Met wie ga je meer om?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luun, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Met wie ga je meer om?

1. Eigen familie

2. Schoonfamilie

3. Beiden evenveel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

met beiden niet veel om verschillende redenen. dit is geen bewuste keuze maar een keuze die we min of meer hebben moeten maken uit zelfbescherming.

toen ik getrouwd was had ik aan mijn toenmalige schoonvader echt een tweede vader. hij deed meer voor me dan mijn eigen vader ooit gedaan heeft. helaas leeft de beste man al 15 jaar niet meer.

ik heb niet gestemd, zit niet echt iets tussen wat van toepassing is hier.

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb bewust geen contact met mijn ouders.
    mijn schoonouders/fam zijn geweldig en zie ik regelmatig.
    mijn zus en broers zie ik minder

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik denk dat het van de ouders afhangt en niet om het feit dat dochters meer naar hun moeder trekken! Wij gaan meer naar mijn ouders omdat mijn schoonouders veel te veel commentaar hebben en zelf afstandelijker zijn!
    Maar mijn ouders gaan meer naar mijn vaders ouders...

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij trekken meer op met mijn ouders, dat contact is wat hechter. Ik bel mijn eigen moeder dagelijks en ze komen hier ongeveer 2 keer per maand logeren (i.v.m. lange woonafstand).

We hebben wel een goede band met mijn schoonouders, maar die is wel wat afstandelijker. We zien hen iets minder vaak.

5. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Met mijn schoonouders. Daar eten we zowiezo iedere vrijdag.
    Mijn ouders zie ik 1 x in de maand ongeveer, mijn vader interesseert zich nergens voor, mijn moeder doet haar eigen ding. Allemaal prima.
    Mijn opa en oma bel ik wel dagelijks en daar probeer ik ook 1 x in de 2 weken heen te gaan :)

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mijn eigen familie.
    Ben geen familiemens dus tantes enzo zie ik niet vaak. Mijn moeder zie ik elke week of om de week en mijn vader elke paar weken. Mijn schoonfamilie ook zoiets.

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    eigen fam staat bij mij toch nog voorop, hoe leuk mijn schoonfam ook is mijn eigen fam is toch leuker ;)

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

mijn ouders zie ik vaker, ondanks dat ze ver weg wonen. Ik zie ze gem 1x per 2 maanden, maar spreek ze een paar keer per week telefonisch.
    Aan mijn schoonkant is schoonvader erg op zichzelf en schoonzusje en zwager zie ik 1x in de 3 maanden of zoiets. We mailen af en toe.
    Tantes en ooms zie ik 1 a 2x per jaar, bij de verjaardag van mijn ouders. Opa zie ik iets vaker, maar eigenlijk veel te weinig. Ze wonen ook allemaal een eind bij ons vandaan.

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij zijn vaker bij mn ouders.. mijn schoonouders vinden altijd dat wij daar maar heen moeten.. (uurtje rijden hier vandaan) want voor hun is het te ver :p

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik bel om de dag met mijn moeder. Mijn schoonouders bel ik zelf niet, schoonmoeder belt wel af en toe. Heb geen hele goede relatie met mn schoonmoeder, als wij hen bellen is het manlief die dat doet.

Als we in NL zijn proberen we de tijd tussen beide families zo eerlijk mogelijk te verdelen...

11. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Met mijn ouders! Zij zijn heel erg betrokken bij de kleinkinderen en zien mijn moeder zeker 2 a 3 keer per week en mijn vader ongeveer 1 keer per week (ze zijn niet gescheiden hoor). Mijn schoonvader zien we ongeveer 1 keer per maand met aanhang en schoonmoeder 1 keer per 2 maanden ofzo, soms wat vaker.

12. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Ik zie mijn schoonouders ong 1 keer in de 2 weken. Mijn vriend komt er wat vaker. Zij wonen ong 10 minuten rijden hier vandaan.
    Mijn ouders zie ik de ene keer vaker dan de andere keer. Ze wonen hier 50 km vandaan, dus lukt niet altijd om ze regelmatig te zien, maar ik bel wel een paar keer per week met me moeder en me zusje.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb schoonfamilie gestemd, maar dat klopt deels.

Alles bij elkaar heb ik misschien meer contacten met mijn familieleden, maar dat zijn er ook wel veel meer. Ik heb 8 broers en zussen, terwijl mijn vriend één broer heeft die aan de andere kant van de wereld woont.
    Als ik de personen los bekijk, gaan we het meeste om met mijn schoonouders. Schoonmoeder past vaak op, kindjes gaan daar ook logeren. Mijn moeder kan niet meer voor kleine kinderen zorgen.

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Vooral met mijn eigen familie en dan mijn moeder. Maar ik zie nemand echt heel vaak, omdat ik vooral gesteld ben op mijn rust en privacy met mijn eigen gezin. Niet zo'n familiemens dus.

15. tulip

tulip Niet meer actief

we zien ze evenveel, maar ga anders met mn ouders om dan met mn schoonouders. Bij schoonouders is het echt voor ons dochtertje en naar mn ouders ga ik omdat ik dat zelf ook gezellig vind.

16. bereke

bereke Niet meer actief

Schoonfamilie maar dat ligt enkel aan de afstand.

17. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Mijn eigen familie.

Ik denk trouwens niet dat het zo abnormaal (of misschien zelfs vreselijk is, hoor). Dat is toch ook historisch een beetje zo. Wanneer mannen het huis uitgaan, knippen ze (bij wijze van spreken) de band door. Terwijl de dochters toch telkens die band met thuis aanhouden.
    Mijn man denkt er nog niet aan om zijn moeder zomaar te bellen (terwijl we eigenlijk met haar wel een goede band hebben). En dit is ook zo voor mijn broer en de meeste mannen die ik ken.

Er zijn uiteraard uitzonderingen, maar zo raar lijkt me deze gang van zaken niet.

18. Bri

Bri Niet meer actief

@Meilan: er zijn ook culturen waarin dat van oudsher precies andersom is, dan verlaat de vrouw het ouderlijk huis, om onderdeel te worden van de familie van haar man.

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Oh ik heb geen schoonfamilie..

Mijn eigen familie dus.. en dan vooral die van mijn moeder's kant.. mijn vader woont namelijk verder weg..

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Beide zo'n beetje evenveel, maar ik trek toch meer naar mijn eigen moeder toe. Daar ga ik eerder heen met problemen o.i.d. Zie dat ook aan mijn zussen. En de vrouw van mijn broer bijvoorbeeld gaat weer sneller naar haar eigen moeder. Dus denk dat er in grote lijnen wel een kern van waarheid inzit dat je dochters 'dichter bij je blijven' dan je zonen. Maar mijn man gaat nog heel vaak alleen even naar zijn ouders en belt ze vaak dus daarbij gaat het dan weer niet op.

Deel Deze Pagina