Met wie ga je meer om?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luun, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Met wie ga je meer om?

1. Eigen familie

2. Schoonfamilie

3. Beiden evenveel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik ga ook meer om met mijn schoonouders dan met mijn ouders.

2. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier mijn eigen moeder (vader leeft niet meer)

Maar ik kan ook heel goed opschieten met mijn schoonouders, maar mijn moeder woont bij mij om de hoek zeg maar en mijn schoonouders wonen in een andere stad. Ik zie mijn moeder zeker wel 4x per week en mijn schoonouders 1x per week (daar zijn we meestal op vrijdag)

3. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik heb gewoon meer met mijn eigen ouders dan met mijn schoonouders. En zie ze ook meer, ik vind me schoonmoeder aardig, maar ik ga niet een gezellig dagje uit met haar.

Ik denk daar ook weleens over na, zie dat jij ook zwanger bent van een derde mannetje, leuk hoor!!

4. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik zie mijn schoonouders en vooral mijn schoonmoeder dagelijks, mijn eigen ouders 1 x in de 1 a 2 weken.
    Mijn schoonouders wonen 500 meter hier vandaan en mijn eigen ouders 2 km, allebei dichtbij dus.
    Met mijn eigen ouders heb ik op t moment geen goed contact door mijn jeugd. ga met mijn eigen moeder nooit wat leuks doen, winkelen oid, met mijn schoonmoeder ga ik vaker wat doen, dagje zwaluwhoeve bijv.
    Ik heb schatten van schoonouders! wat zou ik zonder ze moeten en kan oprecht zeggen dat ik in die 4 jaar al echt van ze ben gaan houden!

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    schoonfamilie omdat die veel groter is en dichterbij woont (nog wel)
    mn vader en zn vrouw wonen nu nog een half uurtje rijden maar komen over een maandje hier om de hoek te wonen dus zal het ook wat meer face-2-face contact worden ipv bellen :D
    (met "zus" geen contact meer)

mn schoonloeder en schoonzus wonen beiden 5 min fietsen
    en schoonvader met vrouw woont 3 kwartier rijden met de auto maar zien we ongeveer 1 keer per maand

6. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik zie mijn ouders vaker, maar mijn man is best close met zijn moeder. Ik vind het een heks, hij vindt haar fantastisch (moederskindje he...)

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier mijn schoonfamilie. Die wonen in dezelfde stad en zie ik dus ook vaker. Mijn ouders wonen ruim 1 1/2 rijden van ons vandaan. Ik spreek ze gelukkig wel regelmatig. Gelukkig komen ze volgende week weer naar de camping voor de geboorte van hun eerste kleinkind. Dan zijn ze gelukkig weer een tijdje dichtbij.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eigen familie, maar dat komt ook omdat mijn hele schoonfamilie 3000 kilometer verderop woont. En eigen familie is dan met name mijn moeder; met de rest van de familie heb ik maar sporadisch contact, mijn opa en oma zie ik 2 keer per jaar ofzo.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Iets meer met mijn schoonouders, maar die wonen 2 straten verderop. Mijn eigen ouders heb ik ook gewoon veel contact mee, die zie ik minimaal 2 keer in de week. (Schoonouders bijna elke dag wel).

10. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    allebei even veel. Ze wonen allemaal dichtbij.
    Ik heb ook geweldige schoonouders die altijd voor je klaar staan net als mijn eigen ouders.
    Mijn man en ik hebben eigenlijk bijna de zelfde opvoeding gehad. Ik voel me daar ook echt thuis en mijn man ook echt bij mijn ouders.
    Mijn schoonouders hebben geen dochters en zeggen nu dus ook, de dochters zijn vanzelf gekleed aan komen lopen. Nu ik ze een kleindochter heb gegeven ( ook 1e kleinkind) komen ze ook aan hun 'trekken'.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik heb gekozen voor evenveel. Wij zien beide heel veel, bijna dagelijks, en hebben hele goede band met beide ouders.
    Daarnaast gaan wij heel veel om met mijn schoonbroer en zijn vriendin, en met de tante van mijn man (is heel jong). Dat telt natuurlijk ook als schoonfamilie.

12. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier schoonfamilie
    maar dat komt doordat mijn ouders op anderhalf uur afstand wonen en we dus niet zomaar even daar heen gaan

13. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ook ik zie mijn schoonfamilie meer,maar dat komt vooral doordat zij veel dichterbij wonen.Het is dus veel makkelijker om even langs te wippen voor een bak koffie of een praatje. Wel spreek ik mijn familie vaker door de telefoon.Natuurlijk zie ik mijn eigen familie het liefste,maar mijn schoonfamilie is zeker een hele goede tweede.
    Gevoelsmatig liggen ze voor ons allemaal op dezelfde lijn! :)

14. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zie mijn eigen ouders vaker (en Lucas daardoor ook), omdat die in dezelfde wijk wonen als wij. Daarnaast heb ik een hele sterke band met mijn moeder. Vader ook wel, maar is toch anders. Mijn schoonmoeder woont aan de andere kant van de stad en dat is net iets minder makkelijk te doen zonder auto en met kleine kids. Kan wel fietsen uiteraard, maar met slecht weer bijv. is dat ook ellende.

Mijn schoonmoeder komt wel regelmatig in het weekend langs om de kleine man te zien.

15. Eigen ouders, ik heb echt helemaal niets met mijn schoonfamilie.. niet mijn soort mensen zeg maar. Man en zoon zien ze wel zo nu en dan, maar ik hoef ze niet te zien.. (wordt ruzie dan)

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn familie elke week, terwijl ze 200 km hier vandaan wonen. Zijn fam woont hier 50 km vandaan, en we gaan bijna alleen met zijn broer om.

17. Within

Within Niet meer actief

We gaan het meeste met zijn ouders om, die wonen in de buurt. Verdere familie van beide kanten hebben we nauwelijks contact mee

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Met mijn familie, maar dat komt omdat in mijn schoonfamilie iedereen ruzie het met elkaar, het is gewoon niet zo gezellig. ("oh komt die op jouw verjaardag? Dan kom ik niet hoor!")

Mijn familie is heel erg hecht en zie ik elke week, en dan niet alleen mijn eigen ouders/broers/zus, maar ook ooms, tantes, neven en nichten.

19. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Eigen familie!!
    Heb een hele goede band met me familie en met me schoonfamilie heb ik echt helemaal niks!

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb gekozen voor beide evenveel, was voor mij de beste optie.

Mijn ouders zie ik niet heel vaak, hooguit 1 keer per maand denk ik en dat is dan omdat wij daar heen gaan. Af en toe eens een sms of belletje tussendoor, maar daar blijft het dan ook bij (vaak zijn het functionele smsjes/belletjes).

Schoonouders zien we wel vaker, meestal 1 keer in de een á twee weken. Mijn man belt sowieso wekelijks met z'n vader.

Mijn familie (alleen broers en zussen van m'n moeder) zien we met verjaardagen, standaard. Het is geen grote familie, maar ik ga er heel graag heen. Probeer dus ook altijd vrij te maken zodat we er heen kunnen, ook al is het een eindje rijden.
    Met de familie van mijn vaders kant hebben we eigenlijk geen contact, die spreken we met een beetje geluk een keer op zo'n oergezellige familiedag ;)

Met de schoonfamilie is er ook vrijwel geen contact, die zien we hooguit 1 á 2 keer in het jaar, met de verjaardag van m'n schoonvader of een familiedag.

Al met al is het hier dus om het even.

Deel Deze Pagina