra fijn zijn als we weer wat meer uurtjes achterelkaar kunnen slapen.

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

je geeft nu toch ook nog een nachtvoeding??? ik zou de laatste hem inderdaad niet wakker maken gewoon laten liggen en dan zie je vanzelf wel of en hoelaat ie komt kijk het 1 of 2 dagen aan werkt het niet dan kun je hem toch weer gewoon die fles aanbieden!!!

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter deed dit ook rond die termijn. Ik heb haar soms wakker gemaakt soms niet. Lag aan wat ze alllemaal gedronken had overdag (ze liet nog wel eens wat staan). Op een gegeven moment komt het dag-nachtritme er vanzelf in. En dan schuiven ze de nachtvoeding op.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Omneo voeding is licht verteerbaar, daarom is het goed voor kindjes met moeizame ontlasting of veel krampjes. Misschien zou je in de laatste of voorlaatste fles gewone of HA voeding kunnen doen zodat je kleintje iets langer door gaat?

Maar hij is nog zo klein, dus die nachtvoeding zla hij nog wel tot zich nemen. Je zoiu het eens kunnen proberen met dus een andere voeding en hem dan niet wakker maken en kijken hoe laat die komt? Wordt hij vroeg wakker weet je dat ook.

Liefs Sas

5. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Ja, ik snap jullie punt alleen stel; hij gaat dadelijk bijvoorbeeld 6 of 7 uur achter elkaar (wat heel goed is) slapen dan is het nog steeds nacht als we hem niet meer wakker maken voor die laatste voeding. Dan is het dus 20.00 uur + 7 uur = 3 uur 's nachts.

Geven we hem nog wel voeding om 12 uur (12 uur + 7 = 7 uur in de ochtend) dan is het al wel de volgende ochtend.

Ik hoop dat jullie mijn probleem snappen.

Maar goed, we wachten nog wel even af en dan zien we wel wat er de komende weken gaan gebeuren. Toch bedankt!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik snap het.. Ik heb het wel gedaan en dat heeft maar max een week geduurd. Toen ging ze langer uitslapen en savonds de fles weer vragen.

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik zou de laatste voeding weg laten. Zo hebben wij het ook gedaan omdat ons meisje na de laatste voeding toch om 4 uur wakker werd en zonder die laatste voeding ook. Nu krijgt ze om half 9 de laatste voeding en slaapt ze sinds een paar dagen tot 6 uur ongeveer. Zou het gewoon proberen en misschien slaapt ze dan vanzelf een keer door en je hoeft zelf niet wakker te blijven tot 23 uur.

Share This Page