Misschien een domme vraag????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skyangel, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ben nu 21 weken zwanger en heb vandaag voor de 2e keer het gevoel alsof ik mn kleine meid onder mn rechter ribben voel.
    Heb echt het gevoel dat er iets onder zit.
    Dit gevoel heb ik niet onder mn linker ribben.

Zou dit kunnen???

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Zou kunnen ja. Ik voel r vaak onder mijn re ribben, doet bij mij echt zeer

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Met 24 weken zit de baarmoeder tot de navel; uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar heel veel hoger zal het niet zitten.

Misschien gewoon last van maag/darmen die omhoog worden geduwd?

4. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Bedankt meiden.

Ik zie haar ook naast mn navel bewegen.
    Dus volgens mij zit ze nu ook behoorlijk hoog?

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Apart! Ik zou het even aan de vk laten voelen :) Die weet het zeker.

6. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hahaha het is zeker apart.
    Ik Zie en voel haar nu ook naar boven bewegen, net of ze wil laten weten dat ik het goed heb hahaha!
    Misschien omdat ik lig??

7. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Vanaf 16 weken kan de baarmoeder al tot aan de navel komen... Hier zit ze nu ong. 3 cm boven mijn navel. Maar als ik zit en mij als het ware een beetje in elkaar laat zakken, dan voel ik de baby ook net onder mijn ribben. Meestal rechts, maar baby kan nog makkelijk draaien en zit soms plots rechts.

De regel rond baarmoederhoogte is meten vanaf je schaambeen omhoog en dan ligt je baarmoeder tot ong. het aantal maanden zwanger maal 4. 21 weken is 4,5maand ongeveer, dus 4,5 x 4 = 18 cm hoog vanaf je schaambeen.
    Dan kom je bij de meeste vrouwen dus toch echt wel al ruim boven je navel uit?
    Dit is mij trouwens ooit verteld door vroedvrouw in opleiding.

Edit: en dit is wat Wikipedia zegt Fundal height - Wikipedia, the free encyclopedia

8. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Dank je wel lutty!!:D

9. Kan zeker hoor! Mijn baarmoeder ligt ook al een paar weken ver boven m'n navel. Er wordt daar ook flink geschopt en echo's worden ook altijd ver boven m'n navel gemaakt, omdat ze daar meestal met haar hoofdje ligt ;) Die schema's die aangeven tot waar je baarmoeder in welke week komt, kloppen volgens mij vaker niet dan wel..

10. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Bedankt Shaddix!
    Weet nu zeker dat het de kleine meid is😆

11. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    #11 exciting, 1 aug 2014
    Laatst bewerkt: 1 aug 2014
    toen ik op controle was bij de vk en vertelde dat ik erg veel pijn had onder mijn r. Rib (was toen met 24 w) en ik dacht ook dat het ons kindje was. Maar zei vertelde en paar dagen later ook de HA dat het kindje dan nog niet bij de ribben ligt. Dus het lijkt me sterk dat het bij jou bij 21 weken wel zo is!
    zou het even in de gaten houden. Pijn bij de r ribben kan ook andere oorzaken hebben (syndroom van tietze, galblaasontsteking of galsteen, iets met de lever en of nier) bij mij was het na onderzoek en echo boven buik nierstuwing!

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Het kan zeer zeker hoor, dat je je meisje daar in de buurt van je ribben voelt. Het klopt niet altijd dat je baarmoeder met 24 weken net boven je navel uitsteekt.
    Bij de zwangerschap van mijn dochtertje lag ze al met 25 weken in mijn maag te duwen, en ik steeds maar denken dat het niet kon, want ja overal staat geschreven dat je baarmoeder net boven je navel uit komt met 24 weken. Maar een echo bevestigde dat ze wel degelijk met haar kontje in mijn maag lag te porren.
    Nu ben ik 26 weken in verwachting, en vanaf 18 weken al het gevoel dat ze af en toe in mijn maag duwen.
    Met de echo van 21 weken werd dit wederom bevestigd.
    Moet er wel bij zeggen dat het nu om een tweeling gaat, maar mijn dochtertje lag ook al vrij vroeg in de maag haha.
    Bij veel vrouwen groeit de baarmoeder gewoon wat sneller.

Deel Deze Pagina