Met z’n drieën in een klas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door marieke12345, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het kan wel werken hoor, weinig kinderen van een leerjaar in een klas. Q zit sinds 2 weken ook in een klas waar verschillende leerjaren bij elkaar zitten (3, 4 en 7 kindjes per leerjaar). Het was wel onze keuze om haar naar deze school te laten gaan dus wisten dit van te voren. De leraren weten hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer de directeur met een goed plan komt zou ik er dus toch goed over nadenken.

En garanties krijg je nooit, op de oude school wisselde de juffen halverwege het schooljaar en gaan ze de groepen na deze zomervakantie weer door elkaar halen.

Zelf zat ik in een leerjaar met te veel kinderen in dat leerjaar. Ik was samen met 3 andere kinderen uit mijn leerjaar in de klas boven ons geplaatst. We hebben dit nooit als vervelend ervaren.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, ik ben misschien een rare, maar ik zou het probleem niet groter maken dan het is. Ben je tevreden met het onderwijs dat er gegeven wordt? Zo ja: hij heeft het naar de zin op school, wil niet naar een andere. En door de combinatie-groep zal hij altijd met andere kinderen in de klas zitten. Hij zal ook daar z’n weg wel in vinden.
    Zo is er altijd wel wat. Zo had mijn dochter maar 1 ander meisje in de klas (waar ze niet mee kon). Heel sneu, in de ogen van ouders die er van bovenaf naar kijken. Maar uiteindelijk vindt alles z’n plek.

3. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    het blijft lastig. Als ik dan de laatste berichten lees denk ik wel, ja misschien zoek ik wel problemen die er helemaal niet zijn. Maar de situatie is nu ook nog niet zoals ie worden gaat, twee kinderen weg en ook zijn juf weg (wie weet gaat die wel op die nieuwe school werken:p).
    M’n andere zoon verraste me vanmorgen ook door te zeggen dat hij ook wel eens op die andere school wil gaan kijken..
    eerst maar eens het gesprek afwachten woensdag, dan weet/voel ik vast beter wat te doen.

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als de leraren het gewend zijn om voor gemengde klassen te staan is het geen probleem.

Bij ons deden ze geschiedenis en aardrijkskunde gezamenlijk mee. 1 les voor beide groepen.
    Met gym, had ie een halve klas om specifieke les te geven, hetzelfde met handenarbeid.

En bedenk wel, kleinere klassen is ook heel fijn.

Deel Deze Pagina